KL-varaosat  Race.fi

B200k -> B230E

  • 11 Vastauksia
  • 7657 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
B200k -> B230E
« : 29.05.2011, 17:04:25 »
Jeps eli suunnitelmissa otsikon mukainen tekniikan vaihto mutta ei ole minkäänlaista käsitystä miten tuo pitää toteuttaa vai voiko tommosta edes toteuttaa... alkuperäinen suunnitelmahan oli heivata kaasari mäkeen ja laittaa ruisku hilppeet tohon nykyseen B200k:hon mutta ei ole tietoa voiko sitäkään tehdä? Menee sormi suuhun kun ei ole hirveästi kokemusta näistä tekniikka hommista. Eli nyt kaivataan kipeästi neuvoja ja kertokaa omat mielipiteet miten tämä nyt kannattaisi toteuttaa... Autohan on 240 GL vm-86 B200k ja kova5 (m47?). Ja jos ton tekniikan nyt vaihtaa niin pitääkö laatikko vaihtaa samalla?
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9525
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: B200k -> B230E
« Vastaus #1 : 29.05.2011, 17:32:07 »
Kyllä se ihan tehtävissä on, mutta en ihan heti keksi miksi juuri B230E kaasarin tilalle. Kun vaihtamaan lähtee niin itse laittaisin mieluiten sähköisen ruiskun eli aihiona B200F tai B230F, rakentelun himossa voi laittaa LH-Jetin tilalle muun ruiskun.

B230E:ssä on K-Jet jonka suuttimet ovat kannessa, eli ainakin kansi pitäisi vaihtaa. F-koneen LH-Jetin suuttimet ovat imusarjassa eli selviää imusarjan vaihdolla.

Laatikko voi olla tekniikkamuutoksen puolesta sama. Kova 5 == M47.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 706
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k -> B230E
« Vastaus #2 : 06.06.2011, 22:06:55 »
Mitä olet hakemassa tuolla tekniikan vaihdolla?
Jos alkuperäinen tekniikka toimii hyvin niin en näe siinä mitään mieltä. B200K on kauhean aliarvostettu moottori. Mikään tehomyllyhän se ei ole mutta kestävä ja simppeli laitos, eikä edes kauhean janoinenkaan.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: B200k -> B230E
« Vastaus #3 : 06.06.2011, 22:08:57 »
B200K on kauhean aliarvostettu moottori. Mikään tehomyllyhän se ei ole mutta kestävä ja simppeli laitos, eikä edes kauhean janoinenkaan.

Jos nyt sattuu saamaan edes jotenkin toimivan ja tiiviin solexin jostain. ;) Useimmiten kun ne eivät sellaisia ole.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200k -> B230E
« Vastaus #4 : 06.06.2011, 22:34:14 »
Mitä olet hakemassa tuolla tekniikan vaihdolla?
Jos alkuperäinen tekniikka toimii hyvin niin en näe siinä mitään mieltä. B200K on kauhean aliarvostettu moottori. Mikään tehomyllyhän se ei ole mutta kestävä ja simppeli laitos, eikä edes kauhean janoinenkaan.
Et ilmeisesti ole ajanut B200K ja B230E peräjälkeen? Vääntöeroa se 40Nm ja tehoeroakin parikytä konia, se muuten tekee ehkä vaan aivan sairaasti eroa, "kevyt" 240 B200K:lla on aivan jaloissa pyörimässä 740:lle jossa B230E.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 706
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k -> B230E
« Vastaus #5 : 06.06.2011, 22:48:36 »
Et ilmeisesti ole ajanut B200K ja B230E peräjälkeen? Vääntöeroa se 40Nm ja tehoeroakin parikytä konia, se muuten tekee ehkä vaan aivan sairaasti eroa, "kevyt" 240 B200K:lla on aivan jaloissa pyörimässä 740:lle jossa B230E.

En ole ajanut. Enkä myöskään väitä etteikö tehoissa olisi eroa. Väitän sensijaan että kulutuksessa on eroa, ja nyt puhun siis kunnossa olevasta kaasarikoneesta.
Mutta en tiedä mitä aloittaja on hakemassa. Jos tehoja, niin projektihan on todella suositeltava.
Ajattelin vain että jos ei ole minkäänlaista tietoa tekniikanvaihdosta ja vanha kone toimii muuten moitteetta niin ehkä kannattaa harkita vielä.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200k -> B230E
« Vastaus #6 : 06.06.2011, 23:32:52 »
En ole ajanut. Enkä myöskään väitä etteikö tehoissa olisi eroa. Väitän sensijaan että kulutuksessa on eroa, ja nyt puhun siis kunnossa olevasta kaasarikoneesta.
Mutta en tiedä mitä aloittaja on hakemassa. Jos tehoja, niin projektihan on todella suositeltava.
Ajattelin vain että jos ei ole minkäänlaista tietoa tekniikanvaihdosta ja vanha kone toimii muuten moitteetta niin ehkä kannattaa harkita vielä.
Joo, kaasari vie jokusen desin vähemmän kerran vuodessa, todellisessa elämässä vie saman. Tai enemään.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: B200k -> B230E
« Vastaus #7 : 07.06.2011, 22:31:54 »
Ideanahan tässä oli tuo huima tehon lisäys ja taloudellisuus mutta eipä se nyt sitten ihan niin tainnut mennäkkään :D Muutamaa b200e:tä olen kattellu myös mutta eipä siinäkään taida mitään järkeä sitten olla vai kuinka? Ruisku vaan himottaa enemmän vaikka tossa kyllä ihan kunnossa oleva kaasari mutta hirvittää vaan toi kulutus. Nyt faktat tiskiin mitä mottia mun nyt kannattaa edes harkita kun en ole näistä niin jyvällä mikä on hyvä (taitaa kaikki olla) mutta kuitenkin :D Kiitokset vinkeistä ja neuvoista!
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9525
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: B200k -> B230E
« Vastaus #8 : 07.06.2011, 22:40:56 »
Sähköruisku = taloudellinen ja huoltovapaa. B200F tai B230F.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: B200k -> B230E
« Vastaus #9 : 07.06.2011, 23:15:35 »
Sähköruisku = taloudellinen ja huoltovapaa. B200F tai B230F.

tää kuulosti hyvältä koska sain tänää postia jossa sanottiin näin

"B230F ollut 240 vm-90 ajettu 255tkm. Hintaa pidän laiteelle 150e kaikkine apulaitteineen."

Eli kannattaako mun laittaa postia takaisin tyyliin "tulen huomenna hakemaan"? tai no aluksi nyt lähetin viestin missä pyysin tarkennusta "apulaitteista" mutta vaikka nyt ei täydellinen paketti olisi niin saahan noita puuttuvia osia suht helposti :)

Kysytään vielä sekin että kuinka suuri homma noitten sähköjen kanssa on? Pitääkö olla tyyliin sähkömies että osaa laittaa sähköt oikein vai ymmärtääkö tavallinen pulliainen kytkentäkaaviota sen verran että osaa kytkeä johdot oikein mikäli ko. kaaviota jostain löytyy?
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9525
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: B200k -> B230E
« Vastaus #10 : 07.06.2011, 23:29:29 »
"B230F ollut 240 vm-90 ajettu 255tkm. Hintaa pidän laiteelle 150e kaikkine apulaitteineen."

Ostaisin pois jos on toimiva ja tarttisin.

Kysytään vielä sekin että kuinka suuri homma noitten sähköjen kanssa on? Pitääkö olla tyyliin sähkömies että osaa laittaa sähköt oikein vai ymmärtääkö tavallinen pulliainen kytkentäkaaviota sen verran että osaa kytkeä johdot oikein mikäli ko. kaaviota jostain löytyy?

Periaatteessa jos kasaa vain kokoon niitä osia joilla vehje on tehtaalla suunniteltu toimimaan, niin pitäisi olla tehtävissä perusjärjellä.

Tuohon B230F:ään tosin sitten kuuluu niitä sähköpurkkeja useampia, eli ruiskun ECU, sytkän ECU, sytkän pääteaste = "sytkäkivi" ainakin. Johtosarjaa tarvitaan näitten kytkemiseen hyvä nippu jota ei kaasarikoneisessa ole ennestään. Kannattaa haluta koneen mukaan johtosarjat ja pitää huoli että saa kaikki tarvitsemansa piuhat. Niitä ei passaa rintapellin kohdalta katkoa vaan on kaiveltava kojelaudan uumenista se koko mustekala kokonaisena.

Kun tulee epäselvä paikka niin kannattaa ensin kysyä ennenkuin kytkee väärin.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: B200k -> B230E
« Vastaus #11 : 08.06.2011, 00:04:53 »
Eli pitää aamusella katsella onko mun apulaitepostiin vastattu ja lähettää samalla viesti että jos johtosarjakin on mukana niin tulen hakemaan :) saattaa muutama kysymys tulla juu kun en ole kun muutaman kaasarikoneen ottanut paikaltaan ja laittanut takaisin niin ei kauheasti ole kokemusta näistä  :idiot2:
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

 

Carcom Oy  Elekma