Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 149700 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #585 : 23.01.2017, 16:10:27 »
Ja puhdas leima 13.2.2018 asti :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #586 : 28.01.2017, 18:15:18 »
450km ja 56,4l E85

12,5l/100km ja oon kiihdytelly :D.

10 kulutuksella 45l 98:ia ois maksanu tasan 70€.
17€ säästyi siinä ekana viikkona. :)

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #587 : 28.01.2017, 20:14:39 »
Otetaanpa vähän takaisin. Unohdin sen tankkiin jääneen 20% 98:in. Eli kulutus varmaan vähän nousee tuosta.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #588 : 29.01.2017, 14:08:40 »
Vakkari asennettu 90% ja toimii 90%:sti.











Kaikki johdot oli valmiina paitsi multa jäi puuttumaan polkimien katkaisijoiden piuhat, toinen katkaisija ja niiden telineet.

Mutta ei haittaa. Huijataan vähän :D


Nyt vakkari toimii, jarruvalon katkaisija sammuttaa vakkarin ja voin vaihtaa vaihdetta se päällä kun kytkimelle ei ole anturia.

Ei vaan passaa ylämäessä painaa kytkintä, ryntää rajoittimelle hyvin äkkiä :D.

Jogiin pakkailee puuttuvia osia pakettiin jotta saan poljinkatkaisijat asenneltua. Ei uskalla muille antaa ajoon tälläisenä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #589 : 29.01.2017, 14:47:05 »
Alipainemoottori haisee sähkölle. Kuuluuko muilla sen surina sisälle? ???
Kuulostaa samalta kuin abs pumppu kun pyytää lisää alipainetta.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #590 : 30.01.2017, 17:53:21 »
Kun vaihdoit etanolille niin vaihtuko mitään muita osia kuin suuttimet?

Kunhan saat kilsoja mittariin niin paljoko eroa kulutuksessa e85 vrt. 98?  ::)

Itsellä myös pientä ajatusta muuttaa oma kartano-960 etanolille, erona et se on 3.0 ja automaatten.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #591 : 30.01.2017, 20:19:21 »
Ei mitään muuta. Akku irti jotta motronic nollaantuu ja suuttimet vaihtoon.

Tänään unohtui laittaa auto roikkaan ennen töistä lähtöä ja -1c. Ekalla lähti käyntiin mutta sammui muutaman sekunnin päästä. Toisella jäi käymään mutta ei jaksanut liikkua pintakaasulla. Hetken annoin käydä ja sit toimi.

Bensiinin lisääminen e85 sekaan talvella ei ole ollenkaan pahasta tai sitten sitä roikkaa pitää muistaa käyttää.

Jos etanolisoitte, olkaa varmoja että venttiilit ja männät ei ole pahasti karstaisia. Etanoli irroittaa karstan jonka takia pakoventtiili voi palaa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #592 : 30.01.2017, 21:25:08 »
Miten saisi parhaiten selville/kartoitettua karstaisuuden? Kovaa ajoa niin karstat palaa poekkeen??  :Dl

Lisätääs vanhaan vistiin...Koitin etsiä mutten löytänyt tai osaa etsiä, missä hinnoissa pyörii nuo T6 suuttimet? Ilmeisesti ostit käytettynä?

Ilmeisesti halvempi muutos kuin eFlexfuel, mutta seoksia ei voi käyttää.

Onko bensaletkuissa tms, esiintynyt vuotoa, entäs orkkisbensapumppu, kestääkö etanolin?
« Viimeksi muokattu: 30.01.2017, 21:31:26 kirjoittanut Kakkos_nelonen »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7620
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #593 : 30.01.2017, 22:15:32 »
Lisätääs vanhaan vistiin...Koitin etsiä mutten löytänyt tai osaa etsiä, missä hinnoissa pyörii nuo T6 suuttimet? Ilmeisesti ostit käytettynä?

Onko bensaletkuissa tms, esiintynyt vuotoa, entäs orkkisbensapumppu, kestääkö etanolin?
Suuttimet on noin 60-80e/sarja. Vakiot linjat ja pumput kestää etanolin hienosti.

Korotetulla bensanpaineella ei ole ongelmia kylmäkäynnistymisien kanssa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #594 : 31.01.2017, 10:48:42 »
Aa eli fastdohcilla vaihtui toisen mallisiin ja siksi muokkaili. No eipä siinä. Kiinni kun tankki tyhjenee :).

Juu itselläni tosiaan 850 T5 EV1 315cc suuttimet, niin joutui vähän sitä peltiä muokkaamaan.  :)

Hittolainen, mulla on menny tämä sun 960 topicci mennyt kokonaan ohi. Nyt luin koko jutun ja  O0  jäädään seurailemaan tilannetta miten auto jalostuu  :)

NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #595 : 31.01.2017, 11:18:29 »
Hitaasti ja epävarmasti :D.
Maalipinta eniten vaivaa mieltä. Olispa talli :-\.

Tai vaihtoehto 2 olisi löytää hyväkorinen ja sopivan värinen 965. Tästä siirtyisi siihen kaikki mitä oon laittanut.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2017, 11:21:44 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #596 : 01.02.2017, 09:21:05 »
Jos haluaa etanolisoida niin käykö samat suuttimien vaihto homma 240:hin, siis B230F koneeseen? Riittääkö siinäkin pelkkä suuttimien vaihto? F-konehan on L.H 2.4 Jetronickki moottorinohjauksella

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #597 : 01.02.2017, 10:24:00 »
Jos haluaa etanolisoida niin käykö samat suuttimien vaihto homma 240:hin, siis B230F koneeseen? Riittääkö siinäkin pelkkä suuttimien vaihto? F-konehan on L.H 2.4 Jetronickki moottorinohjauksella

Khyl. Moottorinohjauksen sulake pois tai akunkenä irti ja suuttimet vaihtaen. Kai ne pumput sun muut samalla lailla kestää etanolia kun nämä uudemmatkin

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #598 : 01.02.2017, 10:35:48 »
Pidetään lh keskustelut kaukana tästä. Motronic oppii pian huonoille tavoille ja alkaa leijuttaa tyhjäkäyntiä  :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #599 : 01.02.2017, 15:00:41 »
Motronic oppii pian huonoille tavoille ja alkaa leijuttaa tyhjäkäyntiä  :D

Viititkö avata vähän ajatustasi, ei oikeen auennut   :)

 

Proturbo  Autodiagnoosi