Futurez  Proturbo

Kärjetön sytytys B18:lle?

  • 64 Vastauksia
  • 28825 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -JS-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #60 : 15.08.2017, 14:18:57 »
Kuukauden päivät tuo 123 tune+ ollut amazonissa. On ollut mukamas kiire niin en ole kerennyt säätöjen vaikutusta testailla ::)
Perus asetuksilla tyhjäkäynti parani todella tasaiseksi (R-nokka, tuplat), ennen vaivannut nykiminen lipuessa taajamassa (voimansiirrossa on väljää) pieneni huomattavasti ja muutenkin terävämmän tuntuinen meno vanhaan verrattuna :) Samalla tuli uusi puola. Hyvä ostos, vaikka onhan se hintava ajatellen kun 8v ilmankin pärjännyt ilman ongelmia.

Poissa Amazon77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #61 : 01.05.2018, 17:52:02 »




Doddii!! Laitettiin uusi bosch puola, 123 virranjakaja, uudet bougicord silikoni piuhat ja uudet Denso W22FP-U tulpat joiden pitäisi vastata NGK BP7HS tulppia. Tähän sekoiluun meni ainakin 500€ mutta oli sen arvosta. 8)
Lähtee hyvin käyntiin, pysyy käynnissä :o , vääntää ja kiertää paremmin ja kulkee kevyesti pintakaasulla kolmos vaihteella 40 vauhdissa ilman ylimääräisiä rimpuiluja. Nakutus loppu kun laitettiin B20E ennakko eli 10 astetta tyhjäkäynnillä ja max. ennakko 32 astetta. Alipaineletkukin tuli laitettua samalla tiiä sitten vaikuttaako se mitenkään. Oudointa tässä on se että kun sytkää yrittää säätää kampiakselin hihnapyörässä olevien lukujen mukaan niin moottori ei suostu käymään, nyt se on siis karkeasti säädetty silleen että se käy hyvin ja ennakko on myöhäsellä -10 astetta ajotuslampulla hihnapyörästä katsottuna  :o eikä suostu käymään jos yrittää laittaa 10 astetta ennen ykk. :idiot2: Säädetään sitten myöhemmin korvakuulolla ja persdynolla sytkä ja yritetään saada kaikki ponit pellin alle. ELK Vai onkohan jotain tehty väärin? Ainakin se toimii paremmin kuin ennen.

Moottorina on siis B18 josta viilattu kanavia, K-nokka, 4-2-1 valupakosarja, Weber DGV Misabin imusarjalla ja kevyempi vauhtipyörä. Kyllä kerkiää maitokauppaan.

Miten kytkit tuon panssaripuolalta tulevan johdon uuteen puolaan? Meneekö se suoraan uuden puolan + napaan? Tarviko virtalukon päässä johtoihin koskea lainkaan?

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 306
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #62 : 02.05.2018, 17:17:01 »
Laitoin sen menemään uuden puolan ja vanhan kuoren välistä puolan plus napaan. Kannattaa ottaa huomioon panssarikaapelin asento ennenkuin liimaat koko paketin yhteen, johto ei ehkä tykkää olla kireäksi venyneenä paikalleen asennettuna jos sen erehtyy liimaamaan pöydällä suorana. En koskenut muihin kytkentöihin.

Varoituksen sana, tuo kuvassa näkyvä "Bosch Hecho en Mexico" puola on paskalaatua, lakkaa kipunoimasta lämmettyään.
Muutenkin noi napojen mutterit ja kierteet oli jotain mysteerikokoa.
Brasiliassa tehty Bosch sininen ja saksalainen Berun sininen puola toimii paremmin.

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1341
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #63 : 15.01.2019, 15:36:25 »
Kysytäämpäs kun omasta Amazonista ei meinaa kipinää irrota. Tästä paljastui ostettaessa 123 Ignition, ei ole ilmeisesti koskaan käynyt vielä tällä jakajalla.

Mutta ongelma on siis seuraavanlainen, startilla pyöritellessä tulee max. 3 volttia puolan napoihin. Puolan + navan ja akun miinuksen/korin kautta mitattuna startatessa tulee reilu 9 volttia. Sytytysvirrat päällä tulee 12 volttia. Puolan miinusta vasten mitaten ei mitään, tosin en ole kokeilkut mitä näyttäisi jos konetta räikällä pyörittelisi.

Ideoita ???

E: Kärjellisen jakajan pistin nyt kokeeksi ja saatiin auto käymään. Eilen kuitenkin purin tuon 123:n atomeiksi eikä sieltä silmiin pistänyt mikään. Johdot oli mitaten ehjät, noista satiaisista sitten ei tietoa olekkaan.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2019, 21:03:01 kirjoittanut Jambo »
Käyttikset - V40 '99 ja Amazon B20 '69
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa VesaSaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #64 : 10.02.2019, 19:01:48 »
Mä tappelin kärkien, ja 123:n sun muiden kanssa pari vuotta b20 E:ssä. Vein viimein Hariselle Valkeakoskelle. Nyt on tarkka kapuran asentotunnistus, kärjetön sytkä ja elektroninen ruiskun ohjaus. Nyt pelaa ja lähtee käyntiin kuin palmun alta.

Vähän kirpaisi, mutta auto pelaa ja kaikki polletkin löytyi käyttöön.
Suosittelen.

 

Futurez  Proturbo