Jep jep, "premium" merkit ovat rahamiesten autoja. Rahaa palaa paljon auton ostamiseen ja korjaamiseen.
Sitten on niitä tavallisten merkkejä, joissa takuu on 5-7 vuotta ja hankintahinta puolet premiumista.
Huoltaminen on näissäkin osattu nykyisellään hinnoitella melko premiumiksi.
Tämäpä juuri, varsinkin kuin laki sanoo hybridi/sähköautot pitää korjata (ei huoltaa) valmistajan ohjeilla/välineillä. Kaikki muu on kiellettyä, siitä saa hyvän katteen.
Onneksi voi käyttää noita normi autoja muualla huolloissa (korjatahan niitä ei tartte tähän tahtiin) ja takuu säilyy (todistetusti). Ja esim. Toyotan huoltohinnat, vaikkakin heillä 2v takuu, okei hybriditakuu 10v(?) on tosi inhimilliset merkkiliikkeessäkin.
Mersulla taas ihan järjettömät hinnat, niissä ei oikeasti mitään järkeä.

Mutta haluaako mukavan premium patteri volvon, vai jonkun hybridi toitsun tjsp. Jossain vaiheessa pitää tehdä valinta, haluaako ajaa vai korjata?
