Kulkukoira  Proturbo

Volvo 244 '80

  • 179 Vastauksia
  • 49871 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #15 : 15.11.2014, 22:51:26 »
Tuosta puuttuu radio kokonaan, eli siinä on ollut julmetun kokoinen kasettiradio tms kasarisoitin ja nyt siinä on iso reikä. Saako siihen jotain muovilätkää mihin saisi sitten "normikokoisen" automankan?

Paikalla D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #16 : 16.11.2014, 09:20:01 »
Tuosta puuttuu radio kokonaan, eli siinä on ollut julmetun kokoinen kasettiradio tms kasarisoitin ja nyt siinä on iso reikä. Saako siihen jotain muovilätkää mihin saisi sitten "normikokoisen" automankan?

Siihen saa joko ala- tai yläkoteloon adapterikehyksellä tavallisen 1-din kokoisen radion.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #17 : 16.11.2014, 09:37:26 »
Siihen saa joko ala- tai yläkoteloon adapterikehyksellä tavallisen 1-din kokoisen radion.
paitsi ei saa kun alas,toihan on viiminen missä vanhanmallinen kojelauta,81 ja etiäppäin tuli sitten vaihtoehtoja ylös/alas.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Paikalla D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #18 : 16.11.2014, 09:53:40 »
paitsi ei saa kun alas,toihan on viiminen missä vanhanmallinen kojelauta,81 ja etiäppäin tuli sitten vaihtoehtoja ylös/alas.

No niinpäs onkin. Meninpä miinaan kun en ole kyseisestä autosta kuvaa kabiinista nähnyt. :-[
Mutta joo, tuohan on sillä vanhalla kojelaudalla, ja radiopaikka on pelkästään alhaalla.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #19 : 16.11.2014, 10:10:40 »
Itse hoidin tuon ongelman tekemällä pellistä 1din paikan soittimelle. Kunnolla en nyt muista mutta kun otat sen keskikonsolin muovin pois niin sitä reikää ympäröi joku metallirunko niin siihen sen pellin vedin vaan itseporautuvilla kiinni. Ei jäänyt mitään ruuvin kantoja tmv näkyville. Jälkiasennus soittimien omatkin kehykset peittää vielä sen pellin aika hyvin.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #20 : 16.11.2014, 10:26:13 »
No niinpäs onkin. Meninpä miinaan kun en ole kyseisestä autosta kuvaa kabiinista nähnyt. :-[
Mutta joo, tuohan on sillä vanhalla kojelaudalla, ja radiopaikka on pelkästään alhaalla.

aina sattuu kun tapahtuu mutta ei tää niin vakavaa ole  ;) :hello:
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #21 : 16.11.2014, 17:57:01 »
Okei eli taustalevyä vaan rakentelemaan.

Tän viikonlopun saldo.

Ölppien ja sudin vaihto moottoriin
tulppien vaihto
vänkärin puolelle moottorin tukikumi, jarrukilpi, alapallo ja raidetangon suojakumi, samalla herkistelin sen etujarrun kun oli levällään, eipä sitä juuri tarvinnut herkistellä :) Ainiin ja pyöränlaakeriin laitoin uudet rasvat, ja vähän kiristin kun siinä oli välys :) Niin ja yhden plussapiuhan tein uuden, kun oli niin hapertunut päällikumi että lähti palasina irti  :o



Sanoisin että yks neljästä kulmasta on nyt valmis leimalle  :D Kuskinpuoli kyllä näytti paremmalta, hammastangon suojakumi ok kuten myös alapallon ja raidetangonpään. Niin ja jarrukilpi on ehjä. Parhaimmillaan toi siis menee pelkällä jarrun herkistelyllä tuo kuskinpuoli.

Pari mätäpaikkaakin löytynyt jo   :-\

Noilla tempuilla ei vielä tuohon kylmänä käyntiin ollut vaikutusta, paitsi uudet tulpat kyllä paransi käyntiä mutta edelleen epäröi alapäästä, pitää ens viikonloppuna jatkaa harjoituksia. Lisäilmaluisti nyt päällinmäisenä.

Ja mikähän perkeleen GLT tää on olevinaan kun mulle on sanottu et etuvakaaja pitäs olla 23mm ja tuo oli ehkä 22mm+ siinä on varmasti millin verran paskaa ja maalia... Vai onko se vaan tietystä kohtaa sen 23mm? Mittasin tosta kohtiilta mikä näkyy tuossa kuvassakin.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014, 18:41:44 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #22 : 16.11.2014, 20:23:17 »
Ja mikähän perkeleen GLT tää on olevinaan kun mulle on sanottu et etuvakaaja pitäs olla 23mm ja tuo oli ehkä 22mm+ siinä on varmasti millin verran paskaa ja maalia... Vai onko se vaan tietystä kohtaa sen 23mm? Mittasin tosta kohtiilta mikä näkyy tuossa kuvassakin.

21mm vakaaja on ollu omissa GLT:ssä. Sulla on se ainut oikea glt vakaajasta huolimatta :D

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #23 : 16.11.2014, 20:31:16 »
Ok! Eli onks se tyyliin vaan turbon herkku se 23mm?

Epäilin jo hetken tulleeni kusetetuksi :D

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #24 : 17.11.2014, 00:29:15 »
Mistä metsästän heijastinpinnat?


Täältä löytyy Saloran valot, uusilla heijastimilla + maski ja kehykset mukaan
laittele yv:tä mikäli kiinnostaa

940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #25 : 17.11.2014, 07:33:10 »
Kaupat sovittu lampuista, kiitos vaan!

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #26 : 19.11.2014, 16:26:54 »
Turbossa on 23 mm ja GLT:ssä 21. GT:stä en tiedä, mahdollisesti 21?
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #27 : 22.11.2014, 12:48:54 »
Joo, siihen tulikin jo selvyys :)

Mites onks tää se lisäilmaluisti:



Tuon liittimen pois ottaminen ei vaikuttanut käyntiin mitenkään, mutta ilman tuota ei lähtenyt käyntiin ollenkaan.

Tuo itse lisäilmaluisti on kyllä siisti, on ilmeisesti edellisen omistajan toimesta putsailtu ja uudet klemmaritkin siihen viittaa. Pitäskö tohon snadin mutterin alle tulla joku johto tms? Oletin että se olis ollut pitämässä osioita yhdessä mut sit totesin että sehän on yhtä puuta.

En tiiä sitten, veikkailkaa mikä vois olla, kun kylmänä tyhjäkäynti on tosiaan se 3-500 ja käy tosi vaivalloisesti putputellen. Ajaessa kylmänä pitää pumpata kaasua kun tyhjäkäynnille laskee ettei sammu. Muutenkin rötää alhaalta oli lämmin tai kylmä, sit kun pääsee siitä kuopasta pois niin sit lähtee kyllä vetämään hyvin  :pomo:

Tänään hakee talvivirgoja :)

Saako noita orkkisjohtosarjan liittimiä muuten mistään? Äkkiä katottuna ainakin tuon lisäilmaluistin(?) ja ryyppysuuttimen(?imusarjaan tuleva suutin) liitin on molemmissa rikki.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2014, 13:31:57 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #28 : 22.11.2014, 14:25:11 »
Missä asennossa se itse luisti on kun tuo on vielä kylmä? Jos se on esim jumahtanut suht kiinni olevaan asentoon, niin tyhjäkäynti on kylmänä surkeaa.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #29 : 22.11.2014, 14:33:41 »
Läppä on kiinni. Kokeilin kun täältä foorumilta sanottiin että kun antaa toiseen nastaan virtaa ja toiseen maata niin pitäs liikkua laipan? Eipä tapahtunut mitään.

Joku käämihän siellä, olisko se kyrvähtänyt? Osaako joku sanoa kuinka paljon pitäs olla vastusta kylmänä? Jos ei oo vastusta niin sithän sieltä olis käämi kärähtänyt?

 

Elekma  Autoracing