Moi kaikille lukijoille. Itselleni tästä keskustelufoorumista oli paljon hyötyä kun innostuin D6:n hankintaan. Ajoon tuli Hollannin tuonti hyvillä varusteilla n. 50 tkm ajettuna. Nyt on reilut 15 tkm lisää mittarissa ja ekat rempat takana.
Myyntiyhtiön piikkiin meni ekan huollon; ilmastoinnin kompressori, VOC:n akku ja kaksi ovenkahvaa. Noin 6 viikkoa myöhemmin vaihdettiin kompressori uudelleen samaan piikkiin. Kuulemma vaihtokompurat ovat tehdaskunnostettuja, jotenka niiden toiminta/kestävyys pitäisi olla uutta vastaava. Jokainen voi lukea ton lauseen niinkuin haluaa

Olen alkanut ihmettelemään hybridiakun kuntoa tai oikeastaan kuinka sen voisi päätellä. Itselläni täydellä latauksella liikkeelle lähdettäessä VOC ilmoittaa käytetyksi energian määräksi n. 7 kWh (käyttö vähennettynä kerätyllä energialla) akun tyhjennyttyä. Minusta tämä vastaa akusta otettua energianmäärää, mutta onko luvaussa mukana kaikki energiankäyttö vai pelkästään sähkömoottorille mennyt energia ... Jos luvussa ei ole mukana muuta kuin sähkömoottorin käyttämä energia, niin sitten loput 4 kWh hukkuu muihin sähkölaitteisiin.
Vastaako tämä muiden kokemuksia? Mitä lukuja VoC raportoi uusista autoista ...