Kyselisin Volvon V60 D6 hybridistä, vuosimallina itsellä kiikarissa 2016.
Minkälainen peli on kyseessä? Onko jotain yleisiä tyyppivikoja? Mitä pitäisi huomioida kun tämänlaisen hybridin hankkii? Mikä on todellinen keskikulutus, tuskin tuo 1.8L paikkaansa pitää (moottoritieajo pääasiassa kiinnostaa)? Ja missä hinnoissa mahtaa uudet/käytetyt akut pyöriä jos sattuu tilttaamaan?
Paljon kysyttävää, itselle niin vierasta tämä hybridihomma. Yrittänyt paljon lukea, mutta täälläkin useampi sata sivua tekstiä. Kiitän jo etukäteen jos joku näihin pystyy vastaamaan.
Auto ei ole pieni sijoitus joten kannattaa valita huolella. Tätä ketjua kun luet niin löydät autosta niin paljon tietoa kun löydettävissä on. Nämä kysymäsi asiat on listattu niin moneen kertaan täällä jo ettei toistosta enään lisähyötyä ole.
EDIT: Kaivoin nyt kuitenkin edellisen vastaukseni samanmoiseen kysymykseen joka alkaa alta.
Polttispuolelta ongelmaton auto. Joitakin apuhihnoja mennyt poikki ja palaset rikkoneet jakopään, mutta ei oikestaan ole polttiksen ongelma.
Kompressorihistoria hyvä tsekata. Osaavat ilmeisesti nykyään nämä korjata *koputtaa puuta kolmesti*. Jos kompura vaihdettu 2020 alkukesän jälkeen niin on todennäköistä että se on tehty uudella tavalla. Jos ei ole tehty niin seuraavan vuoden aikana kompura todennäköisesti menee eli liikkeen kanssa kannattaa jo etukäteen sopia että mites sitten kun näin käy niin ei tarvitse sitä keskustelua enään siinä vaiheessa käydä kun auto haluaa uuden kompuran.
ISG ja OBC kanssa semmoisia silloin tällöin meneviä osia jotka huoltokirjasta vois löytyä, mutta kaikkea mitä näihin on korjattu eivät merkkaile huoltokirjaan arvattavista syistä. ISG:tä vaihdettiin alkutaipaleella koko pakettia mutta nykyään pyrkivät ymmärtääkseni vain vaihtamaan laakerin. Tämä on se laakeri mikä jumittuessaan aiheuttaa sen apuhihnan mossahtamisen.
Keyless varusteella ovien johtosarjat menevät ajan kanssa varmasti joten jos autossa on se varusteena niin kannattaa renkata sitä systeemiä kunnolla.
Akustoja mennyt todella vähän, mutta ikääntyessään nekin poksahtelevat sitten jossain vaiheessa jokainen. 2015 malleihin asti taisis olla 8v. / 162tkm akkutakuu joten semmoisella asialla voi olla painoarvoa.
Muuten näissä on aina sieltä 2013 sinne 2018 samat viat. MY15 tulee parempi käyttis monitoiminäyttöön jolle voi antaa painoarvoa tai olla antamatta. Ihan toimiva tuo vanhempikin on mikä itseltä löytyy.
En tiedä unohdinko mitään, mutta eiköhän tuossa tärkeimmät.
Todella hyvä auto hintasekseen kunhan ajoprofiili sopii hybridille. Jos paljon pitkää matkaa ajat niin ei ole mitään järkeä tämmöistä hommata. Syö pitkällä matkalla ihan järkevällä tasolla dieseliä, mutta ei pärjää nuukemmille kilpailijoilleen. Tehoa löytyy kivasti mutta leluautosta tämä on painonsa takia kaukana. Matka-ajossa loistopeli, mutta kovempaa jos haluat mennä kurveihin niin paino alkaa äkkiä tuntumaan. Tällä hybridillä ei tarvitse jännittää peräkärryn vetämistä
