Kulkukoira  Proturbo

850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.

  • 15 Vastauksia
  • 4875 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ViudeH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.
« : 21.10.2014, 13:46:59 »
Millä kierrosluvulla vakio t5sessa rajoitin lyö pelin poikki? Onko se aina sama vai ohjaako moottorinohjaus rajoitinta? Kysymys liittyy siihen kun omassa autossa on lastu,3tuuman putkisto ja isompi imuputki ja rajoitin lyö 5500 kierroksen kohdalla. Tuntuu omasta mielestä alhaselta. Muutenkin auto tuntuu tukkoselta 4000 kierroksen jälkeen. Meinasin ilman kattia koittaa ku kerkee että laulaako paremmin isoilla kierroksilla mutta tuo rajoitin kummittelee siellä kuitenkin.

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.
« Vastaus #1 : 21.10.2014, 14:40:54 »
Missä kohtaa alkaa punaraja siinä kierrosmittarissa.Noissa vapareissa saa päästellä reilusti yli 6000 kiekan ennen kuin alkaa katkomaan.3 vaihteella mennään 160km/h ja 4 vaihteella 207km/h  jos sattuu olemaan suljettu "pätkä" jossa voi kokeilla noita hommia.Noita juttua lukee ei siitä lastusta taida paljon apua ollaa jos kone on hengetön.Huippunopeus ja kuinka se kiihtyy 0-100km/h

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.
« Vastaus #2 : 21.10.2014, 14:55:43 »
Kuullostaa kyllä siltä, että jotain vikaa on jossain...veto pitäisi vasta alkaa noilla vaihein  :)
Mikä lastu lienee?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa ViudeH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.
« Vastaus #3 : 21.10.2014, 16:45:24 »
Lastu on mallia dp-racing, ruotsista. Mietin tossa ku tuli ite kolvailtua se paikoilleen et oisko siellä kylmäjuotoksia. Mut toimisko auto ollenkaan jos olis? Muuten auto pelittää hyvin, käy nätisti ja lähtee kyllä vetään alhaalta hyvin mut loppuu vähän veto kesken kaiken :). Kaikki sytkäosat on uusia, puolaa lukuunottamatta ja polttoainesuodatin just vaihdettu. Kytkinremppa tuli kyllä tehtyä tossa lähiaikoina et oisko joku anturi ottanu itteensä et ei pelitä kunnolla.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.
« Vastaus #4 : 21.10.2014, 18:26:32 »
Lastu on mallia dp-racing, ruotsista. Mietin tossa ku tuli ite kolvailtua se paikoilleen et oisko siellä kylmäjuotoksia. Mut toimisko auto ollenkaan jos olis? Muuten auto pelittää hyvin, käy nätisti ja lähtee kyllä vetään alhaalta hyvin mut loppuu vähän veto kesken kaiken :). Kaikki sytkäosat on uusia, puolaa lukuunottamatta ja polttoainesuodatin just vaihdettu. Kytkinremppa tuli kyllä tehtyä tossa lähiaikoina et oisko joku anturi ottanu itteensä et ei pelitä kunnolla.
6500rpm rajotin ja dp-racingilla kohta 40k menty.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa ViudeH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.
« Vastaus #5 : 21.10.2014, 20:52:03 »
Noniin homma selvä eli vikaa etsimään.  :)

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.
« Vastaus #6 : 21.10.2014, 21:21:10 »
Noniin homma selvä eli vikaa etsimään.  :)
Vikakoodien lukuun mars. Villi veikkaus, että sytkäpuolella häikkää.

EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa ViudeH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.
« Vastaus #7 : 26.10.2014, 17:58:32 »
Noniin lisätutkimuksia hieman suoritettu. Ahtovuotoja etsiessä ohitin coolerin kokonaan ja tarkistin imuputken kunnon. Tarkistin myös kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet. Luin vikakoodit, ei yhtään löytynyt. Vähensin hieman ahtopaineita. No sitten kokeilemaan. Kierrosrajoitin edelleen 5500rpm ja 4000rpm jälkeen puutuilee huolella. 3 vaihteella rajoittimelle kaasu pohjassa niin vauhtia oli pikkasen alta 150kmh. Sitten parkkiin ja pelti ylös niin mittatikun reiästä lentänyt öljyä hieman konepeltiin. Eli huohotin tarkastukseen. Seuraavaksi varmaan pitää tarkastaa puristuspaineet. Semmosta mietin et jos jako heittäis hampaan verran, voisko se aiheuttaa tälläsiä ongelmia? Niin ja kokeilin myös 1/3 osa kaasulla kiihdyttää 2 vaihteella rajoittajaan mikä löyty 5500 kierroksen kohdalla ja kun vaihdoin 3 vaihteelle ja painoin lisää kaasua mitään ei tapahtunut n.3 sekunttiin ja sitten vasta rupes toimiin, mystistä. No pitää jatkaa tutkiskelua jos jotain löytyis. :)

Poissa ViudeH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.
« Vastaus #8 : 27.11.2014, 10:25:14 »
Noniin homma taas jatkuu. Eli mittailin bensanpaineet ja ne ei ollu tontilla joten uus pumppu tilaukseen. Laitoin uuden boschin pumpun tankkiin ja huomas het kun lähti ajelee et kulki ihan erilailla. Nyt vetää 4000 kierroksen jälkeen paremmin mutta rajoitin edelleen 5500rpm. Vaihoin myös virranjakajan kannen ja pyörijän ja mittasin moottorin lämpötila-anturin ja kaasuläpän anturin ja näytti oikeita arvoja. Jos joku ajelee manuaalilaatikkoisella t5sella jyväskylän seuduilla ja pystyis sen verran jeesaan että pääsis toisella ecuboxilla kokeilemaan et kiertääkö tuo mun auto ees toisella eculla sen mitä pitäis. Näkis onko se lastusta kiinni. Rupee loppuu ideat.

Poissa ViudeH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.
« Vastaus #9 : 30.07.2015, 17:54:08 »
Heipä hei taas. Eli ongelma on vieläkin läsnä.  Auto on toiminut moitteettomasti muuten. Eli rajoitin edelleen 5500rpm. Kokeiltu eri eculla, kampiakselin tunnistimella ja puolalla. Ja jakopää laitettu uusiksi ja jako kohdillaan. Ei mitään vaikutusta millään. Ei nyt vaikuta ajeluihin kovin paljoo mut nyt taas iski kauhea motivaatio etsiä vika.  :) Jos jollain on ihan mitä vaan visioo mitä tarkistaa seuraavaksi niin heitelkää ilmoille.  :)

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.
« Vastaus #10 : 30.07.2015, 23:20:26 »
Heipä hei taas. Eli ongelma on vieläkin läsnä.  Auto on toiminut moitteettomasti muuten. Eli rajoitin edelleen 5500rpm. Kokeiltu eri eculla, kampiakselin tunnistimella ja puolalla. Ja jakopää laitettu uusiksi ja jako kohdillaan. Ei mitään vaikutusta millään. Ei nyt vaikuta ajeluihin kovin paljoo mut nyt taas iski kauhea motivaatio etsiä vika.  :) Jos jollain on ihan mitä vaan visioo mitä tarkistaa seuraavaksi niin heitelkää ilmoille.  :)
Tulpanjohdot ?
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6709
  • Global alligator
Vs: 850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.
« Vastaus #11 : 31.07.2015, 07:02:01 »
Mitenkäs sen nokan anturin tarkistit?
Koittanut toisella?
Vieläkös sitä öljyä puskee tikun reiästä?
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa ViudeH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.
« Vastaus #12 : 31.07.2015, 09:57:29 »
Tulpanjohdot on uudet aidot volvolaiset. Ja kokeilin myös vanhoilla, ei vaikutusta. Nokan anturin mittasin yleismittarilla ja näytti oikeita lukuja mutta sitä anturia en oo koittanu korvata vielä toisella. Se pitää kokeilla vaihtaa kun löydän toisen jostain. Tikusta ei oo tullu mitää sen yhden kerran jälkeen mutta huohotinjärjestelmä pitäis rassata auki. Puristuspaineet mittasin ja joka pytty oli väliltä 12,9-13bar. Kovasti vaan rassaa mieltä kun kytkinremontin tein ja kaikki osat oli irti vauhtipyörää myöten oisko siellä jotain vaurioitunut kasatessa. Mitään vikakoodeja ei ole tullut kertaakaan ja bensankulutus on normaalia. Pitää seuraavaks kokeilla toisella nokka-anturilla kun sellasen löydän jostain.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6709
  • Global alligator
Vs: 850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.
« Vastaus #13 : 31.07.2015, 10:08:50 »
Oireetko alkoi vasta kytkinrempan jälkeen? :o

Sitä nokan anturia ei tosiaan pysty luotettavasti mittaamaan kuin oskilloskoopilla koska se on HALL anturi

Se puola kannattanee kokeilla toisella, siinä kun on integroituna se sytkän pääte........
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa ViudeH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t-5 2.3 manuaali kierrostenrajoitin.
« Vastaus #14 : 31.07.2015, 10:31:08 »
Kokeilin vaihtopuolalla kanssa, sillä koko paketilla. Ostin tän auton aikanaan kytkinvikaisena. Kytkin ravisti aikalailla ja en silloin uskaltanut kauheasti kenkää antaa. Kun otin kytkimen irti oli asetelman reunasta sellanen metalliliuska poikki. Ja se oli vetäny asetelman kieroon. Vaihdoin uuden levyn ja asetelman ja sen jälkeen loppui tärinät. Sen jälkeen vasta uskalti antaa lenkkaria ja huomasin ongelman. Et voi vai arvailla toimiko oikein ennen remonttia. Tuo nokka-anturi kyllä menee sit kokeiluun seuraavaks kun sitä ei tosiaan oo mitattu sit oikein.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy