Juu on tätä jo tullut selailtua. kompura taitaa olla se todennäköisin rahareikä, vaikka ilmeisesti on saatu liikkeen ja/tai valmistajan laskuun myös vaihdettua?
Hybridiakun kestävyyttä tässä toivotaan. Onko niin että koko auto on siis mykkä jos se laukeaa? Eikä tätä voi kiertää mitenkään, kuin vaihtamalla akut
Kompurasta voisi yrittää selvittää, että onko vaihdettu 2020 kevään jälkeen ja jos on niin varmistaa että se on tehty uudella tavalla. Sillä tavalla huomattavasti suurempi mahdollisuus siihen että se kestää. Jos näin ei ole ja kompura menee sököksi eikä Volvo lähde talkoisiin niin kustannukset liikkeen kanssa todennäköisesti 50/50 jos ei mitään erillisiä takuupaketteja ole otettu jotka tämän kattavat kokonaan.
Tässä autossa pahin mahdollinen skenaario on, että se hybridiakku vikaantuu. Niissä pitkä takuu 162tkm/8v. ainakin vanhemmissa malleissa, tämä vaihtui jossain kohtaa huomattavasti huonommaksi ja tieto löytyy tästä threadista jostain. Saattoi olla vasta korimallin vaihtumisen yhteydessä. Jos siis takuu voimassa niin ei huolta tästä. Ollut tässä threadissa jo esimerkki autosta josta akku meni todella lähellä takuun maksimikilometrejä ja kyllä Volvo mukisematta hoiti uuden akun. Jos akku on takuun ulkopuolella niin se vikaantuminen on todella harvinaista, mutta jos menee niin kyllä se rahapussi kevenee aika lailla. Kokonaan uusi akku vaihtoineen kymppitonnin pintaan ja pelkkä vikaantuneen kennon vaihto parisen tonnia. Kennon vaihdossa varmaankin toimivuustakuu liikkeen pihasta tielle asti, mutta ei paljoa pidemmälle, tästä ei kuitenkaan tarkempaa tietoa.
Keyless ovien alkuperäiset johtosarjat vikaherkkiä joten joka oven toimivuus kannattaa tsekata kunnolla jos keylessillä varustettu auto.
ISG ja OBC palikoita et pysty mitenkään kuntotarkastamaan. Niitä menee, mutta ei läheskään niin paljoa kun kompuroita.
Konehuoneen puolelta katot tietenkin että on siisti ja ei vuoda öljyä. Tässä on kyllä toimiva polttomoottori vaihdelaatikkoineen joten siitä ei onneksi tarvitse olla huolissaan. Jos autolla ajettu +150tkm ja ei tietoa onko vaihdelootaan vaihdettu öljyjä niin se kannattaa toki tehdä heti.
Koeajolla kun testaat pelkkää sähköajoa niin kaasupoljinta nostaessa korvat herkillä kuuntelet ettei takapäästä kuulu semmosta pehmeää kumahdusta. Testaa monta kertaa. Voi olla pieni juttu tai kallis juttu riippuen kuinka pitkällä vika on jos on. Ei ole yleinen, mutta tapahtuu.
Sitten varusteita mitä kannattaa metsästää.
VOC lähinnä appiohjattavan webaston takia. Muutenkin mukavaa lisäinfoa ja ominaisuuksia. Mulla ei tätä ole

Driver support paketti ehdottomasti ja se taas lähinnä mukautuvan vakkarin takia. Toimii hienosti kunhan keli ei ihan sontaa ole jolloin tutka kytkeytyy pois päältä ja sen tuomat ominaisuudet poistuvat. Tuo mukanaan muutakin hifistelyä ja ajoturvallisuutta.
Jos autossa polestar ohjelmointi niin se plussaa ja sitä ei kannata pelätä.
Muut lisähilppeet on sitten mun mielestä makuasioita eli keyless, kattoluukku, peruutuskamera yms. ylimääräset hölynpölyt. No ok, ehkä peruutuskamera on ihan jees

Tämä auto antaa rahalle mukavasti vastinetta jos vertaa saman hintaluokan muihin vaihtoehtoihin, siitä ei pääse mihinkään.