Väittäisin että kompuroissa ei ole mitään vikaa eikä akuissa. Se kylmäaine vaan alkaa johtamaan sähköä.
Juttelin Sinisellä hybridikoulutuksen saaneen mekaanikon kanssa näistä ongelmista. Hän oli luonnollisesti varovainen lausunnoissaan, mutta kertoi, että tuotantoon pääsi isohko erä heikkolaatuisia kompressoreja, joita on ehditty vaihtamaan myös varaosina. Kompressoreissa siis oli tunnustettu laatuongelma, joka on nyttemmin korjattu. Tiedä häntä

Rivien välistä ymmärsin, että paras ostos ei ole uransa hollantilaisena leasing-autona aloittanut yksilö, joskin niidenkin huoltohistoriassa on merkittäviä eroja.
Muuten en ole aiheeseen kummemmin perehtynyt. Äkkiseltään kylmäaineen ominaisuuksien muuttuminen viittaisi vuotoon, tuskin se suljetussa järjestelmässä muuten muuttuu johtavaksi. Jos järjestelmän typpihuuhtelu on havaittu toimivaksi, luulisi käytännön yleistyvän nopeasti.
Olisi mielenkiitoista tietää, kuinka laaja ongelma on, eli montako viallista/rekisteröityjen määrä.