Nyt kun kerrankin oli siihen mahdollisuus, siis käytännössä en saanut ladattua autoa lähtöpaikassa, kokeilin auton kulutusta pitkällä matkalla ilman latausta. Tästä on ollut aika paljon juttua, että lataushybridiä pitää ladata että se säästää.
Ajoin normaalisti eli enimmäkseen jonossa, jos se kulki nopeammin kuin 90 km/h satasen vauhdissa. Jos ei, niin käytin power-moodia ohituksissa ja survoin kaasun pohjaan. Ei mitään eko-ajoa, mutta en koskenut jarrupolkimeen kuin jonossa autojen väliin asettauduttaessa. Muutoin jarrutelin vakkarilla pudottamalla nopeusasetusta (adaptiivinen) ja jarrulle mentiin sukkasilleen. Yritin optimoida jarruenergiaa mahdollisimman paljon. Tässä oli reissun tulos. Mitäs mieltä olette? Pitääkö V60 hybridiä ladata vai säästääkö se jarruenergian kautta?

Matkassa on myös kaupunkiajoa, jonka pystyin ajamaan sähköllä matkan puolessa välissä. Sekä alussa että lopussa joudun ajamaan myös kaupunkiosuudet polttomoottorilla