Tää rupesi menemään jännäksi.
Tosiaan viaksi sanottiin lämmityslaitteen vastus, vaikkei tämä vaikuta ilmastoinnin toimintaan mitenkään. Kompuran nesteet ja paineet olivat kuulemma ok mekaanikon mielestä.
Tänään auto meni eri mekaanikolle vastuksen vaihtoon ja mainitsin tuosta liittyvätkö ilmastointi ja lämmitysvastus toisiinsa. Vastaus oli aika suoraan etteivät mitenkään. Teki uuden vian selvityksen.
Tähän mennessä huomattu ettei järjestelmässä ole nesteitä ollenkaan. Eli vuoto jossain, ja se kauanko tämä on ollut ilman nesteitä, todennäköisesti menee kumminkin kompura vaihtoon.
Ihmettelen vaan tuota ensimmäisen mekaanikon kädettömyyttä, onko oikeasti niin että merkkikorjaamolle pääse töihin sillä edellytyksellä että osaa lyödä auton läppäriin kiinni ja katsoa mitä tietokone sanoo viaksi?
Bonuksena vaihteisto ja moottori tihkuttaa öljyä.
Autoliike tämän maksaa kyllä, ärsyttää vaan suunnattomasti kun tämä taas siirtää huolto aikaa eteenpäin kun ei viitsitä tehdä töitä kunnolla.

Tässä on isoin syy miksi olen vältellyt hybridejä/sähköautoja. Kun ei ole lupia/osaamista tuon virta puolen kanssa, niin ei pysty itse tekemään. Olisiko kumminkin pitänyt ottaa perus D5? Siihen pystyisi itse vaihtamaan ja huoltamaan osat.
Ps. Nämä on vittuntuneen miehen pohdintoja, ei tarvitse kenenkään vetää herneitä nenään.