Autoracing  KL-varaosat

Volvo 244 '80

  • 179 Vastauksia
  • 53741 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #60 : 28.11.2014, 22:39:49 »
Juu kyllä minä kerrasta uskon  ;D

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #61 : 29.11.2014, 00:59:11 »
Herkistelin vänkärin puolenkin takajarrun, olivat kyllä ihan hereät, onneksi :) Kuskin jarrusatula näyttikin ainoalta mikä ei ollut vaihdettu,no nyt on sekin uusittu :)

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #62 : 29.11.2014, 12:37:24 »
Vaihtelin noi suuttimien o-renkaat, ne paksut oli vielä järjissään mut ne ulommat isommat oli ihan kyllä ihan loppu  :D lähtivät osissa irti ynnä muuta kivaa  :D




Ehkä käynti väääähäsen tasoittui, mut luultavimmin sieltä vielä joku imuvuoto löytyy tai muu käyntiä häiritsevä. Jostain kuuluu suhina kun käy tyhjää mielestäni, voiko jarrutehostimen kalvo mennä sillain rikki että se saa aikaan imuvuodon, mutta silti jarrut tehostuu, eikai?

Ja siinä hän on  S* etupäätä tonttiin.  :P varmaan mallia rälläkkä, kiekka ehkä eka.

« Viimeksi muokattu: 29.11.2014, 12:42:17 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #63 : 29.11.2014, 12:40:24 »
Ulommat on aina enempi vähempi korppuja jotka sitten murenee pois irroittaessa. Mikäs tässä on muuten värikoodi?

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #64 : 29.11.2014, 13:12:50 »
Siellä mistä suhisee, imee ilmaa.
Tehostimen voit testata siten että sammutat auton, odotat 5 min ja menet painamaan jarrua. Jos ei ole kivikova poljin, tehostin on ehjä.

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #65 : 29.11.2014, 14:26:48 »
Mikäs tässä on muuten värikoodi?

Taitaa olla 211
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9513
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #66 : 29.11.2014, 15:49:38 »
Ja pitäiskö glt:ssä olla jäähdytetyt levyt ympäri? Takana ei oo ja ne on vaan kaks mäntäset. Myyjä kyllä kehu et on jäähdytetyt ympäriinsä  :nohnoh

Taitaa olla melko harvassa katuautot joissa jäähdytettyjä levyjä takana. Mutta joissakin etenkin pienemmissä kipoissa on tyydytty rumpujarruihin takana. Olisko sekaantunut levyt ja jäähdytetyt keskenään...
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #67 : 29.11.2014, 15:55:09 »
Nojuu, kyllähän se noillakin pysähtyy. Ja juu, kyllähän helkkarin monessa laitteessa varsinkin takana on rummut yhtään vanhemmissa.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9513
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #68 : 29.11.2014, 16:00:19 »
Lankussa on hyvät jarrut julkisilla teillä sallittuihin nopeuksiin nähden. Virivehkeissä tietenkin sitten aina sais olla enemmän.

Hämmentävän monissa uusissakin autoissa näkee rumpuja takana. Ehkä niissä säästää kilon painoa tai jotain...
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 712
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #69 : 29.11.2014, 18:10:49 »
Lankussa on hyvät jarrut julkisilla teillä sallittuihin nopeuksiin nähden. Virivehkeissä tietenkin sitten aina sais olla enemmän.

Hämmentävän monissa uusissakin autoissa näkee rumpuja takana. Ehkä niissä säästää kilon painoa tai jotain...

Sori ot, mutta kaverilla on 2011 ford fiesta 1.6 tdci ja siinä on rumpujarrut takana niin muistaakseni se oli lukenut tai jossain oli sanottu sille, että ne rumpujarrut takana on säästösyistä. Tulee kuulemma halvemmaksi rakentaa taka-akselille rumpujarrut, kuin levyjarrut ja autonvalmistaja säästää valmistuskustannuksissa.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #70 : 29.11.2014, 19:36:47 »
Noo, eihän noi levytkään mitenkään autuaaksi tee. Kyllähän rummuista saa tehoa tosi paljon jotka riittää kyllä vakioon autoon aivan täysin. Levyt toki parempi mut se siitä.

Vaihtelin uudet käytetyt umpiot, kyllä näkyy paremmin! Nappasin samalla noi umpion naarmuttimet pois, tuli mielestäni paremman näköinen keula.



Toisesta vanhasta umpiosta nappasin lasin pois niin heijastin pinta oli kyllä kokonaan mennyt ihan kuparin väriseksi! Ilmankos on valoteho vähän hukassa. Eihän noi kyllä tehokkuudellaan nyttenkään "häikäise" mutta helvetisti parempi mitä oli. Tuskin uutena ollut tuon paremmat. Voi olla et laitan valmiisiin paikkoihin puskurin alalaitaan lisävalot.

Kuskin vyön vaihtelin, nyt sekin rullautuu jopa ulos kunnolla. Sisävalojen himmentimen vaihdoin uuteen, muttei vieläkään toimi, onks kellään ideoita?

Paljon sytkäennakon pitäs olla tyhjäkäynnillä, ja pitääkö sitä mitatessa olla alipainelähtö tukittuna? Itselleni vastaten, 5 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 25-30 ja letku irti mitattuna.

Pitää varmaan tuo tuulilasi napata pois ja liimata uudestaan kiinni kans jossain kohtaa, ennenkuin rupeaa lattia mätimään. Varmaan tossa joulun pyhinä tapahtuu semmosta.

Mistäs vois muuten johtua et jos säätää tyhjäkäyntiruuvista tyhmän jonnekkin 800:aan, ja käy suht hyvin, ja sit kun antaa kenkää niin ei laske alle 1500 rpm:n. Sit jos siitä ruuvia ihan vähän niin tyhjäkäynti humahtaa jonnekkin 300:aan ja käy tosi vaivalloisesti. Muutenkin siinä tuntuu olevan joku raja et eka käy ihan saatanan matalaa tyhmää, jotain 3-400 ehkä ja rytkyttää niin perkeleesti, sitten säätää tyhjäkäynti isomalle niin säätyy yhtäkkiä ihan helvetisti, ja tyhjä on sit siellä 1500:ssa.

Paljonko 1 kieppi jousissa vaikuttaa ajokorkeuteen?
« Viimeksi muokattu: 29.11.2014, 19:55:35 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #71 : 29.11.2014, 19:54:59 »
Mittaa paljonko tulee valoille jännitettä. Itsellä tuli jotain alle 13v ja oli tosi onnettomat valot.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #72 : 29.11.2014, 20:13:28 »
Voihan tuon mitata, mutta siis on nuo nyt ihan ookoot! Verrattuna esimerkiksi 740:iin mikä mulla taannoin oli  ;D

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #73 : 29.11.2014, 21:26:22 »

Mistäs vois muuten johtua et jos säätää tyhjäkäyntiruuvista tyhmän jonnekkin 800:aan, ja käy suht hyvin, ja sit kun antaa kenkää niin ei laske alle 1500 rpm:n. Sit jos siitä ruuvia ihan vähän niin tyhjäkäynti humahtaa jonnekkin 300:aan ja käy tosi vaivalloisesti. Muutenkin siinä tuntuu olevan joku raja et eka käy ihan saatanan matalaa tyhmää, jotain 3-400 ehkä ja rytkyttää niin perkeleesti, sitten säätää tyhjäkäynti isomalle niin säätyy yhtäkkiä ihan helvetisti, ja tyhjä on sit siellä 1500:ssa.


Siinä tyhjäkäynti ruuvissa on myös o-rengas tiivisteenä, tarkasta sen kunto. Lisäksi kannattaa katsoa määräjakajan ja kaasuläpän välisen kumin kunto ja että on kunnolla paikoillaan..

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #74 : 30.11.2014, 02:01:00 »
Kokeile polkea sillain että saat ne kierrokset jäämään "leijumaan" sinne 1500rpm, sitten konehuoneesta käsin heilutat suoraan kaasuläppäakselia (ei kaasurullaa vaan nimenomaan itse akselia). Ei olis eka mistä on kaasuläppää kiinni pitävät ruuvit löystyny ja sen takia joskus läppä takeltelee koteloon.

Ps: mitä ihmeitä on umpion naarmuttimet? Mie oon kyllä joutunut useampaan autoon lisäämään volvon parhaan varusteen eli oikeat lampunpesurit (ei mitään kastelulaitteita), mutta moisia varusteita en ole kyllä missään himmelissä nähnyt. Tai sitten autoista pitäisi poistaa myös tuulilasinnaarmuttimet...
« Viimeksi muokattu: 30.11.2014, 02:05:01 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Kulkukoira  Proturbo