Samppasport  Futurez

Volvo 244 '80

  • 179 Vastauksia
  • 49846 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Volvo 244 '80
« : 14.11.2014, 18:11:40 »
Eli 244 vuodelta '80 tuli hankittua talvikäyttikseksi! Seissyt parisen vuotta, eli pientä hieromista odotettavissa ennen leimaa.

Jäähdytetyt levyt ympäriinsä, ynnä muuta, onhan mallina GLT  :pomo:

B23E ryydittää tämän penkanlevittäjän matkantekoa eli kyllä penkka pöllyää. Tuntui kotiin siirtokilvillä ajellessa suht pirteältä!

Laitan huomenissa kuvaa, ja vähän tarkempaa tietoa autosta. Tänään kävin motonetissä jo vierailemassa, mukaan tarttui moottoriölpät, ja suodatin (volvo orkkis), tulpat, koneen ja laatikon kannatin kumit (kone heilu ihan perkeleesti tyhjäkäynnillä.).

Näillä tarkotus lähteä liikenteeseen, pitää myös selvittää syy tuohon että on vähän kankea käymään tyhjää kylmänä, kjettihän tossa on. Vinkkejä tuohon vikaan on jo tullutkin, pitää ruveta ihmettelemään.

Tässä ny huono kuva myyjän pihassa napattu.



« Viimeksi muokattu: 14.11.2014, 21:14:11 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #1 : 15.11.2014, 13:32:03 »
Rupesin koneen tukikumia apparin puolelle, sitä vaihtaessa huomasin että raidetangon suojakumi on vaihtokunnossa kuten myöd jarrukilpi. Niin ja pyöränlaakeri pitää kiristää.

No, nyt on nekin tarpeet käyty hankkimassa :)

Niin ja mitenhän tohon koppaan istuisi Virgot, yhellä tutulla olis myydä?

Jos joku haluaa noi mitkä tossa kuvassa on niin voin kyllä myydä, omaan silmää ei istu. Kai noi jotkut volvon orkkisalut on?
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014, 13:41:28 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #2 : 15.11.2014, 14:10:41 »
Virgot istuu paremmin kuin hyvin. Onhan se kuitenkin melkeimpä the vanne GLT:hen.  ;)

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #3 : 15.11.2014, 14:12:56 »
No siis istuuhan ne Virgot siihen koppaan juu, omasta mielestäni vaan rumimmat Volvon alut ja ne hukkuukin vähän noin ison auton alle. Jos haluaa siedettävämmän näköisen, mutta silti "uskottavan" kokonaisuuden, niin lähtisin tiirailemaan esimerkiksi markkinapaikalta joitakin Volvon omia 16" aluvanteita.

Ilmoittelehan sitten, kuinka kauan nuo Motonetin tukikumit kestää, niistä kun on vähän monenlaista juttua kuullut  ???

Hieno peli kaikenkaikkiaan, onnittelut hankinnasta ;)

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #4 : 15.11.2014, 15:39:05 »
Ite tykkään noista virgoista ja 15" saa helpommin/halvemmalla kumit ku 16"een. Kattoo ny. Jos joltain löytyy halpa kiekka nastoja niin saa tarjota.

Ja kiva kuulla et voi olla huonot koneenkumit :/ otan noi lähes puol miljoonaa ajetut orkkikset talteen, jos levähtävät noi uudet :D

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #5 : 15.11.2014, 18:47:27 »
Höh, varusmiehen tiliotetta lähes jo kivistää tämän volvonkanssa  :D

Alapallo osoittautui vaihtokuntoiseksi kun jarrukilpeä vaihdoin, kumi paskana. Uusi maksaa sen 17e onneksi vain. Onko noista motonetti nivelistä mihinkään?

Ja pitäisköhän mun varata jo valmiiksi raidetangonpää kun sen hammastangon suojakumin vaihdan  ::)

Ja ainiin! Jos jollain on umpiot tähän niin voin ostaa! Todella himmeät valot vaikka siis polttimot palavat hyvin, eli ovat vaan haalistuneet pilalle. Tai ei edes ulospäin näytä pahalta, olisko toi heijastinpinta tai joku hävinnyt sieltä? Oon vähän kahen vaiheilla laittasko nappisilmät vai noi vakiot?
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014, 19:06:23 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #6 : 15.11.2014, 19:11:39 »
Pidä vaan nuo Salora -valot. Kuuluvat GLT:hen jo vakiona ja niitä on moni silloin 80 luvulla kuolannut. ;)
Kannattaa vaihtaa vain heijastinpinta noihin.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014, 19:13:32 kirjoittanut D`Artagnan »
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #7 : 15.11.2014, 19:14:35 »
Mistä metsästän heijastinpinnat?

Ja ilmeisesti mattopuukolla vaan lasi vittuun ja heijastinpinta vaihtaen (helppoa?) ja lasiliimalla liimaa kasaan?

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #8 : 15.11.2014, 19:23:31 »
Mä voin vaihtaa noi telkkarin kokoset umpioni noihin salora-malliin ;D

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #9 : 15.11.2014, 19:26:20 »
Emmä niitä taho  ;D Mieluiten noi salorat kuntoon tai sit nappisilmät jos en löydä heijastinpintoja.

Ja minkä näkönen laitos toi kjetin lisäilmaluisti, kuulemma aiheuttaa huonoa tyhjäkäynti mut tää kjetti on itelle tuntematon.

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #10 : 15.11.2014, 19:29:15 »
Heijastinpinta löytyy varmasti markkinapaikalta käytettynä. Tuo "Salora" lamppu on hieman harvinaisempi, mutta varmasti joltain löytyy sellainen ehjä. Siihen heijastinpintaan ei sitten kannata mennä koskemaan millään, ei sormilla tai rätillä. Menee tosi helposti pilalle.
Suosittelen että aloitat jo nyt ruiskuttamaan säännöllisesti umpioiden mutterien kierteisiin jotain ruosteen irrotus ainetta, ennen kuin alat niitä tosissaan irrottamaan. Pultti pyörähtää todella helposti umpion muovissa ympäri ja sitten niitä ei saa auki kuin Dremelillä laikkaamalla poikki.
Siniseltä tiskiltä kannattaa laittaa jo nyt tilaukseen umpion säätöpulttien valkoiset kiinnike muovit. Menevät järjestäin rikki kun irrottaa. Itse säätöpultit saa yleensä toimimaan kun ruiskuttaa CRCtä kierteisiin vaikuttamaan. Näin saa valot kohdistettua taas oikein.
Lasi on umpiossa kiinni sellaisilla metalliklipsuilla. Ne lähtevät yleensä ehjinä. Lasin ja umpion välissä on tiiviste joka ehkä kannattaa uusia. Mitään lasisilikoonia tai kittejä sinne ei kannata laittaa.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014, 20:03:16 kirjoittanut D`Artagnan »
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #11 : 15.11.2014, 19:39:54 »
Heijastinpinta löytyy varmasti markkinapaikalta käytettynä. Tuo "Salora" lamppu on hieman harvinaisempi, mutta varmasti joltain löytyy sellainen ehjä. Siihen heijastinpintaan ei sitten kannata mennä koskemaan millään, ei sormilla tai rätillä. Menee tosi helposti pilalle.
Suosittelen että aloitat jo nyt ruiskuttamaan säännöllisesti umpioiden mutterien kierteisiin jotain ruosteen irrotus ainetta. Ennen kuin alat niitä tosissaan irrottamaan. Pultti pyörähtää todella helposti umpion muovissa ympäri ja sitten niitä ei saa auki kuin Dremelillä laikkaamalla poikki.
Siniseltä tiskiltä kannattaa laittaa jo nyt tilaukseen umpion säätöpulttien valkoiset kiinnike muovit. Menevät järjestäin rikki kun irrottaa. Itse säätöpultit saa yleensä toimimaan kun ruiskuttaa CRCtä kierteisiin vaikuttamaan. Näin saa valot kohdistettua taas oikein.
Lasi on umpiossa kiinni sellaisilla metalliklipsuilla. Ne lähtevät yleensä ehjinä. Lasin ja umpion välissä on tiiviste joka ehkä kannattaa uusia. Mitään lasisilikoonia tai kittejä sinne ei kannata laittaa.
Tätä ei voi liikaa korostaa. En ole sedaniin vaihtanut vielä umpioita kun en ikinä muista suihkia CRC:tä :P On sitten TODELLA vittumainen alkaa mutterinhalkojalla niitä muttereita rikkomaan jos ei dremeliä ole. Kiinitysmuovit ovat nelisen euroa kappale kun niitä keväällä ostin. Käyttäjänimim. pomo myy uusia säätöpultteja jos on yhtä heikossa kunnossa kun mulla oli. Tiiviste lähtee tosiaan ehjänä useimmiten ja minimissään kääntää niin ei välttämättä fuskaa niin paljoa :D
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014, 19:42:41 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #12 : 15.11.2014, 19:46:16 »
Kiitos vinkeistä. rupesin jo pohtimaan et koittaisko hinkata ja pelastaa noi vanhat heijastinpinnat mut se lienee tässä kohtaa turhaa jos se ei oo suositeltavaa. Heijastinpinnoista/umpioista laitoinkin jo osto ilmoa.

Siiitten jos jollain on noita katkaisijoita millä tuo sisävalo syttyy ja sammuu kun avaa oven niin voin ostaa, ainoastaan kuskin takaovi toimii :D

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #13 : 15.11.2014, 19:49:38 »
Kiitos vinkeistä. rupesin jo pohtimaan et koittaisko hinkata ja pelastaa noi vanhat heijastinpinnat mut se lienee tässä kohtaa turhaa jos se ei oo suositeltavaa. Heijastinpinnoista/umpioista laitoinkin jo osto ilmoa.

Siiitten jos jollain on noita katkaisijoita millä tuo sisävalo syttyy ja sammuu kun avaa oven niin voin ostaa, ainoastaan kuskin takaovi toimii :D
Jos ne ovat aivan paskat ja ilman mitään kiiltoa, niin jopa Bilteman kromi-spraymaali on parempi kun ei mitään. Pitää vaan todella ohuilla kerroksilla maalata ettei valu kun on sille ilmeisesti tavallista herkempää.

Niitä katkaisijoita pystyy elvyttämään toimintakuntoon kun avaa ja hioo kontaktipinnat, ei tahdo käytetyissäkään olla enää hyviä. Ainoastaan loppupään 940:ssa on tullut vielä sellaisia vastaan missä on suojakumit ym. kunnossa. Saattanut itselle ehkä jäädä jokunen tulevaisuutta varten V:>
No kun halvalla sai.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #14 : 15.11.2014, 20:00:46 »
Joo, koitan elvytellä.

Tätähän saa vähän hieroa leimalle, noh, kyllä se sitten maksaa iteensä takas ku pääsee pöllyttämään volvolla penkkoja :D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo