RallyBaron  Samppasport

Volvo 244 '80

  • 179 Vastauksia
  • 49847 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #30 : 22.11.2014, 18:31:09 »
Mä väittäisin sitten melkein sen olevan jumissa. Lisäilmaluistin tulee olla kiinni vasta noin 70-asteisessa ilmassa. Sisällä on siis lämmitysvastus ja bi-metallinen jousi. Huoneenlämmössä ton pitäis olla osittain auki ja kun lämmitysvastukseen kytkee virran, niin noin 5min päästä se on lämmennyt ja sulkeutunut (ulkolämpötilan ollessa kokoajan ~20). Kokonaan auki noin -30 asteessa.


Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #31 : 22.11.2014, 21:05:59 »
Uskaltaako tota uittaa esim polttoöljyssä, lähtis karstat liikenteeseen?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #32 : 22.11.2014, 22:22:46 »
Uskaltaa. Sitä voi myös töniä esim ruuvarilla, ja tosiaan tuo huoneenlämmössä aika paljon auki on hyvä lähtökohta, ja sähköä tarjoamalla joku viitisen minuuttia niin se pitäis olla suhtkoht tarkasti kiinni, muutamia millejä siihen kuuluukin jäädä rakoa. Jos se liikkuu ja tuntuu jäävän silti liikaa auki, sitä ruuvia voi yrittää kiertää eli joissakin on ruuvi jossa lukkomutteri, siitä pystyy säätämään "perusasentoa". Kaikissa ei kuitenkaan tätä featurea ole, jolloin säätäminen on aika hankala homma.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #33 : 22.11.2014, 23:46:27 »
Hyvin tuo tuntui liikkuvan kun ruuvarilla kääntelin. Pistin polttoöljyyn nyt kuitenkin likoamaan.

Ja tuossa on kyllä säätömahdollisuus! Se on just se pieni mutteri siinä kuoressa :) Huomenna pitää ihmetellä että missä asennossa se on ja sit et sulkeutuuko kun tarjoaa sähköä. Pitää mittailla et tuleeks sinne luistille asti sähköä.

Tuli ostettua virgot, kaikki keskiökupit löytyy ja muutenkin tosi siistit  :pomo: Olen tyytyväinen ostokseen! Lähti samantien yhelle tutulle, hän pyöräyttää talvinakit vanteelle :)
« Viimeksi muokattu: 23.11.2014, 00:00:08 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #34 : 23.11.2014, 13:04:47 »
Höh, kuskinpuolelle joutuu raidetangon pään vaihtaa. Samalla kiristän pyöränlaakeria ja herkistelen jarrut. Jarrukilpikin alkaa olemaan, josko se tän leiman vielä menis.

Meinasin laittaa tuonne bensansekaan jotkut suuttimen puhdistuslitkut, tiiä mitä paskaa siel on ku on kuitenkin seissyt, ja onhan toi bensakin jo vähän vanhaa et tiiä vaik siellä olis vettä seassa. Sellanenhan vaikuttaa käyntiin jo vallan perkeleesti.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2014, 13:09:20 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #35 : 23.11.2014, 13:27:13 »
Ootko tarkistanu suuttimien o-renkaat ilmavuotoja aatellen?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #36 : 23.11.2014, 13:33:53 »
En oo. Ruiskin kyllä imusarjan laipoille brake cleanerii mut sillä ei ollu käyntiin vaikutusta.

Kantsiiks ne suuttimet ottaa ihan käteen sieltä?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #37 : 23.11.2014, 14:28:21 »
Hyvähän nekin ois kerran 34 vuoteen vaihtaa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #38 : 23.11.2014, 14:35:54 »
Hah, totta turiset. Motonetistä niitä ei saa, mistähän niitä saa. Motonetti kyllä tuntee noi muttei hyllyssä näy olevan oikein missään. Lukee että ylempi ja alempi o-rengas, ilmeisesti niitä on kaks joka suuttimessa?

Voishan niitä ihan volvolta käydä kyselemässä?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #39 : 23.11.2014, 14:39:51 »
Volvoltahan noita saa. Pari euroa kappale oli muistaakseeni. Siinähän on kaksi 0-rengasta per suutin. Toinen suuttimen ja muovin välissä ja toinen muovin ja kannen välissä. Kaikki vaan uusiks, niin ei tarvi murehtia. Samalla sumuttelee vaikka Bärkleeniä suuttimien läpi kun ne irtonaisina on.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #40 : 23.11.2014, 16:01:12 »
Ok, kiitos :)

Viddu et oli raidetangonpää niin kiinni ettei ennen oo ollu, no, nyt on sekin vaihdettu. Jarrukilpi kyl pakko vaihtaa, on se niin mätä. Ja jarrusatulaan korjaussatsi! Kaks mäntää ihan yhtä puuta, toivotaan et menee tiipparisarjalla, vaikkei toi vaihtosatulakaan hirveen paha oo, 80e.

Voidaan kyllä sanoa että parin vuoden seisominen on tehnyt tehtävänsä. Toivottavasti takapää on paremmassa kondiksessa, lähinnä jarrut siellä jos joku.

Mä nään jo itteni vaihtamassa tähän käppärinvaijereita :D
« Viimeksi muokattu: 23.11.2014, 16:06:46 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #41 : 23.11.2014, 17:17:52 »
Jos olet rohkea ja cooli jäbä, niin otat vaan yksinkertaisesti jarrukilvet kokonaan veks. Niitä kun ei edes leimalla vaadita, varsinkaan tämän ikäisessä


Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #42 : 23.11.2014, 18:01:56 »
En ole cuul. Ne kuitenkin suojaa pyöränlaakereilta paskalta. Ainakin mun pienessä mielessä. Vaikka siellä stefat onkin niin mieluumin laitan jarrukilvet vielä paremmin suojaamaan.

Ja perkele. Otin tuon satulan pöydälle niin huhhuh kun on mädän olonen toinen puoli. Pölysuojat vaan rapsahteli pois! Männät ihan yhtäpuuta toisella puolella satulaa. Kelpaakohan tuo edes vaihtolaitteeksi? Meinasin kyllä, että ei tuota oo mitään järkeä enää rebuildata ite. Pari mäntää maksaa yli 30e, siihen korjaussarja vielä päälle niin rahaa on mennyt 40e. Siinäkun turaa vielä monen monta tuntia että saa noi männät tuolta huisin vittuun niin kyllä siinä jos omalle ajalleen mitään laskee niin kyllä se 80e on siinä mielessä aikasta kilpailukykyinen hinta.

En oo kyllä noin mätiä mäntiä ennen nähnyt. Varmaan sylinterit niin pilalla ettei välttis mee ees uusilla männillä? No, siitä en tiiä, mutta huvittavaa että entinen omistaja on laittanut uudet jarruputket ihan siististi kuten myös jarruletkut ja sit jättänyt satulan tuollaiseksi. Onhan siinä toki jonkinverran jarruvoimaa jäljellä ku toinen puoli rokkaa mutta silti.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #43 : 23.11.2014, 18:30:02 »
Mä hain vanhukseen Biltemasta satulat ympäri auton, eikä tarvitse vaihtosia viedä. Noista varmaan käypäset: http://www.biltema.fi/fi/Etsi/?query=volvo
Motonetistä hain kilvet ympäri auton.

EDIT.. Prkl linkki toiminutkaan, mutta osaat varmaan itse hakea...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #44 : 23.11.2014, 18:46:33 »
Kattelin että näyttää yhellä foorumilaisella olevan myynnissä, katotaan jos saadaan kaupat tehtyä.  :P

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy