Noniin palaillaanpas tähän aiheeseen kun taas ehdin, hyvää keskustelua onkin taas ollut monta sivua ko. autosta
Mun mielestä olisi ihan järkevää laittaa kotiseinään se CEE pistorasia jos auton mukanakin tulee sopiva laturi. Tietysti tuolla CEE laturilla on vaikeampi latailla vieraissa, mutta tosiaan se Suko-CEE adapteri ei ole kovin kallis, eikä se laiton ole, mutta kannattaa pitää mielessä että normaalia sukopistorsiaa ei ole tarkoitettu täydelle virralle tuntikausiksi. Jokin parin tunnin lataus ei ole ongelma ehjälle pistorasialle. Se huono tuossa adapterissa tietysti on että normi suko rasia voi olla suojattu vain 10A sulakkeella, joka palaa kun yritetään ladata 16A teholla. En tiedä pystyykö volvossa säätämään manuaalisesti lataustehoa pienemmäksi.
Jos on asennettu ns. supersuko, joka on tarkoitettukin sähköautojen lataukseen tuolla adapterilla voi sitä rankaista ihan huoletta.
Päädyin itsekkin, että tämä lienee järkevin vaihtoehto asennuttaa oman sulakkeen ja vikavirran taakse tälläinen CEE kotipihan ulkoseinään. Tuollainen suko-CEE adapteri tuli hankittua mallia motonet hintaa tais olla 9,90. Tuon adapterin avulla nyt toistaiseksi antanut auton latautua ihan perus sukosta, eikä ainakaan mun kokemuksen mukaan vielä ole tulppa kuumentunut tms. Pistorasia on vaan niin ikääntynyt, että ei anna selkäranka myöden jatkaa latailua siitä kovin kauan. Sillä säännöt on kait sääntöjä ja vakuutusmies ei muuta tulkitse kuin niitä.
Merkkiliikeessä varmaan 1000€. Ilmeisesti tarvii purkaa hybrdissä jotain sähkö juttuja edestä, kun tuon kompuran vaihdon yhteydessä suositellaan jakopää tehtäväksi, jos km tai ajallisesti alkaa olemaan jakopään vaihto ajankohtainen 
Mulla kävi auto pajalla Turun Keskusautohallissa ma-ti, tehtiin tuo kamppaniassa oleva kompura (Volvon piikkiin), jakopää (hihna, kiristin ja apulaitehihna) ei vesipumppua, 120tkm perushuolto (myyjäliike maksoi), ajovalojen katkaisin paneeli (myyjäliike maksoi) ja sitten tuo käynnistysakku vaihdettiin (alkuperäinen temppuili juuri tuon esilämmityksen kanssa ja myös testeri antoi hylkytuomiota). Itselle ei jäänyt muuta kuin tuo jakopää maksettavaksi ja se oli 506€. Vesipumppu olis ollut 290€ lisää, mutta ei kuulemma näissä mene juuri koskaan rikki, ainakaan ennen 200tkm. Toivottavasti näin myös on. Ja uuden käynnistysakun hinta tais olla 205 -15% kampania alennus.
Oma 2014 ja ajettu 135tkm. Kuului ainakin kampanjaan, vaikka oli jo kertaalleen vaihdettu 2016. Hienosti Volvo tämänkin hoisi, vaikka uskon, että monia voi harmittaa, ettei kampanjaa ole ollut koko ajan päällä kun virhe oli tiedossa.
Kysyin tätä tuossa huollon yhteydessä, ei osannut ottaa kantaa koska heillä ei ilmeisesti vielä ollut yhtään casea jossa tuo olisi jo kertaalleen tehty. Mutta hienoa, jos tosiaan tulevat vastaan edes toisella kerralla. Iso raha tuo on kyllä silti ollut niille ketä sen on omasta pussistaan maksanut.
Väittäisin että vie, jos avaimen jättää tuohon koloon 
Eikös avain ole tuolloin ns. 2-asennossa ja käynnistysvirta on kytkettynä kokoajan ? Tässä kohdin sanoisin itsekkin, että vie sähköä. Mutta Keyless miehenä, en osaa kyllä tarkkaan ottaa kantaa. Oma avain kun ei vielä koskaan ole siellä kolossa käynyt.
Millä kulutus lukemilla muut menee pikatiellä ja millä modella?
Kiitos vastauksista. Kävin kotiuttaas sen raision d6 ni kauhee paniikki heti näistä kulutuksista,että onko joku vialla tai..
Reilu viikko sitten TKU-Jyväskylä-Turku, tyhjällä akulla matkaan ja ei latauksia. Talvinopeudet 80-90km/h, Tampereen kohdalla 100-110km/h. Aito keskikulutus 5,4l/100km. Pakkasta oli tuolloin muistaakseni noin -10 astetta cabiinissa 22 ja adaptiivisella aika pitkälti ajelin. Se on muuten aivan mieletön varuste. En varmaan enää luovu siitä ikinä. Niin ja modena hybrid, toki ohituskaistoille oli kiva heittää awd ja painaa tallaa pohjaan

Ok kiitos vastauksesta. no sillä pärjännee alkuun, tiedän vaan huomenna kysellä kun auton noudan. Tänään autosta puuttui kaapeli vallan.
JJT:n kuvassa näkyy Mennekesin oikea malli ja tätä saa myös kiinteällä 10 A versiolla. Minulla on sellainen käytössä. Type2/Type2 -kaapelia tarvitaan kun lataillaan autoa vaikkapa marketin pihassa. Jos sen joutuu itse ostamaan, niin kaapelin hinnalla pitää kyllä latailla pitkään ennen kuin maksaa itsensä takaisin 
Tosiaan kuten matalaut totesi pitäisi olla alkuperäisenä tuo säädettävä suko-type2 (JJT:n kuva). Mutta jos sitä ei ole niin tällähetkellä alkuperäistä säädettävää ei enää ilmeisesti saa. Vaan silloin se on 8A suko-type2 tai 16A CEE-type2. Joissain tosiaan on myös jo valmiina tuo type2-type2 johto julkisten asemien latauspiuhaksi, mutta ei ole vakiona, ei edes uusissa. Ja maksaa maltaita, tosin täällä taisi olla kohtuulliseen hintaan yksi tarjolla olisko ollut volvöxc60:llä.
Näillä miettein eteenpäin, eilen 50km ajoja päivän aikana ja dieseliä meni VOC mukaan 0,7l. Aina vaan kun laittaa töpseliin kun on mahdollista niin se saattaa säästää juuri sen verran, että ei dieselkone käynnisty koko päivän aikana lainkaan. Webasto tosin vie mitä vie, nyt näillä keleillä.