Mielenkiinnolla lueskelin tätä viestiketjua taannoin, kun alkoi tulla erikoinen halu olla ekologinen. Reilun pari viikkoa oon nyt otsikon auton omistanut, mallivuodeltaan 2014
Mulla lähes kaikkiin ajoihin riittää sähkö, joten dieseliä palaa vain webastossa

Onhan tosta hankinnasta toki hyötyä muillekkin kuin vain mulle hlökohtasesti. Täytyyhän mun kyetä oma auto itse korjatakkin, ettei tarvi viedä merkkiliikkeeseen

Tuli siis hommattua meille vermeet hybridiautoja varten ja itsenäisyyspäivänä V60:llä harjoittelin (en omalla tokikaan) tekemään karvaperseliitoksia korkeajännitejohtoihin.
Nyt siis noi hommat onnistuu meillä.
Silloin kuukausi takaperin kun nettiautosta hain volvo hybridit, niin etelä-pohjanmaalta ei tullut hakutuloksia, nyt tänään taisi olla 18kpl. Meidän naapurin autoliike ton mulle hollannista hommas ja sitemmin ovat jo tuoneet useamman hybridin.
Kova buumi on niille tuloillaan.
Miksikö noi tulee hollannista? Luin yhden artikkelin, jossa kerrottiin, että joskus 2013-2015 hollannissa alle 50co2 päästöissä oli autovero 7%, kun muutoin yli 20, taisi olla 2016, kun oli vähä korotettu tota alempaa prosenttia.
Tuosta syystä melkein kaikki v60 ja outlander hybridit on myyty hollantiin ja sieltä ne saa myös edullisesti ostettua suomeen.
Nyt odotan kovasti, että volvolta tulee täyssähköauto (joka ei näytä typerältä, kuten golffia lukuunottamatta kaikki muut) ja että sen hinta laskee alle 30k€
Kovasti nykyään potuttaa moottorin värinä kun se käynnistyy
Tuossa vähän aiemmin oli kuva napista keskikonsolissa, siitä kytketään pois etäysyysvaroitin (punavalo tuulilasissa, jos ajaa liika lähelle edellä olevaa, se ei vaikuta vakionopeussäätimeen)
Ainakin 2014 mallissa adaptiivisen saa pois, kun nopeudensäädin aktiivisena, painaa säätimen päälle/pois nappia pohjassa 3sek, sitten se muuttuu normaaliksi. Voi olla että 2015 mallivuoteen on voinu tullakkin muutos, en oo havainnut kokeilla. En kuitenkaan usko että tuota pitäisi valikon kautta tehdä siinäkään.