RallyBaron  Samppasport

Volvo 740 GLT 16v PAALIMAAN kakara

  • 232 Vastauksia
  • 74729 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #135 : 12.04.2015, 11:15:12 »
Työmaan yleiskuva



Ja kickdown vaijerin kiinnitys sielussa


Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #136 : 12.04.2015, 22:19:24 »
Ilmanputsarin termari ei toimi, siinä yksi syy, toivottavasti ei ole rikkonut immua >:(
Eli on imenyt ilman pakosarjalta, vtu! Enkä saa prkl tötteröä irti kotelosta, täytyy keksiä jotain.....

Lähtihän se, kun kakkosnelosella vähän pläjäytti :)
Nykäsin tapin pois vahapatruunasta ja löin 3mm poranterän, sopivasti lyhennettynä, tilalle. Nyt sen on siis aina kylmän imuilman asennossa!




« Viimeksi muokattu: 12.04.2015, 22:24:44 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #137 : 12.04.2015, 23:04:56 »
Sumaritkin laitoin kiinni, aidot siis ja settinä. Oli meinaa vanhojen rävellysten irroittamisessa hiukan töitä, olivat siis hellan lisäpitkät, enkä viitsi asennustyön osalta laatusanoja paljon viljellä :D

Piti etulippakin ottaa pois, että sai ne saatanan väkkerrykset hittoon >:(

Eipä tuolla pimeässä viitsinyt enään kickdownia säädellä, on vielä hiukan liian kireällä ja öljyäkin tais lorahtaa hiukan liikaa lootaan.

Huuhtelin pohjan palkit, roskaa tuli niin maan perusteellisesti :o

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #138 : 12.04.2015, 23:13:48 »
Ainiin, kärrystä piti kuvia laittaa, aloitetaan tällä :D kun tuli huuhdeltua




Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #139 : 13.04.2015, 16:51:26 »

Eipä tuolla pimeässä viitsinyt enään kickdownia säädellä, on vielä hiukan liian kireällä ja öljyäkin tais lorahtaa hiukan liikaa lootaan.


Eipä ollut kuin 6desiä liikaa lootaöljyä :hello:   :facepalm:

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #140 : 13.04.2015, 19:28:52 »
Takaovi aukeaa ja lukitus toimii. Pissapojan säiliö pitää nesteet sisällään. Kickdown säädössä jne jne
Akun tila nuijittu muotoon, lekalla tietysti, nyt sai akun oikein paikalleen ja kiinni.

Kaikki korjaukset joita tähän on joku teettänyt/tehnyt ovat täyttä paskaa! En viitsi edes kertoa takaoven aukeamattomuuden syytä, mutta siihen liittyy mm rautalankaa :o :D

3pvää takana ja yksi edessä, eipä kyllä ole oikein mitään tehtävää. Osia ei ole enään hyllyssä lojumassa ja budjetti täynnä.

Nyt täytyy dropata kaikki "turhan" hankinta kokonaan! Moottori ja alusta ihan ensimmäisenä, ja alustalla tarkoitan puslien laittoa, ovat aivan loppu.......oikeastaan kaikki. Katsoo sitten myöhemmin jousia ja iskareita.

Moottoriin pitää laittaa jakopää etc, alkaa öljyvuotoa olla turhankin paljon

« Viimeksi muokattu: 13.04.2015, 22:19:48 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #141 : 13.04.2015, 23:30:22 »
Mitkähän puslat sitä pitäisi ostaa? Siniseltä kaikki vai motonet etc ::) Pitäs oikein laskea kaikkien settien hinnat. Superpro tais settinä olla reipas 600€ :o lmr:llä, joten siinä mielessä voi melkein unohtaa tuommoset :D

Taitaa olla helpoin tarkistaa sinisen tarjonta, tulostaa osakuvat/numerot ja nakutella Carcomilta hinnat esiin.....  Carcom onkin pistänyt lapun luukulle :buck2:


Jossain oli settinä 740 normipuslia, mikähän prkl kauppa se oli? Skandix :) 169€ eteen, taitaa motonet olla halvempi? Samoihin menee motonet......Hinnassa mukana pallonivelet

Skandixilla on ipd vakaaja setti 120€:a halvempi kuin lmr:llä, melkoinen ero :o

Tähän puslien hankintaan löytyy muutama musta hevonenkin :) Täytyy ostella vain monesta paikasta pikkuhiljaa
« Viimeksi muokattu: 15.04.2015, 12:02:05 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #142 : 14.04.2015, 18:14:25 »
Kävin pesemässä konehuoneen, sekä tietenkin sen perään vjakajan kuivailut yms asiaan liittyvä :D

Samalla tuli huomattua, että ylimmäinen vjakajankannen kiinnityspultti on joskus poikennut, pultti näkyy olevan paikallaan, se mitä siitä on jäljellä, ilmankos kantaa ei löytynyt :D
Täytyy porailla pois ja hommata uusi pultti siihen, jossakin välissä

Taitaa suurin osa öljystä vuotaa nokkien stefoista, ne lienee vaihdettavissa samalla kun vaihtaa hihnan.

oho melkoisesti joutuu vaihtamaan osia, ei ihan ilmainen jakopään laitto :o

Täytyy näköjään purkaa koppamuovit pois, että näkee onko se manuaalisäätöinen varmasti!?
Millä pirulla tuon sitten saa oikeaan kireyteen, vihreässä kirjassa vedellään jollain mittauslaitteella......
« Viimeksi muokattu: 15.04.2015, 12:02:55 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #143 : 14.04.2015, 18:56:10 »
Tuosta takaoven verhoilun irroittamisesta muutama sana, se ei ole homma eikhä mikhään :)
Ja lähtee tosiaan kivuttomasti pois, vaikka ovi olisikin kiinni eikä aukaistavissa!

Penkki pois oven edestä(farkussa tämä tietysti on helppoa :) )

Verhoilun alapuolella on kolme koloa, joista löytyy valkoiset klipsit, jotka vain vedetään alaspäin pois tapeista. Onnistuu kivasti vaikka sokkapihdeillä tai vastaavilla (90 asteen kulma)

Pikkuikkunan kohdalta löytyy mahdollisesti ruuvi, pois

Avauskahvan peitelevy irti

Ja sitten "tempaisee" verhoilun irti, järjen kanssa ja ensin alapää sisäänpäin ja sitten ylös. Siellä on ohjaimia yms tappia, joita on turha rikkoa!

Ja niin pääsee tekemään tarpeellisia toimenpiteitä :)
« Viimeksi muokattu: 14.04.2015, 22:07:37 kirjoittanut Orlov »

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #144 : 14.04.2015, 21:32:37 »
Itte revin takapahvin apparin puolelta irti kun fixasin sen keskuslukon toimintaan, paffi irtos seuraavasti:
- Nuppi pyöritellä irti,
- Kaiuttimen ritilä irti, jolloinka saa yhen ruuvin auki ja kaiutinkin veks,
- Oven äärivalon (tai mikä lieneekään nimeltää?) kupu hiiteen ja sellanen liuska vetämällä poiees,
- Ne alareunassa olevat klipsit pois,
- Avauskahvan ympärysmuovi pois, veivilasillisesta se veivi. Ja lopuksi repii/nitkuttelee pahvin pois...

Järjestyksellähän ei väliä, Alfamer neuvoo ottamaan sen avauskahvan päässä olevan mollukankin, mutta ilmankin lähtee kiltisti.
Näin ainaki  sedanista, ilman taksikahvaa ja toki mulla aukes ovi hommaa helpottaakseen...  ::)

Tuo "ruuvi pikkuikkunan kohdalla"?!? Tarkennatko pliis ???
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #145 : 14.04.2015, 21:42:48 »
Tuommoset ruuvit tuossa tosiaan on, en tiedä liittyykö jotenkin siihen, että tässä on myös ne tehtaan rullaverhot takaovissa? Itsekään en oikein keksi mitään syytä niille :) Ajattelin kuitenkin mainita, kun omasta kokemuksesta asiasta kirjoitin :)

En siis huomannut tarkistaa, miksi ne siinä on. Tässä nyt on paljon muutakin ihmeellistä tullut eteen ;D

Eikä ole myöskään kaiuttimia takaovissa, kuten ei myöskään johdotuksia niille punaisille valoille. Kummassakaan takaovessa, lienee ollut loppu just sillä hetkellä kokoonpanolinjalla :D etuovissa ne kyllä toimii
« Viimeksi muokattu: 14.04.2015, 22:13:22 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #146 : 17.04.2015, 12:13:41 »
Siirtelin merkit myyntipuolelle, kun sain ne nyt käsiin.

Ajattelin purkaa Vollesta ilmastoinnin osat konehuoneesta pois, yksi letku on reikääntynyt. Joten täytyy käydä lyhyet hihnat hakemassa. Samalla täytyy uusi "pohjapanssari" napata matkaan, tuo vanha on pikspoks

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #147 : 18.04.2015, 01:35:49 »
Meni pyyhkijänsulkien ostamiseksi :D Oikein vanhan liiton boschilaiset ostin, joku spoikka oli toisessa, heitin sen roskiin vanhojen kanssa ;)

Näköjään oli hihnat siirretty tiskille, en jaksanut jonottaa :D
Pitkiä hihnoja onkin useampi uusi, pitäskö viedä motonettiin vaihdossa ;D



Mistäköhän malleista löytyy sähköflekti, joka sopisi heittämällä 740:een?
Edit: 940 olis looginen vaihtoehto, täytyy katsoa mikä LH2.4 tuolta löytyy. Tuskin löytyy flektin ohjausta kuitenkaan, olikos se 065 loppuinen, mistä moinen löytyy?
« Viimeksi muokattu: 18.04.2015, 13:00:38 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #148 : 19.04.2015, 12:15:41 »
Taas eilen tuli käytyä hihnoja hakemassa motonetistä, ei taaskaan hihnoja saanut ostettua :D
Rupesin miettimään tarjontaa ja niinhän se olisi väärä ollut tarjolla.
13x1075 on oikea mitta, jos alkaisi hihnat löytymään, niin saa nakattua ilmastoinnin hilppeet pois keulalta.
Edit:
Pitkät hihnat on Volvon alkuperäiset ja 12.5mm leveät, makaavat syvällä hihnapyörässä. Taitaa kulua 13mm hihna nopeasti kiristystä vaativaksi ::)

"Pohjapanssarin" ostin, olihan tuo 30€. Ompahan ehjä sitten

Ja sitten äänestyskopin kautta töihin :)
« Viimeksi muokattu: 19.04.2015, 17:37:07 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #149 : 20.04.2015, 21:03:17 »
Kesän kunniaksi purin ilmastoinnin pois :D Samalla vaihtuivat uudet hihnat (jotka muuten hain paikallisesta varaosaliikkeestä, ihan vain mitoilla)ja "pohjapanssari"

Ongelmia ot-pumpun linjauksen kanssa....ffffffffffff, myöskin laturinhihnan kanssa pientä mietiskelyä, on hyvin lähellä pohjaamista, ellei jopa pohjaakin jo :( Eli sekin pitänee vaihtaa hiukan leveämpään

Tänään tuli haettua myös projektivanteet, jos vaikka talvella nakertelis kondikseen. Eiköhän noilla kesä kuitenkin ajella, tarkoitus ainakin olisi  :)

« Viimeksi muokattu: 21.04.2015, 00:58:54 kirjoittanut Orlov »

 

RallyBaron  Samppasport