Futurez  Kulkukoira

Mikä volvo parilla tonnilla?

• 59 Vastauksia
  • 17800 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HammerDown

• Grand Touring
  • It's Hip To Be Square
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #15 : 26.06.2015, 23:14:57 »
Siis. Näissähän hajoaa aivan kaikki elinkaarensa aikana mutta kun ei osta huonokuntoista niin aika huoletonta menoa.
Ja kaikissa porsii kaikki jossain vaiheessa, toisiin voi vaan heittää uutta palikkaa tilalle ja matka jatkuu.

Ja pelti on halpaa.  ;)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa xxxfolioxxx

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 26.06.2015, 23:20:03 »
Tuo sun linkkaama on kallis. Kilometreillä ei ole niinkään väliä kunhan alle puolimiljoonaa. Yli kun mennään niin voimansiirron laakereita voi päästä vaihtamaan. Eipä nekään kalliita ole. Koeajolla kuuntele kolinoita ja rahinoita. Ja pitäisi mennä maantiellä suoraan kuin juna raiteilla. Ruostetta ei löydy yhtään tai sitten löytyy yksi reikä tai sitten läpilaho. Riippuu ihan miten paljon kiviä ja hiekkaa on auton pohjaa hieronut.
http://www.nettiauto.com/volvo/940/7320076
Tuo on ainakin ilmoituksessa ihan mielenkiintoinen.
Se olikin vaan sellanen nopeesti eteen tullut ja vanhasta tottumuksesta menen aina sen vähiten ajetun perään.

Rikkinäisiäkin kannattaa katsoa. Käytettyjä osia on niin paljon että vaihdelaatikonkin saa alkaen 50€.
En korjaamisesta aivan niin paljoa pidä että ihan ehdoin tahdoin alkaisin.

Vinokoneen (eli 900 löytyvä) kannentiiviste aika usein alkaa nuilla +400tkm lukemilla fuskaamaan. Aina pieni vuoto ei
edes vaadi toimenpiteitä, senkun lisää vettä. Näin oli itselläkin, mutta vaihdoin tiivisteen kuitenkin oman mielenkiinnon vuoksi. Oliko yläpään tiivistesarja jotain 70e luokkaa ja kannen purkaa osaavampi kaveri puoleen tuntiin irti.

Ysisatku kestää melko hyvin koriltaan, mutta helmojen takaosat ja tunkin nostopisteet kannattaa tarkistaa. Samoin varapyöräkotelon pohja.

Mittariston häiriöt ovat erittäin yleisiä. Yleensä polttoaine-/lämpömittari ei toimi tai näyttää mitä sattuu, mutta tähänkin on ratkaisu. Lähes aina kyseessä on kylmäjuotos ja vika poistuu käymällä kolvilla mittariston piirilevyn juotokset läpi.

Lämmityslaitteen kenno näissä joskus antautuu. Jos auto on lämppärin manuaalisäädöillä ilman ilmastoinnin esivalmiutta/-ilmastointia, on kennon vaihto tunnin, parin homma. Ilmastoidussa/-esivalmiudella olevassa päivän homma.

Tonverran ajettuun saattaa myös joutua vaihtamaan sytkäosat jA lämpöanturin.
Täytyy pitää nämä mielessä.

Slerbahuuli

• Vieras
« Vastaus #17 : 26.06.2015, 23:34:33 »
Siis. Näissähän hajoaa aivan kaikki elinkaarensa aikana mutta kun ei osta huonokuntoista niin aika huoletonta menoa.
Nojoo, mainitsemiani vikoja tuskin löytyy hirveämmin yli tonnin autoista (vaparina varsinkaan).

Itse kun aina katselen vain 400-600e paskoja ;D

Poissa HammerDown

• Grand Touring
  • It's Hip To Be Square
« Vastaus #18 : 26.06.2015, 23:35:06 »
En korjaamisesta aivan niin paljoa pidä että ihan ehdoin tahdoin alkaisin.
Ylipäänsä kun mistään käytetystä puhutaan, on lähinnä valintakysymys tekeekö itse vai teettääkö muilla...

Kun ei uusikaan autuaaksi tee, omatoimisuus on vain entistä vaikeampaa.
Älä hyydy

Poissa Taavi.H

• Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
« Vastaus #19 : 26.06.2015, 23:40:06 »
Kun ei uusikaan autuaaksi tee, omatoimisuus on vain entistä vaikeampaa.

Noh, miten sen nyt ottaa. :D

Muistan hyvin kuinka 90-luvulla puhuttiin ettei nykyautoille enää pysty tekemään mitään itse kun on niin paljon elektroniikkaa. Ja tänä päivänä ne samat 90-luvun uudet autot ovat niitä vanhoja hyviä autoja, joita pystyy vielä itse korjaamaan. :D

Itse tekemisen muodot vaan muuttuvat. Vanhan polven kyläseppä (kuten vaikka appiukkoni) ei toki paljoakaan nykyautolle tee, mutta jos tietokoneet pysyy hanskassa, pystyy uusillekin autoille tekemään paljon itse.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa HammerDown

• Grand Touring
  • It's Hip To Be Square
« Vastaus #20 : 26.06.2015, 23:48:26 »
Noh, miten sen nyt ottaa. :D

Muistan hyvin kuinka 90-luvulla puhuttiin ettei nykyautoille enää pysty tekemään mitään itse kun on niin paljon elektroniikkaa. Ja tänä päivänä ne samat 90-luvun uudet autot ovat niitä vanhoja hyviä autoja, joita pystyy vielä itse korjaamaan. :D

Itse tekemisen muodot vaan muuttuvat. Vanhan polven kyläseppä (kuten vaikka appiukkoni) ei toki paljoakaan nykyautolle tee, mutta jos tietokoneet pysyy hanskassa, pystyy uusillekin autoille tekemään paljon itse.
Tottahan tämäkin. Voi olla että nykyimmeisillä on tarvittavat laitteet ja tietokoneet hanskassa paremmin kuin osaa olettaakkaan.
Älä hyydy

Poissa pukema

• Grand Luxe
  • **
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
« Vastaus #21 : 26.06.2015, 23:59:23 »
Mä ostin 850 Tdi:n kun tavoitteena taloudellinen kyyti ja kohtuulliset tilat. Jos vuodessa ajaa vaikka 15tkm niin polttoainekulut helposti tonnin pienemmät kuin jossain 940 bensassa. Näin ainaki mun excel-taulukko väitti. Vielä pakettiautona niin ajoneuvovero vain 65e enemmän kuin 940:ssä.
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa xxxfolioxxx

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #22 : 27.06.2015, 00:26:05 »
Mitenkä siinä mukamas niin paljon eroa on. Itsellä ollut aina sellainen käsitys, että 15 tuhatta ajettaessa kulut on samaa luokkaa bensiinin kanssa.

Paikalla Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #23 : 27.06.2015, 00:29:26 »
Eräs tuttu osti pari vuotta sitten tosi siistin 940:in. Ei mitään vikaa löytynyt silloin ja hinta oli jotain 1500€.
Nyt siinä ei ole yhtään alkuperäistä osaa voimansiirrossa, Kaikki takapään puslat, iskarit, pakoputki, hammastanko jne jne. Hitsaustakin oli parin työpäivän verran.
Se hinta ei kerro yhtään mitään.

Poissa aprilli

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #24 : 27.06.2015, 00:29:55 »
Aika jännä yksityiskohta ekalta sivulta, että huoltokustannuksissa verrataan vinokoneen huoltamista itse ja tinakoneen huoltamista liikkeessä. Miksi esimerkiksi tinakoneen jakopää pitäis teettää korjaamolla? Kolmestikkohan on nyt tullut sellaisen hihna vaihdettua ongelmitta. Ei sitä toista nokkapyörää pelätä tarvitse, eikä sitäkään että ne voi osoittaa sivulle päin.

Oma valinta olis 700/900/850 tuolla budjetilla ja lopullisen valinnan tekisin sen mukaan mistä mallista löytyy hyväkuntoisin ja itselle sopivin yksilö. Parilla tonnilla saa noista malleista varmasti ihan soivan pelin.

Kulutuksessa kannattaa sekin ottaa huomioon vertailtaessa, että kuljettajalla on siinä todella iso rooli. Mulla on menny kaikki 740 2.3 8V vapari manuaali, 850 2.5 20V automaatti ja 850 2.3 T5 manuaali 9-10l/100km keskikulutuksella.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa TOK

• Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Kartanoita kartano täynnä
« Vastaus #25 : 27.06.2015, 01:14:00 »
Aika jännä yksityiskohta ekalta sivulta, että huoltokustannuksissa verrataan vinokoneen huoltamista itse ja tinakoneen huoltamista liikkeessä. Miksi esimerkiksi tinakoneen jakopää pitäis teettää korjaamolla?

Jos ei itse rupea. On se haastavampi homma kuin vinokoneeseen. Joillakin se kynnys menee näiden välissä.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa TVS

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Kontinuerlich jetronic
« Vastaus #26 : 27.06.2015, 11:42:20 »
Ei välttis ole huono ratkasu hankkia halpa perusmallinen 850, ne kun ovat arvonsa menettäneet äkäsemmin kun takavedot. Joku 20V vapari kasipätkä on semmonen härveli että lisäilee litran öljyä tonnin välein ja ajaa mistään välittämättä niin kauan kun kulkee ja kun porsii ni soittaa stenalle ja sen jälkeen soittaa taksin. Vaparikoneinen 940 on myös edukas peli, sille toisaalta vielä kannattaakin tehdä jotakin kun esim koneiden kanssa on paljon vähempi esim öljynpolttomurheita tai muuta typerää, mutta laiskempihan semmonen on. Neljännesvuosisataa hipovien ryjien kanssa joutuu aivan varmasti tekemään jotain, mutta sitten täytyykin päättää se asenne että ostaako 500e rohjon ja ajaa vaan ja paaliin, vai ostaako semmosen mitä on mieltä ylläpitää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa rocktie

• Grand Luxe
  • **
  • rockroad is the only way
« Vastaus #27 : 27.06.2015, 12:41:02 »
Saahan alle kahden tonnin ihan kohtuullisia 850 T5 mallejakin, niitä tyhjiä arpoja..
Tälläkin foorumilla esim. arska11 myy teevitosta farkkua tonnilla eikä näyttäisi olevan pahoja vikoja käytön kannalta.
Nopea nettiauton selailu antoi pari melko käyttökelpoista yksilöä alle 1800€.
Eihän tuo vakio T5 mihinkään liiku mutta kun laittaa muutaman kympin lastuun niin alkaa olemaan jo pitovaikeuksia lähdössä. ;)

Paras teho/polttoainetalous on näissä 20V vapareissa. Menee 8.5-9l/100km paitsi kenkiessä. :)
Se on ihan hyvä lukema jos autosta irtoaa 170hp tarvittaessa.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2015, 21:55:47 kirjoittanut rocktie »

Poissa rocktie

• Grand Luxe
  • **
  • rockroad is the only way
« Vastaus #28 : 27.06.2015, 22:02:49 »
..Niin, parempaa autoa ette saa alle 2k€ kuin 850 20V tai 850 T5.
Eikä tarvitse öljyä lisäillä tonnin välein litraa.
Meillä on 70 20V-98 vapari ja öljynkulutus on n. 0.5litraa 5000km. Eli litran kympillä. Autolla ei tosin ole ajettu vasta kuin  445000km joten lienee sisäänajossa ja ihan paska?

Voihan ostaa jonkun ikälopun takavedon johon tosiaan saa kaikki nivelet ja puslat vaihtaa että kulkee edes jotenkin... :sundaydriver:
« Viimeksi muokattu: 27.06.2015, 22:18:39 kirjoittanut rocktie »

Poissa Kalamies

• Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
« Vastaus #29 : 27.06.2015, 22:23:36 »
Jos tyytyy vapaastihengittävään, niin kahdella tonnilla saa sellasia 150tkm ajettuja takapotkuja helposti. Ei luulis olevan puslajumppaa edessä.  ;)

Autoracing  KL-varaosat