Futurez  Kulkukoira

B234 16V viritysnokka-akselit

  • 6 Vastauksia
  • 5232 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VTH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
B234 16V viritysnokka-akselit
« : 12.02.2015, 11:06:10 »
Olen rakentamassa turbokonetta 16V kannella ja kiinnostaisi kokemukset erillaista viritysnokista.
Olisi ekassa kokoonpanossa tarkoitus pitää alkuperäiset hydraulinostajat ja vaihtaa vain nokat ja jouset.
Tästä herääkin kysymys että voiko niin tehdä? Eli meneekö uudet virinokat piloille vanhoilla nostajilla vai
pitääkö nostajat välttämättä uusia?

Entä onko kellään kokemuksia noista KL-racingin turbo käyttöön tarkoitetuista?
Esim http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-16v-turbo-kamaxel-klr-t2-16.html
Volvo PV 1965
Volvo 240 stw 1990
Ja jotain muun merkkisiä käyttiksiä

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: B234 16V viritysnokka-akselit
« Vastaus #1 : 12.02.2015, 14:59:21 »
Olen rakentamassa turbokonetta 16V kannella ja kiinnostaisi kokemukset erillaista viritysnokista.
Olisi ekassa kokoonpanossa tarkoitus pitää alkuperäiset hydraulinostajat ja vaihtaa vain nokat ja jouset.
Tästä herääkin kysymys että voiko niin tehdä? Eli meneekö uudet virinokat piloille vanhoilla nostajilla vai
pitääkö nostajat välttämättä uusia?

Entä onko kellään kokemuksia noista KL-racingin turbo käyttöön tarkoitetuista?
Esim http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-16v-turbo-kamaxel-klr-t2-16.html
Mikä tehotavoite sulla on jos 16 tappiseen pitää saada tiukemmat nokat :o Vakioillakin saa tehoa aikalailla, mikäli 500-600hv väliin riittävät ainakin, ellei pidemmällekin.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa VTH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: B234 16V viritysnokka-akselit
« Vastaus #2 : 12.02.2015, 15:27:24 »
Mikä tehotavoite sulla on jos 16 tappiseen pitää saada tiukemmat nokat :o Vakioillakin saa tehoa aikalailla, mikäli 500-600hv väliin riittävät ainakin, ellei pidemmällekin.
Onko tossa raja (500-600 hp) et alkaa mennä yli hilseen?

Laahuri nokkien nostajat kun käsketään aina noissa Jenkki vehkeissä uusimaan
kun nokka vaihtuu mutta onkos Volvolaisten kanssa sama homma? Ei ainakaan KL-racing tarjoo ton nokan kanssa mitään nostaja sarjaa.
On vaan aikas hinnakaita noi uudet Volvon hydikat että sitten se on sama ostaa kovat kupit ja rajumpi nenä.

Volvo PV 1965
Volvo 240 stw 1990
Ja jotain muun merkkisiä käyttiksiä

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 16V viritysnokka-akselit
« Vastaus #3 : 12.02.2015, 15:41:30 »
Kyllä vanhoja nostajia on käytetty, kunhan ovat kunnossa...mutta vakionostajat eivät toimi rajuimpien nokkien kanssa. Noi KL:n kaiketi menee vielä :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: B234 16V viritysnokka-akselit
« Vastaus #4 : 12.02.2015, 19:57:54 »
Onko tossa raja (500-600 hp) et alkaa mennä yli hilseen?

Eii.. Lähinnä mielenkiinnosta kyselin. Hienoa jos joku haluaa vielä tuostakin yli päästä vinokoneella.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa VTH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: B234 16V viritysnokka-akselit
« Vastaus #5 : 12.02.2015, 21:25:19 »
Kyllä vanhoja nostajia on käytetty, kunhan ovat kunnossa...mutta vakionostajat eivät toimi rajuimpien nokkien kanssa. Noi KL:n kaiketi menee vielä :)

Joo eli noi pitäs toimia vakionostajien kanssa ilman lash cappei ni siksi nokka kiinnostaakin vaikka ei noilla varmasti kuuhun mennä. Kuhan ny johonki menis  ;D
Taidanpa tilata noi nokat niin saapahan sitten kokemuksia ihan oman kantapään kautta.
Volvo PV 1965
Volvo 240 stw 1990
Ja jotain muun merkkisiä käyttiksiä

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B234 16V viritysnokka-akselit
« Vastaus #6 : 13.02.2015, 02:39:35 »
Ei nää tosiaan ole mitään ameriikan paskeita yläkerraltaan, ei tartte uusia painimia. Hyddisten kans voi varautua esim ratakäytössä ongelmiin, eli muutos koville painimille ei ehkä olisi paha idea. Jos kadulla/vartilla rehaa niin ei lie mitään ongelmaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Elekma  Autoracing