Proturbo  Autodiagnoosi

S90 jarrut vinkuu !

• 11 Vastauksia
  • 4939 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dama

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
S90 jarrut vinkuu !
« : 16.06.2015, 15:52:40 »
On se ihmeellinen auto tuo S90. Levyt uusittu joka nurkkaan, palat kanssa,  liukutapit putsailtu ja pölykumit uusittu. 
Kuparitahnat paloissa liukupinnoilla . Paloina Remsa , levyinä fixus kamaa.  Kylmänä ihan ok. Mutta parin jarrutuskerran jälkeen vinkuu aina ennen kuin pysähtyy. Satuloiden männät putsattu ja korjaus sarjat asennettu.
Onko kokemuksia minkämerkkisillä levyillä olisi hiljaa...

s73

• Vieras
Vs: S90 jarrut vinkuu !
« Vastaus #1 : 16.06.2015, 16:16:53 »
Kenen tekemät levyt?
???

Poissa HammerDown

• Grand Touring
  • It's Hip To Be Square
« Vastaus #2 : 16.06.2015, 18:33:01 »
Onko kumia männän ja palan välissä? Kaikkien tarvikepalojen selässä ei ole.

Oman kokemuksen perusteella takapotkun jarruja ei ilman hiljaiseksi saa. :)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa dama

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 16.06.2015, 20:01:44 »
Etulevyt Fremax, takalevyjen pakkausta ei ole enää eli ei tietoa. Paloissa on vaimennuskumit o.e.

Poissa V70 2.5

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 16.06.2015, 20:27:06 »
Halpispaloilla on v7kympissäkin aina vinkunut. kunnon palat, niin loppuu... Ei vinkunut siniseltä ostetuilla(valmistaja?) eikä nyt redstuffeilla, vaikka bilteman levyt.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

s73

• Vieras
« Vastaus #5 : 16.06.2015, 21:25:12 »
Etulevyt Fremax, takalevyjen pakkausta ei ole enää eli ei tietoa. Paloissa on vaimennuskumit o.e.

Oletko kokeillut muutamaa kovempaa jarrutusta?
Joskus palojen vaihdon jälkeen olen runtannut niitä muutaman kerran rikkoakseni
pinnan.

Tosiaan toisia paloja pitäisi kokeilla, siniseltä tai ebc:ltä greenstuff ja ultimax.
Yleensä tarvikelevyt pitäisi ostaa tunnetulta jarruosien valmistajan merkillä, brembo tai ate.  :(

Poissa Taavi.H

• Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
« Vastaus #6 : 16.06.2015, 21:28:57 »
Oman kokemuksen perusteella takapotkun Volvon jarruja ei ilman hiljaiseksi saa. :)

Korjasin! :D

Saman vaivan kanssa ainakin itse olen tapellut sekä taka- että etuvetoisten kanssa. :D

Ja joskus tuntuu, ettei laadukkaammatkaan palat/levyt välttämättä ole hiljaa ja joskus ne halvimmat bilteman osat ovat täysin hiljaiset.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa HammerDown

• Grand Touring
  • It's Hip To Be Square
« Vastaus #7 : 16.06.2015, 22:03:43 »
Korjasin! :D

Saman vaivan kanssa ainakin itse olen tapellut sekä taka- että etuvetoisten kanssa. :D
Korjaa pois, itse en etuvetoa veikkaa niin en mennyt mutuilemaan niistä mitään. ;)

Halpispaloilla on v7kympissäkin aina vinkunut. kunnon palat, niin loppuu... Ei vinkunut siniseltä ostetuilla(valmistaja?) eikä nyt redstuffeilla, vaikka bilteman levyt.
Itsekkin sorruin muinoin tuohon "ois pitäny ostaa marmorilta kunnon palat" -ajatukseen, kun jarrut kiljui täydellisen jarruremontin jälkeen. Ehdin vaihtaa lähes ajamattomat etupalat kaksi kertaa kalliimpiin Sinisen lättyihin, kunnes tajusin että huudon aiheuttivat takapalat, joissa EI ollut vaimennusmattoa alunperin. Arkkina myytävän kumitarran liimauksen jälkeen jarrut vaikeni laakista.

Sen jälkeen olen ostanut pari euroa halvinta vaihtoehtoa kalliimpia tarvikepaloja, joissa on gummit valmiina, niin ei tartte itte askarrella. Eikä ole vinkunut. :D
Älä hyydy

Poissa V70 2.5

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 16.06.2015, 22:17:06 »
Korjaa pois, itse en etuvetoa veikkaa niin en mennyt mutuilemaan niistä mitään. ;)
Itsekkin sorruin muinoin tuohon "ois pitäny ostaa marmorilta kunnon palat" -ajatukseen, kun jarrut kiljui täydellisen jarruremontin jälkeen. Ehdin vaihtaa lähes ajamattomat etupalat kaksi kertaa kalliimpiin Sinisen lättyihin, kunnes tajusin että huudon aiheuttivat takapalat, joissa EI ollut vaimennusmattoa alunperin. Arkkina myytävän kumitarran liimauksen jälkeen jarrut vaikeni laakista.

Sen jälkeen olen ostanut pari euroa halvinta vaihtoehtoa kalliimpia tarvikepaloja, joissa on gummit valmiina, niin ei tartte itte askarrella. Eikä ole vinkunut. :D

Nuo paremmat tarvikkeet on tod.näköisesti aikalähellä alkuperäisiä, ellei jopa samoja ilman volvon leimoja.

Mutta on noi redstuffitkin hyvän tuntuiset, tosin vaihdoin kerralla teräspunosletkut, isommat levyt, uudet etusatulat ja nuo redstuffit, niin paha verrata vanhoihin... ;D Tosin vanhat kitisi ja uudet ei, joten vaihtamalla parani... 8)(tosin jarruteho oli ehkä päälimmäisenä syynä vaihdolle)
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa HammerDown

• Grand Touring
  • It's Hip To Be Square
« Vastaus #9 : 16.06.2015, 23:00:32 »
Nuo paremmat tarvikkeet on tod.näköisesti aikalähellä alkuperäisiä, ellei jopa samoja ilman volvon leimoja.
Todennäköisesti. Mutta halvimmatkin pahnanpohjimmaiset voi olla äänettömiä, kunhan ei ole rauta rautaa vasten.
Älä hyydy

Poissa kerma

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #10 : 20.06.2015, 12:02:57 »
Itellä oli seiskassa jotenki ihmeellisesti käyny.. Se kumi siinä palan selkäpuolella, ni mäntä oli tehny siihen mattoon reijän ja otti paljaaseen palaan kiinni. Meni hetki huomata mutta sit motonetin matolla sai kuntoon. (riittää muuten kaksiin takapaloihin se matto.  ::) )
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa dama

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #11 : 29.06.2015, 18:57:01 »
Nyt toimii lopultakin.   Edestä puuttui toiset liukulevyt paloista oli vain ylhäällä !

Nyt paloina Remsat edessä ja takana. Kaikki liukutapit/kumit uudet. Etusatuloiden mäntien tiivisteet vaihdettu ja pölysuojat. Taka satulan männät toimii ja palautuu ok. Kaikki levyt uutta sekä jarrunesteet.
Mahtavaa ajella hiljaisella Volvolla

KL-varaosat  Race.fi