Kiitosta vaan kaikille vastauksistanne ja hienoa, että tälläinen lanka löytyy ko. autosta ja jossa oikeasti jaetaan kokemuksia. Uskaltaa paljon helpommin harkita tälläisenkin kahden tekniikan autoa kun on tukiverkosto olemassa

@Pikkuhukka
Juu ei tietysti enkä niin olettanutkaan. Toki jos ja kun se hajoaisi 6kk aikana niin saisi varmasti kompuran edullisemmin. Toki varaudun siihen touhu 1500euroon. Sen jälkeenhän se kestäisi pitkään kun huuhdellaan koko järjestelmä ja vaihdetaan kuivainkin

Ihan hyvältä tuo 33km pakkasella kuulostaa. Sitä luokkaa se on omassa noin 100K ajetussa D5:ssa, jonka patterin SOH on 86%. Toki tuo 45km on aina näytössä, kun patteri on ladattu täyteen. Itse olisin kiinnostunut auton käyttöhistoriasta, eli miten sitä on käytetty. Uutena liisarikäytössä näillä hybrdeillä on kerrottu, että on ajettu vain polttomosalla, kun firma on maksanut löpöt, mutta sähkö olisi pitänyt maksaa itse. Toisaalta myös se, että ajetaan aina pelkällä sähköllä ja vältetään viimeiseen asti polttomosan käyttöä, niin mosa voi olla aika heikossa kunnossa 250K ajamattomana...
Vaihdelootan öljyjen suhteen vaikuttaa myös onko ajettu polttomosalla vai sähköllä ja onko vedetty raskasta kärryä yms. Itse vaihdoin lootaöljyt 90K ajettuna ja vanhat öljyt olivat ihan tuoreen näköiset. Itse en tiedä oman auton käyttöhistoriaa tarkemmin ajalta 0-80K, joten öljyt saattoi olla vaihdettu aikaisemminkin. Ilmastontiremontin epäonnistuminen olisi kyllä paljastunut, vai oliko kompura vaihdettu uuteen vuonna 17/18? Siinä tapauksessa ilmastointihuolto alkanee olla ajankohtainen ja se kannattaa tehdä merkkihuollossa, koska 50e pikahuolto tulee taatusti erittäin kalliiksi 
Joo se on vähän kaksi piippuinen juttu näissä plugareissa, että kumpaa on enemmän käytetty. Suurin osa varmaan olisi ajettu sähköllä mutta kaikki on niin suhteellista. Ei onneksi noinkin kuin kuvailit että "firma maksaa löpöt tms"
Sen kun saisi selvitettyä että paljonko polttomosalla ja sähköllä. Historia on muuten aika hyvin selvillä ko. autolla. Tiedän senkin että akun kunto on tarkastettu joskus 2018 puolessa välissä ja oli priimaa. Onko tuollainen tarkistus miten toteutettavissa eli miten tuosta saa SOH lukeman selville? Itellä joskus Leafissa oli obd lukijalaite joka kertoi auton sielun elämästä kaikenlaista jännää

Tuo normaali ilmastointihuolto tosiaan kannattaa teetättää Volvo liikkeessä ihan vaan varmuuden vuoksi

Eikös se vahinko voi juuri tuossa kohtaa tapahtua jos saa väärät aineet kiertoon??
Vielä noista huolloista niin mikä olisi hyvä väli vaihtaa vaihdelaatikko öljyt jos vetohommia tuon kanssa tulisi tehtyä, asuntovaunun vetoa?