Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 5094 Vastauksia
  • 1322083 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4980 : 02.10.2024, 16:06:50 »
No nyt loppuu meidän taloudessa hybridi ajot,homma on katsottu tältä erää ja 1.5 vuoden aikana on palanut rahaa 5500€ hybridi järjestelmän korjauksiin.
Heti kun kys kioski saadaan merkkiliikkeessä takaisin pihaan niin alle tulee 12v laite.
Ei yksinkertaisesti duunarin lompakko kestä näin kallista ajoa,varsinkaan kun alku sijoitus on reilusti yli 20k ja jälkikulut tätä luokkaa.
Voi että..  :( Paljonko ikää ja kilsoja?


Kymysys: EGR venttiilin sijainti? Pitääkö paljon purkaa jos haluaa esim sen putsata? Tiedän että pätkä ja pintakaasulla ajo diisselissä kuin diisselissä karstoittaa sen, mutta miten ootte ite huomanneet? Missä kilsoissa yleensä ongelmia tullut?

Ja auttako se venttiilin putsaus oikeasti, vai onko ajan hukkaa? Toki kyllä se voi muustakin syystä vikaantua, kuin noeasta
« Viimeksi muokattu: 02.10.2024, 16:25:31 kirjoittanut Defenssi »
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 998
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4981 : 03.10.2024, 13:09:09 »
Ei yksinkertaisesti duunarin lompakko kestä näin kallista ajoa,varsinkaan kun alku sijoitus on reilusti yli 20k ja jälkikulut tätä luokkaa.
Siirry suoraan täyssähköön! Esimerkiksi uudehkoja Audi e-troneja maltillisilla kilometreillä on tyrkyllä kakkosella alkavilla hinnoilla. Kun hybridi tuo selvää säästöä, täyssähköllä miltei rikastuu! Kylkiäisinä saa ilmajousia ja muuta mukavaa -ja halpaa korjattavaa :).

(Hetki sitten kauppias kertoi, että parhaat katteet tulee juuri Audin ja Jaguarin sähkäreistä, joita Euroopasta saa ”sopivasti”.)

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4982 : 08.10.2024, 06:53:06 »
Tänään klo 8 aamusta menee D5 vaihteisto ja hybridipuolen selvittelyyn, onneksi lisäturvan puitteissa se kattaa molemmat aina siihen 5000e asti ilman omavastuuta :) Jos BECM yksikkö hajalla, niin se sitten vaihtoon. Jos vaihteisto täytyy kokonaan vaihtaa, se sitten vaihtoon. Ääriskenaariot siis, mutta monesti ne eivät ihmiselämissä tapahdu.

Täältä tosiaan luin niin vastaavaa vaihteiston nykimistä joillakin ollut, sillon ollut joku solenoidi viallinen ja joillekkin jouduttu koko loota vaihtamaan.

Ja joka tapauksessa vaikkei olisi lisäturvaa ja vaihteisto pitäs fiksata, kuluttajana tiedän oikeuteni että vaihteiston oletetaan kestävän koko auton eliniän, eikä se oli edes läheskään puolessä välissä kun kilsoja vasta karvan alta 142tkm. Plus tuttu autoliike niin heidän kanssa pääsisi aina hinnasta sopuun, eivät halua lähteä riitelemään enkä minä.

Saan sieltä autoliikkeestä tänään jonkun auton lainaan, saa nähä mikä pirssi tuleepi alle ;)
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4983 : 10.10.2024, 11:03:24 »
Tänään sain D5:n takas. Sijaisautona oli 2011 vuoden Q7 V6 3.0TDI. Aikamoinen peli, kyllä kelpas ajella... ???

Vaihteistopuolen homma tuli kondikseen, noin kuukausi sitten vaihteistoöljyn vaihtoivat, ja nyt sopeuttivat laatikon. Vaihtaa todella nätisti, mitä Itsekkin totesin, eikä samalla tavalla nytkähtele rajusti kun polttomoottorin päällä ollessa vaihtaa P->R asentoon ja välillä saattoi aikaisemmin rusahtaakkin. Nyt tosiaan 12km ajoin kotiin, hyvin pelitti ja aivan pieni nykäsy enää tuntuu kun vaihtaa parkilta pakille. :) Aikaisemmin auto kunnolla oikein hypähti.

Hybridi puolen juttua eivät saaneet "vikaa" päälle, kaikki vikakoodit nollaantu eivätkä takas tulleet. Jännitepiikistä ilmottele koodia kuukausi sitten, ja totesivat että latauspisteestä voinut tulla jännitepiikki.

Koodit viimeksi luettu 2024 helmikuussa, ja sillon oli kovat pakkaset. Voi olla että siitä jäi vikamuistiin jotakin.

Kyllä oli mukava ajaa taloudellisesti kotia D5:llä vaikka pääasiassa polttomoottorilla ajoinkin. Vikat 1.5km sähköllä kun kaupunkia oli se pätkä.

Audi Q7 kun kuluttaa matka-ajossakin lähes 10l/100km. Pistän omat fiilikset siitä autosta linkkinä videolle, tein tavallaan automyyjää varten  ;D Jos ei rahasta olisi pulaa niin mikäs tuommosessa audissa olisi vikana :o

https://youtu.be/PgjVfNVL2uo?si=8M3lnV2IFTGhgDgx

https://youtu.be/IW0fum8mydE?si=q9acsMMTsVzEtZfP

Ylemmässä linkissä auton esittely ja alemmassa ajofiiliksiä, jos jotain kiinnostaa kattoa. Mutta on se volvo aina volvo kuitenkin  ;)
« Viimeksi muokattu: 10.10.2024, 11:25:04 kirjoittanut Defenssi »
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4984 : 05.11.2024, 04:03:54 »
Volvo Cars äppi päivittyi hiljattain. En saa matkalokista näkyviin enää paljonko matkalla on kulunut sähköä ja paljon otettu talteen, onko muilla samaa?
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Gnolli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4985 : 05.11.2024, 04:11:08 »
Huomasin saman ettei näe enään sähkönkulutusta.

Onko tullut selvyyttä mitä jäähdytysnestettä takakontin säiliöön lisätään vai pitääkö viedä huoltoon. Itsellä jäähdytysneste puolessavälissä viivoja.

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4986 : 05.11.2024, 08:03:09 »
Huomasin saman ettei näe enään sähkönkulutusta.

Onko tullut selvyyttä mitä jäähdytysnestettä takakontin säiliöön lisätään vai pitääkö viedä huoltoon. Itsellä jäähdytysneste puolessavälissä viivoja.
Joo hyvä etten ongelman kanssa ole yksin, voisin kysyä äpin tekijältä /päivittäjältä että miksi tämmönen ratkaisu.

Käsittääkseni se on täysin samaa glykolia kun konehuoneessa. En ainakaan mistään ole löytänyt että olisi samanväristä mutta erikseen jollain ajoakun jäähdytysominaisuuksilla olevaa nestettä.

En ymmärrä miksi siinä pitää olla tosiaan se nippusidesysteemi. Ei se kylläkään paljon maksa jos käytät huollossa lisäyksessä. Minuutin homma about.

Ja ottakaamme kaikki huomioon, nestepinta laskee lämpötilan laskiessa. Kun neste lämpenee, se laajenee. Eli jos se kylmällä kelillä on minimin yläpuolella, niin on ihan OK.  :)
« Viimeksi muokattu: 05.11.2024, 08:06:15 kirjoittanut Defenssi »
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4987 : 05.11.2024, 13:23:28 »
Huomasin saman ettei näe enään sähkönkulutusta.

EI auta tällä kertaa ainakaan minulla väliaikaistiedostojen poisto, sovelluksen poisto eikä uudelleen käynnistys ja sovelluksen uudelleenasennus.
 Puhelimen ohjelmistoversio kyllä näkyy viestissä jonka lähetin...

 Ajamassa en ole käynyt tänään, mutta perjantaina ajoin 3 lyhyttä ajoa ja sitä ennen olin suorittanut em. toimenpiteet.
 
Tuen vastaus:
"Kiitos viestistäsi Volvo Cars Finlandin asiakastukeen. Ikävä kuulla, että kuvailemaasi ongelmaa on ilmennyt.
 
Tarkistin autosi ja sovelluksen tietoja järjestelmistämme etävianmäärityksellä ja juuri nyt en näe virheviestejä järjestelmän kautta, mutta tässä kohtaa suosittelisin että sovellus uudelleenasennetaan. Mitään tietoja ei katoa sovelluksesta tämän yhteydessä.

Tässä ohjeet uudelleenasennuksesta:
1. Poista sovellus puhelimestasi.
2. Sammuta ja uudelleenkäynnistä puhelin.
3. Asenna Volvo Cars sovellus uudelleen ja kirjaudu sisään.
4. Aja autolla noin 10-15 minuuttia. 

Jos ongelma edelleen jatkuu uudelleenasennuksesta huolimatta, voisitko liittää mukaan kuvakaappauksia, josta ongelma käy ilmi, niin tutkimme ongelmaa tarakemmin?
 
Kerrothan myös, mikä on puhelimesi merkki ja malli sekä sen ohjelmistoversio?
 
Mukavaa päivänjatkoa!

Ystävällisin terveisin
Oona
Customer Care | Finland
0800 5200 20
"
« Viimeksi muokattu: 05.11.2024, 14:13:56 kirjoittanut gubbe »

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4988 : 05.11.2024, 17:17:13 »
Voi että..  :( Paljonko ikää ja kilsoja?


Kymysys: EGR venttiilin sijainti? Pitääkö paljon purkaa jos haluaa esim sen putsata? Tiedän että pätkä ja pintakaasulla ajo diisselissä kuin diisselissä karstoittaa sen, mutta miten ootte ite huomanneet? Missä kilsoissa yleensä ongelmia tullut?

Ja auttako se venttiilin putsaus oikeasti, vai onko ajan hukkaa? Toki kyllä se voi muustakin syystä vikaantua, kuin noeasta

Moottorin etuoikeassa reunassa. Imusarjan ja välijäähdyttimen välissä. Putket irti molemmin puolin ja puhdistus harjalla ja puhdistusaineella. Puhdistus auttaa ja egr toimii paremmin. Lyhyet käynnissäolo syklit paskaavat venttiilin. Itse ole käyttänyt koneen kuumaksi jos on käynnistynyt sähköajolla. Bg245 aine on hyvä aine jolla ylläpitää puhtautta.

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4989 : 09.11.2024, 07:35:16 »
Moottorin etuoikeassa reunassa. Imusarjan ja välijäähdyttimen välissä. Putket irti molemmin puolin ja puhdistus harjalla ja puhdistusaineella. Puhdistus auttaa ja egr toimii paremmin. Lyhyet käynnissäolo syklit paskaavat venttiilin. Itse ole käyttänyt koneen kuumaksi jos on käynnistynyt sähköajolla. Bg245 aine on hyvä aine jolla ylläpitää puhtautta.
Kiitos vinkistä, taisinkin kerran EGR:rän löytää juuri tuosta paikasta. Kun kokemusta ennestään ei ole, voiko sen helposti rikkoa kun putsaa ja pitääkö se ns sopeuttaa kun sen on irrottanut ja laittaa paikalleen?
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3363
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4990 : 09.11.2024, 07:38:18 »

Kymysys: EGR venttiilin sijainti? Pitääkö paljon purkaa jos haluaa esim sen putsata? Tiedän että pätkä ja pintakaasulla ajo diisselissä kuin diisselissä karstoittaa sen, mutta miten ootte ite huomanneet? Missä kilsoissa yleensä ongelmia tullut?

Ja auttako se venttiilin putsaus oikeasti, vai onko ajan hukkaa? Toki kyllä se voi muustakin syystä vikaantua, kuin noeasta
Eikö tässä tapahdu ns. karhun palvelus nyt. EGR-venttiilin kun putsaa, niin sehän työntää koneeseen kahta kauheammin sontaa. En koskisi siihen ellei sieltä tule vikailmoitusta.

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4991 : 09.11.2024, 08:12:24 »
Eikö tässä tapahdu ns. karhun palvelus nyt. EGR-venttiilin kun putsaa, niin sehän työntää koneeseen kahta kauheammin sontaa. En koskisi siihen ellei sieltä tule vikailmoitusta.
Niin. Oletettavasti EGR venttiili (?) oirehtii vain yhdellä tavalla joka ollut vajaan vuoden. Tasakaasulla noin 50kmh vauhdissa auto ns nypyttää. Eli aivan kevyttä nykimistä. Ei ole vikakoodia antanut. Ei tee nypytystä koko aikaa kun tasakaasulla ajaa noin viittäkymppiä. Tyhjäkäynti on hyvää, tasaista ja ei auto kuluta enempää polttoainetta ja tehot tallella eli jos EGR:rän oire yllämainittu niin ei kovin pahassa tilanteessa
« Viimeksi muokattu: 09.11.2024, 08:26:10 kirjoittanut Defenssi »
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4992 : 09.11.2024, 13:32:14 »
Eikö tässä tapahdu ns. karhun palvelus nyt. EGR-venttiilin kun putsaa, niin sehän työntää koneeseen kahta kauheammin sontaa. En koskisi siihen ellei sieltä tule vikailmoitusta.
Siis jos egr venttiili tai sen kanava on pahasti karstoittunut, eikä pakokaasua pääse imukamavaan suunniteltua määrää, se vähentää sylinterin täytöstä, joka osaltaan heikentää palotapahtumaa, joka tuottaa enemmän karstaa.

Tietysti koko egr systeemin ja puhtaan imuilman rajoittamisen jos poistaa, niin ongelma pienenee, mutta pelkästään tukkeutunut egr ei ole eduksi.

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4993 : 09.11.2024, 19:34:54 »
Kiitos vinkistä, taisinkin kerran EGR:rän löytää juuri tuosta paikasta. Kun kokemusta ennestään ei ole, voiko sen helposti rikkoa kun putsaa ja pitääkö se ns sopeuttaa kun sen on irrottanut ja laittaa paikalleen?


Joo, ei tuota kotikorjaaja irroitettua  saa. Kuulemma useamman tunnin purku sinisellä. Eli puhdistus on järkevin vaihtoehto. Et saa rikki pesuaineella ja hammasharjalla. Putket auki egr:n molemmin puolin ja ventiilinvarren rasvaus laitteen ulkopuolelta. Sopeutus tarvitaan vain jos pyynti ja toteutunut eivät kohtaa, silloin on jo moottorinmerkkivalo päällä mittaristossa. Ongelmaksi muodostuu Tahmainen karsta, joka estää venttiilin liikkumisen tietokoneen pyynnin mukaan. Sitten kun auto tulee tehottomaksi, niin viimeistään tulee puhdistettua tai rahamiehet maksaa noin 2 tonnia siniselle uuden venttiilin ja jäähyn vaihdosta.

Täyskiihdyksessä venttiili pitää mennä kiinni, jotta ahdot ei karkaa. Eli autosta tulee käyttökelvoton ilman puhdistusta.

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4994 : 19.11.2024, 10:36:20 »

Joo, ei tuota kotikorjaaja irroitettua  saa. Kuulemma useamman tunnin purku sinisellä. Eli puhdistus on järkevin vaihtoehto. Et saa rikki pesuaineella ja hammasharjalla. Putket auki egr:n molemmin puolin ja ventiilinvarren rasvaus laitteen ulkopuolelta. Sopeutus tarvitaan vain jos pyynti ja toteutunut eivät kohtaa, silloin on jo moottorinmerkkivalo päällä mittaristossa. Ongelmaksi muodostuu Tahmainen karsta, joka estää venttiilin liikkumisen tietokoneen pyynnin mukaan. Sitten kun auto tulee tehottomaksi, niin viimeistään tulee puhdistettua tai rahamiehet maksaa noin 2 tonnia siniselle uuden venttiilin ja jäähyn vaihdosta.

Täyskiihdyksessä venttiili pitää mennä kiinni, jotta ahdot ei karkaa. Eli autosta tulee käyttökelvoton ilman puhdistusta.
https://youtu.be/p5fn6kenWIk?si=MfVXb5JD2XUUhC5Z

Tarttis ahtaaseen paikkaan viisautta, isot kädet. Toinen EGR:rrän putken letkuklemmari on just väärtepäin niin hankala saada isoja käsiä mahtumaan :D
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

 

KL-varaosat  Race.fi