Race.fi  Puotilan autokorjaamo

200-sarjan puslat

  • 43 Vastauksia
  • 14054 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan puslat
« Vastaus #15 : 08.12.2015, 20:52:23 »
Riippuu paljon missä ajaa. Jos ajelee pitkin hiekkateitä ja uria pitkin niin vakiopuslat on vuodessa loppu. Uretaaniset taas on jäykemmät mut samoin ajo-ominasuudet muuttuu.

Naapuri joskus kiros et kun on on hiekkatietä yli 3km kylille niin saa vaihtaa puslia melkein joka vuosi. Mulla 700m "isolle tielle" niin ei mitään ongelmaa, vaikka autoja en mitenkään säästelly.

Rengastus vaikuttaa myös paljon. Itellä oli joskus alla farkussa R15/195/95 profiilin kumit. Oli aika lulla mut sopi itelle ku laitoin alle uuden alustan.

Uretaaniset ei mitenkään ole perusteltua ellei aja vain kestopäälysteellä. Kivireellä ajaminen on silkkaa itsemurhaa.

Oma mielipide on tämä. Volvolta saa alkuperäsiä ja tarvikkeena varmaan samaa tavaraa.

V70 TDI

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan puslat
« Vastaus #16 : 08.12.2015, 22:15:02 »
Minä laittaisin orkkis puslat alatukivarren ainakin iso pusla , työläs vaihtaa .reka rubber teki joskus 200 sarjan puslat..

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: 200-sarjan puslat
« Vastaus #17 : 08.12.2015, 22:40:33 »
Skandixilta pistetty tilaus vetämään seuraavilla osilla ELK

4 x 1010244 (1273622) : 59,60 EUR
Bushing, Suspension Rear axle Pull rod - Volvo 200

1 x 1048042 : 34,90 EUR
Bushing, Suspension Rear axle Panhard rod Kit - Volvo 140, 164, 200,
700, 900

2 x 1000109 (1229165) : 35,80 EUR
Bushing, Suspension Rear axle Support arm - Volvo 164, 200

2 x 1000108 (1229714) : 25,90 EUR
Bushing, Suspension Rear axle Support arm - Volvo 164, 200

+ toimituskulut ~26e

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan puslat
« Vastaus #18 : 10.12.2015, 21:15:14 »
Kun puslat tulevat niin ruustukkiin kiinni ja laita sopiva pultti sisälle ja väännä , katso puslan myötäileminen ja sitten heitä pakkaseen ja ota pois koita sama homma näet vähän laadusta mitkä ovat .muuttuuko kumi kovaksi

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan puslat
« Vastaus #19 : 11.12.2015, 17:25:10 »
Kun puslat tulevat niin ruustukkiin kiinni ja laita sopiva pultti sisälle ja väännä , katso puslan myötäileminen ja sitten heitä pakkaseen ja ota pois koita sama homma näet vähän laadusta mitkä ovat .muuttuuko kumi kovaksi

En laittais yhtään puslaa penkkiin kiinni koska on aina vaara että siitä tulee soikio. Iha perusjuttu on kylmä ja lämpö. Puslat pakkaseen vaikka emäntä sanois mitä.

Muutaman laakerin oon irrottanu ihan sillä periaatteetta et uuniin koko paketti, tästä ei sitte puhuta  :2funny:


 
V70 TDI

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan puslat
« Vastaus #20 : 11.12.2015, 17:39:42 »
Tuliko pizza  samalla lämmöllä .paa pusla  neliöprofiilin sisälle ja sit ruustukkiin

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 200-sarjan puslat
« Vastaus #21 : 11.12.2015, 18:09:36 »
Kun ex-farkkuun joutu kanttariosuman jälkeen etualatukivarren uusimaan, mä ensin prässäsin yhden puslan vtuiksi (töissä oliko nyt 50t vai peräti 100t prässi, se ei paljoa kysele  :D). Syy oli siinä että pusla pääskin pohjaamaan eikä sillä ollut muita vaihtoehtoja kuin mennä länään. Vaikkei ollut kuin vasta 20t voimaa pelissä...

Pusla uusiks ja kunnon holkeilla uusi yritys. Oikein nätisti meni. Sanomattakin selvää että ääriharvalla on tollasiin vehkeisiin mahdollisuus (sopivat holkit vaikka pronssista tai alumiinista sorvaten jos ei sopivia löydy jne...)

Lämpö ja varmaan kylmäkin taas ovat hieman huonoja kumille. Toki kylmä pusla/kuuma pesä tasaantuu äkkiä, mutta tuskin se umpijäinen puslakaan hyvää tykkää kun asentaessa joutuu todennäköisesti kuitenkin käyttämään hieman voimaa. PU-puslista en osaa sanoa.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan puslat
« Vastaus #22 : 11.12.2015, 19:05:11 »
Minun kylmäjuttuni tarkoitus oli se että , onko kumilaatu hyvää .esim jarrukumit yöksi pakkaseen niin jos pehmeät niin hyvät jos kovat niin tulee ongelmia pitkässä juoksussa .vaikka nyt ei paljoo pauku pakkaset ainakaan täällä alhaalla .

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: 200-sarjan puslat
« Vastaus #23 : 17.12.2015, 18:05:01 »
Puslat tuli! Lähti 11.12. ja perillä 17.12. -nopeaa toimintaa skandixilta  :)



Minun kylmäjuttuni tarkoitus oli se että , onko kumilaatu hyvää .esim jarrukumit yöksi pakkaseen niin jos pehmeät niin hyvät jos kovat niin tulee ongelmia pitkässä juoksussa .vaikka nyt ei paljoo pauku pakkaset ainakaan täällä alhaalla .

Eipä tuo haitanne, sillä ei tuota autoa ajeta talvella mihin nämä tulevat :D Mutta samallahan tuon koittaa kun pöydällä ovat.

Asiasta kiinnitystarpeisiin, kuuluuko pulttien olla "väljiä" pusliin? Välystä karkeasti arvoiden ~0.5mm. Luulisi, että puslien ja pulttien välinen välys tuhoaa puslat nopeammin..? ??? Edellisen sivun mittojen mukaan hain pultit

edit: Voiko olla mahdollista, että olisikin tuumakoko?  :o
« Viimeksi muokattu: 17.12.2015, 18:31:27 kirjoittanut razori »

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan puslat
« Vastaus #24 : 17.12.2015, 20:23:43 »
Pultin koko puslaan aika tyköistuva  onko kaikki samanlaisia vai joku vaan .isoin pultti m14  koita millanen pultti on iskarin alaholkkiin .väljä piukka , mittaus .katottu volvon originaali iso pusla ja pultti.laittamalla reikään niin meni läpi, pieni välys ei lonksu .
« Viimeksi muokattu: 17.12.2015, 20:34:59 kirjoittanut temle »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: 200-sarjan puslat
« Vastaus #25 : 17.12.2015, 21:18:25 »
Pultin koko puslaan aika tyköistuva  onko kaikki samanlaisia vai joku vaan .isoin pultti m14  koita millanen pultti on iskarin alaholkkiin .väljä piukka , mittaus .katottu volvon originaali iso pusla ja pultti.laittamalla reikään niin meni läpi, pieni välys ei lonksu .

Kaikki välyksellisiä. 4kpl reaktiotangon, 4kpl tukivarren ja 1kpl koriin tulevan panhard-tangon pusla (akelin päädystä ei nyt kokeilumahdollisuutta) Puslat leimalla skandix ja pultit haettu irtotavarana pulttiliikkeestä. Iskaria en vielä kokeillut

Voisiko olla pulteista kiinni..?  ???

edit: yksi vaihtoehto voisi olla että 2mm paksummat pultit ja vilauttaa poraa puslille..
« Viimeksi muokattu: 17.12.2015, 21:33:26 kirjoittanut razori »

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan puslat
« Vastaus #26 : 17.12.2015, 22:05:38 »
Kuinka paljon välystä mittaa mauserilla .m14 pultti ei mene 14mm reiästä isommasta  reiästä  menee  esim 14.2mm.poraamaan  en lähtis .momenttiin kannattaa pultit laittaa supistaa sopivasti ..onko mahollista koittaa vanhaa pulttia puslaa .

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8034
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 200-sarjan puslat
« Vastaus #27 : 18.12.2015, 01:17:53 »
Tukivarsien helojen keskiholkeissa on puolisen milliä, tai hieman vajaa, väljää pulttiin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: 200-sarjan puslat
« Vastaus #28 : 18.12.2015, 11:53:18 »
Tuumissa näköjään ovat.. Reaktiotangon pultit on 1/2" ja tukivarsien pultit on 9/16"

Meni sormi suuhun sinisellä, Botnia Bolt:illa ja monella muulla pulttialan firmalla kun kävin kyselemässä

Ratkaisu kuitenkin löytyi pienen varovaisen vinkin jälkeen Volvon raskaan kaluston huoltopuolen kellarista, hyllyltä jossa kukaan ei ikinä käy ja josta ei ole edes kirjanpitoa *taavih->

Nu jag har bolten!  :pomo:

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan puslat
« Vastaus #29 : 18.12.2015, 13:14:16 »
Laitoikko rekkulaa firmaan .

 

Carcom Oy  Elekma