KL-varaosat  Race.fi

945 Turbo -95 Myyty toinenkin.

  • 49 Vastauksia
  • 19288 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 945 Turbo -95 Turbiini ongelmia
« Vastaus #30 : 04.11.2015, 21:06:43 »
Meneekö muka pohjaan väärässä asennossa? Oli miten oli, päätin kuitenkin hakee viikonloppuna ehjän automaattiaskin ja turbiinin. Saa turbiinin ainakin varmasti kohdilleen kun irtoaskiin laittaa.

Manuaalilaatikko olis kyllä hieno saada mut nyt on sille rahalle muutakin käyttöö, pikasesti laskettuna n. 1000e tulee swapille hintaa sis. laatikon hinnan :buck2: Ehkä ens kesäks.

Kasasin tänään konehuoneen loppuun, ahtoputket kiinni yms. Ei olis enää kun laatikkoo ja säätöö vaille. Paikallaan säätelin tänään hiukan ja nyt käy "uudellakin" nokalla nätisti :) Ahdin herää nyt vieläkin paremmin :D 0,8bar paikallaan rajotinta vasten (6500rpm) ::)

Päivityksiä siis edelliseen settiin D-nokka, suorat veivit ja kannesta lähti millin siivu, palotilojen kevyen muotoilun jälkeen puristukset 9:1.

Alotusviestiin päivitetty koko lista tekniikkamuutoksista.

Uppoaa silleen kahdessa vaiheessa, jää äkkiä se n. sentin loppumatka huomaamatta. (siellä kuitenkin x määrä tilaa ettei turbiini makaa öljypumppua vasten)
Ai mistäkö tiedän... Tuli teetettyä aluksi tasan sentin liian lyhyt kytkinkoppa.  :2funny:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 945 Turbo -95
« Vastaus #31 : 11.11.2015, 07:21:20 »
Ehjä laatikko vaihdettu. 2,5h meni hommaan kun oli autonosturi ja laatikkonostin käytössä, onnistu kerrasta. Vanhasta laatikosta tuli kepin juureen kaksinapainen liitin, nykyisessä vaan 1 johto :idiot2: vaatii ilmeisesti tuon kytkemisen että lähtee ylivaihde toimimaan? Vai onko mulla vaan kickdown niin väärin säädetty ettei vaihda nelosta, vähän turhan kireelle se ainaki jäi..

Voimaa kyllä tuntuis olevan aika kivasti :3/4 jättää sen:  :nälkä: seuraavaks bensapumppupäivitystä kun vakiosta loppu näemmä tuotto  :D säädöt rupee oleen alueella täyskaasua lukuunottamatta ton bensapumpun takia. Laatikolle pitäs myöskin joku iso jäähdytin keksiä jos se talveen kestäis.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 945 Turbo -95
« Vastaus #32 : 15.11.2015, 12:34:00 »
Joku 400km tullu ajoa rempan jälkeen, mitään ei oo toistaseks hajonnu ;D

Säädelty lisää, nyt ei oo seokset enää liian paksulla ns. normaaliajossa. Starttirikastuksia ym säädelty ja nyt jää yleensä jo ekalla startilla käymään tyhjäkäyntiä. Saa nähdä miten käy kun tulee pakkasta.


Konehuone jakopään koppaa vaille.
 
https://youtu.be/PjH-LagkPY8
Pitoja on vähän heikosti ennen 100kmh ::) tavallaan mukava toi automaattikin kun veto ei katkee ja voi vaan pistää isompaa silmään :D
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 945 Turbo -95
« Vastaus #33 : 22.11.2015, 18:10:11 »
Kun mikään ei riitä.





Ahtimeks vaihtu Master Power R6164 17cm3 pakopesällä. Nätisti heräilee tuokin ja voimaa tuli selkeesti lisää, melko lyhyeks jäi testit kun tuli talvi tänne Sastamalaankin. Ihan hyvä vaan, renkaat ja kitkalevyt luisti asfaltilla kilpaa kolmos vaihteella ;D.

Talviautona tää toimi kyllä paremmin kun ahtimena oli T03 garretti :D.

Seuraavaks bensapumppu päivitystä ja rullille koittaan joko siinä alkais voimaa olemaan.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2015, 19:05:09 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 945 Turbo -95
« Vastaus #34 : 05.12.2015, 18:31:44 »
Mitäs tänne? Rullille ei oo päästy vieläkään kun säädellessä tullu ajettua aina jotain vikoja ulos, viimeisimpänä vaihteeks kansipahvi. Kansipultit venyneet ja liekkirenkaan palasia löyty koneen ulkopuoleltakin :D Nyt taas kasassa, 12.9 pulteilla ja vakiopahvilla. Momenttia tuli 120nm eli snadisti enemmän kuin kymppisarjan kovilla pulteilla suositellaan, jälkikiristystä ei oo tehty.



Syyläri antautu samalla, tapahtumahetkellä kierroksia n. 5000rpm ja ahtoa reilu 1,5bar.

Tilalle tuli 960 isompi syyläri.

Ilmeisesti lämppärinkenno otti samalla itseensä kun rupes kusemaan nesteitä aika jäätävää tahtia >:(



Tällänen tuli haettua tänään. Meikäläisen kolmas vm.95 turbofarkku. Punaisesta siirtyy tekniikka tähän lähiaikoina. Manuaalilaatikko kaveriks, m90 ja bmw zf väliltä pitää nyt valita, toinen tulee myyntiin. AW71 on pikkuhiljaa melko loppuunajettu, pelkillä pakkovaihteilla kiihdyttelystä huolimatta luistaa reippaasti ja pitää aika ilkeetä ääntä. Punainen tulee varmaankin purkuun, osia saa kysellä jos on tarvetta :hello:
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 945 Turbo -95
« Vastaus #35 : 08.12.2015, 20:03:20 »
Ei vaan pysy nipussa... Kolmas kansipahvi tälle vuodelle, ois varmaan tarvinnu jälkikiristää noi kovat pultit. :buck2: Jälleen kerran ykköspytyn kohdalta puuttuu pahvista palanen, aika iso sellanen. Täytynee tarkastaa myös lohkon dekkitason suoruus. Tutkitaan huomenna tuhoja, toivottavasti veivi suora.

Bilteman walbro kopiossa ei riitä tuotto 2bar ahdoille viinalla. Luvattu 220l/h :o

Vetoja siinä kyllä olis, kun vaan kestäis joskus penkkiin asti.

Edit.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2015, 21:07:37 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 945 Turbo -95
« Vastaus #36 : 10.12.2015, 09:05:00 »
Ei tarvinnu syytä etsiä kauaa. Kansipultit käänty 90 astetta kun väänsin ennen purkua uudelleen momenttiin :facepalm:



Kesti yli viikon reilu baarin ahdoilla mutta vajaan kahden baarin ahdoilla vain 5 vetoa  ;D Vois ottaa päähän jos tän harrastuksen ottais tosissaan  :D Tänään taas kasaan jos pinnat suoria.

Vinkkejä ahtopaineen ohjaukseen? Haluaisin ottaa kalvon yläpuolisen ohjauksen käyttöön mutta ahtaa jo ilman ohjausletkua yli 2bar. Kalvon alapuolelta kun laittaa kompuralla vähän yli baarin painetta niin aukee hukkis. Ohjausletku alapuolella sain vähän reilu baarin ahdot tollasella bilteman bleed-säätimellä, mut herää turhan "kuminauhamaisesti" ts. Ei tarpeeks vetoja alhaalla.
Löysempää jousta hukkikseen? Haen mahdollisimman räväkkää moottorin luonnetta, joten hukkis sais aueta vasta kun tavoiteltu ahtopaine saavutettu.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 945 Turbo -95
« Vastaus #37 : 19.12.2015, 16:24:45 »
Penkissä käyty. Ihan hyvä fiilis jäi, kesti huudattaa kaks tuntia täyskaasuvetoja ja tehoakin on jo ainakin talven liukkaille enemmän kuin tarpeeks :D

https://www.youtube.com/watch?v=1e6n3NoExM4



Ahtoa 1,6bar. Teho on takapyöriltä. Ahtopaineen nostaminen 1,2->1,4bar toi 57hv lisää tehoa joten siitä vois päätellä että tehoa sais ihan kohtalaisesti kun bensapuoli vaan mahdollistais paineen noston :)

Sytkäennakoita säädettiin penkissä myös, pieni ennakon nosto karttaan laski huipputehoo 5hv mut toi reilusti lisää vääntöä koko alueelle.

Katsastustehot otettiin muutoskatsastusta varten myös, sen jäljiltä jäi lappuun toi 0,85bar :D.

Yllätykseks jopa laatikko pysy toimivana, luisti kylläkin jonkinverran.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
Vs: 945 Turbo -95 339hv&427nm
« Vastaus #38 : 20.12.2015, 21:14:59 »
Kyllä tämä auto ainakin komiasti ''rääkäsee'', eikä pitojakaan pahemmin tainnu olla kun abc.n pihasta kattelin.  :nohnoh :D
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 945 Turbo -95 339hv&427nm
« Vastaus #39 : 21.12.2015, 14:49:56 »
Kyllä tämä auto ainakin komiasti ''rääkäsee'', eikä pitojakaan pahemmin tainnu olla kun abc.n pihasta kattelin.  :nohnoh :D

Onhan tossa äänimaailma ihan kohdillaan 8v neloskoneeks :D Joo eipä noi 195 leveet oikein tahdo tiessä pysyä ::)
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 945 Turbo -95 339hv&427nm
« Vastaus #40 : 01.01.2016, 23:35:58 »
Alkuvaikeuksien jälkeen toiminu ihan ookoo ja pysyny nipussa nyt noin 2000km ajan konerempan jälkeen.

Muutamia parannusta kaipaavia juttuja on kuitenkin mielessä.

-tyhjäkäyntimoottorin asennus, ilman toimii lämpöisenä hyvin mut kylmästartit tuottaa harmaita hiuksia kun lämpötila laskee johonkin +5 alle, ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä vaikka kuinka hierottu kylmäkäynnistyskarttoja. Käyntiin lähtee kyllä yleensä ekalla startilla mut tyhjäkäynti kylmänä luokkaa 400-500rpm, ei hyvä.

-Pakopuolen lämpöongelmat, tulpanjohdot hajoilee, hukkaportin letkut sulaa jne. Ahtimen sijoitus katottava uudelleen, eli pääsee uuden pakosarjan tekoon. Lisäks keksittävä jotain lämpöeristettä pakosarjaan, pakopesään ja downpipeen.

-Lisää voimaa, 940 ei sudi tarpeeks näillä tehoilla ::)

-Manualisointi korin vaihdon yhteydessä.


Pesussakin tuli käytettyä pitkästä aikaa kun pitäs olla pakkaskeliä nyt pidempään, sieltä suolakasan alta paljastu taas joku vähän autoo muistuttava :D



Hiljaista tosin tulee olemaan tämän kanssa ainakin seuraavat puoli vuotta. 4.1 lähetään Niinisaloon sotimaan :D ::)
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
Vs: 945 Turbo -95 339hv&427nm
« Vastaus #41 : 02.01.2016, 06:57:27 »
Saavat Nibizagonaresorttiin taas uusia volvoilijoita  :) Ja aamuja t: 1/15 HKPtri dösäkuski  ;D
EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 Turbo -95 339hv&427nm
« Vastaus #42 : 02.01.2016, 12:21:18 »
Pitääpi alkaa kattomaan parkkiksella missä volvo makaa, oma s80 makaa kys. parkkiksella vielä 6kk  ::)

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 945 Turbo -95 339hv&427nm
« Vastaus #43 : 02.01.2016, 12:45:58 »
Heh, tulin vain toivottelemaan aamuja  :hello:
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 945 Turbo -95 339whp&427wnm
« Vastaus #44 : 18.01.2016, 13:57:19 »


Eilen tuli käytyä jäällä leikkimässä, piikkipyörät tarvis kyllä olla. Vähän iskuakin otti, ei tosin jäällä ajaessa vaan sieltä poistuessa, syylärin alanurkka otti kiinni maahan ja etulippa on irti toisesta kulmasta :buck2:. Tulee yllättävän alas tuo 960 syyläri, onneks ei hajonnut.

Perjantaina herättelin tämän kahen viikon seisonnan jälkeen,ilman lohkolämppäriä tietysti kun halusin tietää kuinka luotettava talviauto tää on :D yllätykseks jäi viidennellä startilla käymään. Pakkasta tosin oli  vaan -10. Seuraavana aamuna pakkasta -19 ja heti vähän vaikeuksia. Pyörähtää kyllä yleensä jo ekalla startilla käymään mutta sammuu heti, vaatii ainakin 5 samanlaista yritystä ennen kun jää käymään. Ilman kaasua ei käy montaakan sekuntia, pitäskö tässä nyt säätää kylmärikastus ja starttirikastuksia johonkin suuntaan vai vaatisko se ton tyhjäkäyntimoottorin?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

 

RallyBaron  Samppasport