KL-varaosat  Race.fi

Volvo 244 '80

  • 179 Vastauksia
  • 53707 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #105 : 06.12.2014, 19:41:21 »
No käykö se laite jos nykäsen sen liittimen pois siitä käydessä? Vai voiko ajatella et jos liittimen ottaa pois eikä vaikuta käyntiin niin olis siinä vika  :idiot2: ja saa kylmänä sahata kauan kylmänä käyntiin, sopiiko kuvaan?

Pitää varmaan hankkia korjauskäsikirjaa kun tuntuu tää k-jetti olevan niin kovin vaikea asia mulle. Onko noissa esim. 240 korjauskirjoissa k-jetistä miten hyvin juttua?

« Viimeksi muokattu: 06.12.2014, 19:56:24 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #106 : 06.12.2014, 21:02:41 »
Vaihtelin tuon puolan johdon, vaihdoin vanhasta sen pelkän kumin, ja painoin uudesta vähän liitintä kasaan kun se oli sen verran isompi ettei mennyt sisään, nyt on tiukka :) Tosin kummastutti kyllä tuo boudigordin puolan liitin:



Ja siellä ne on kaikki komiasti  S*



Ja tuolta sisälokarin nurkalta löytyy tuo sytkäboksi, ja siinä oli semmonen kiva teippihelvetti:



Tuohon laitan vedenpitävän liittimen ja sitten laitan nuo jakajalle menevät johdot uudestaan menemään fiksummasta paikasta kun nyt se menee tuosta koneen päältä ja tosi läheltä pakosarjaa ja muuta  :idiot2:

Nyt sitten kun piruuttaan kokeilin niin lähti hyvin käyntiin kylmänä ja kävi hyvin. Voisiko olla sitten tuosta puolan johdosta kiinni, tai sit kone ei ollu tarpeeks kylmä. Tosiaan kun sen viikon oli seissyt taas ennen kuin tänään käynnistin niin voiko se sitten vaikuttaa, enpä tiiä..

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #107 : 08.12.2014, 13:17:24 »
Jakajan piuhat vedelty uudestaan ja siisti tuli :) Perkele, kävin tänään leimalla mutta leimasetä ei ollut myöntäinen. Korjauskehotus yhestä mätäpaikasta, totta puhuen olis voinu ehkä jopa hylätä useammasta. Hylsy tuli liian korkeasta co:sta. Huomautti myös suullisesti että vähän on kuskinpuolen alatukivarsi jo mätä et ens leimalle vaihtaen. Oli kyllä jees leima setä siis, eihän tuota voi päästää läpi kun päästöt ei oo ok. Jarrut ja alusta muutenkin hyvä  8)



Kävin kotosalla ja päätin tsekata vielä sytkän, olikin vähän aikasella (sitä tuli säädeltyä käynnin mukaan kun ei eka siinä 5:ssä asteessa käynyt tyhjää), ja aattelin et joko sillä menis läpi. Vaan ei.



Eli melkein jo mut ei sit kuitenkaan.

Sit huomasin siinä konehuonetta ihmetellessä että jostain suhisee. Ja tämä haaroitus mikä menee venakopalta ilmanputsariin ja imusarjaan, eikös sen olis syytä olla tiivis? Se vuotaa ihan selkeästi kun se on muovia niin ei se ole oikein edes muodossaan enää. Puristin pihdeillä ton imusarjaan menevän letkut tukkoon niin rupes käynti menemään ihan keturalleen :o



Laitoin stp:n injector cleaneritkin tankkiin haaveissa et rupeis rokkaa.

Periaatteessahan toi korkea co on niinku että käy sitten rikkaalla, kantsiiko tuota nyt sit kääntää laihemmalle?

Onks se muovinen härpäke tämä:

https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/272020/890973?ajoneuvo=651

ja syytä vaihtaa? Ilmeisesti siellä on joku sihtikin?
« Viimeksi muokattu: 08.12.2014, 13:21:45 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #108 : 08.12.2014, 13:25:03 »
rikkaalla se on,itse säätänyt noi sinne 2.5 tienoille,eli co-ruuvista aukipäin mutta vähän kerrallaan koska reagoi nopeasti.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #109 : 08.12.2014, 14:15:03 »
Ihan kuin se ruuvi ei olis täysin järjissään, kun sitä painaa niin rupee rötäämään :o kuuluuko sen olla semmonen? Pitää ihmetellä lisää kun pääsen mittarin eteen säätämään.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #110 : 08.12.2014, 14:26:57 »
Ihan kuin se ruuvi ei olis täysin järjissään, kun sitä painaa niin rupee rötäämään :o kuuluuko sen olla semmonen? Pitää ihmetellä lisää kun pääsen mittarin eteen säätämään.
kyllä se tekee juuri niin jos sitä painat rötää tai sammuu,se co-ruuvi on äärettömän herkkä liikkeissään ja monesti täynnä skeidaa eli kannattaa avaimella tunnustella niin että ruuvi kääntyy ilman että täytyy painaa samalla hirveesti ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #111 : 08.12.2014, 15:37:19 »
Jee, sain säädeltyä vähän niin CO 3,5 ja taas saa ajella  :P

Vulva jäi vielä seisontaan, intistä kun pääsen 18 päivä niin tulee ajoon, tai sit ens vklp jos o tullu lunta  :D

Jos vähän noita etujousia laikkais vaikka ens vklp :)

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #112 : 08.12.2014, 19:20:55 »
kyllä se tekee juuri niin jos sitä painat rötää tai sammuu,se co-ruuvi on äärettömän herkkä liikkeissään ja monesti täynnä skeidaa eli kannattaa avaimella tunnustella niin että ruuvi kääntyy ilman että täytyy painaa samalla hirveesti ;)

Niin ja kannattaa perehtyä K-jet perus-asioihin eli sitä ruuvia punotaan moottori sammuksissa ;) ja avain otetaan pois kun käynnistetään.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #113 : 08.12.2014, 19:28:12 »
No perkele, aina oppii uutta. :-[

Uskaltaako muuten käyttää, kun takakonttia tyhjätessä löyty jakopään remmi  :D Jollain ilmeisesti iskenyt inspiraatio. En tutkinut sen kummemmin kuin että uusi se on. Tuohon kiristin ja vespumppu niin sithän sitä vois jo ruveta.

Eihän siinä tietty säästä ku kympin mutta silti.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2014, 19:34:19 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #114 : 08.12.2014, 19:46:03 »
Eikös tuo ole vapaastipyörivä kun on noin vanha? Eli kun hihna katkeaa, uutta paikalleen ja matka jatkuu :). Voin olla väärässä, kaikki ei oo.

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #115 : 08.12.2014, 19:51:07 »
Eikös tuo ole vapaastipyörivä kun on noin vanha? Eli kun hihna katkeaa, uutta paikalleen ja matka jatkuu :). Voin olla väärässä, kaikki ei oo.

Jos tässä on H tai K nokka joka siellä pitäisi olla, niin ei mahdu pyörähtämään ympäri. Tämän voin sanoa kokemuksesta :D
Jakopääremontti tälläiseen on niin halpa että en tietoista riskiä ottaisi....

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #116 : 08.12.2014, 19:55:56 »
Niin ja kannattaa perehtyä K-jet perus-asioihin eli sitä ruuvia punotaan moottori sammuksissa ;) ja avain otetaan pois kun käynnistetään.
ihan vaan mielenkiinnosta senverran kysyisin vielä että mihin tämä perus-asia perustuu?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #117 : 08.12.2014, 19:58:52 »
ihan vaan mielenkiinnosta senverran kysyisin vielä että mihin tämä perus-asia perustuu?
Siihen, ettei avain vastusta lautasen liikettä, ja pahimmassa tapauksessa jumita koko systeemiä. Jos esim säädät avain painona päästöt kohdalleen, menee sulla kone piirun rikkaalle kun nostat avaimen pois.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #118 : 08.12.2014, 20:05:35 »
Nojuu, mutta päästöt otettiin ilman avainta eli ei kyllä sekoita :) hyvä tietysti tietää!

Ja jos varsinkin ei kerran mahdu pyörähtämään, niin panostan kyllä uuteen remmiin, sit joskus kun viittin laittaa uuden remmin :)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #119 : 08.12.2014, 20:40:29 »
Siihen, ettei avain vastusta lautasen liikettä, ja pahimmassa tapauksessa jumita koko systeemiä. Jos esim säädät avain painona päästöt kohdalleen, menee sulla kone piirun rikkaalle kun nostat avaimen pois.
ookoo,avaimen olen kyllä nostanut jokakerta pois kun ruuvia säätänyt ja odottanut mihin co-arvo pysähtyy,siksi vaan kysyin koska ikinä en ole kuullut tai nähnyt että co ruuvia säädetään moottori sammuksissa,volvo-auton huoltokoulut/kurssit alko mulla vuonna-88 ja loppui 2010  (silloinhan se oli ollu jo bilia iät ja ajat)jopa siellä säädettiin aina käydessä,mutta enäähän tämä ei ole ongelma ollut vuosiin koska nää autot ei enää huolloissa käy mutta uusia kun olivat niin kyllä oli paljon 200-700 sarjalaisia k-jetillä ja joka huoltoonhan kuului co-tarkistys/säätö,mutta vahingoilta vältyttiin tämän asian suhteen mutta kyllä siellä monta muuta vahinkoa isompaa/pienempää sattu yhdelle jos toiselle! :2funny: :2funny:siitä lisää seuraavassa jaksossa ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

RallyBaron  Samppasport