Proturbo  Autodiagnoosi

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 113630 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4230
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #15 : 30.07.2015, 17:07:48 »
lastut ja tuo sähköinen ahtopaineensäädin ei ollut säädöissään.

Juu, videon hetkellä sytty-kartta oli äärimmäisen konservatiivinen, eli pahasti persiillään.  :facepalm:

Nyt kun se alkaa olla tontilla, ei paikat enää kestä sitä lisääntynyttä vääntöä.

Parhaiten ja kerrankin helpoin taitaa olla kiinteä asennus rattipylvääseen. (ei tartte puukottaa airbag kehää, että sais rattiin) :sundaydriver:

Se ratin piuhahässäkän vaihtaminen useampikaapeliseksi voikin olla hitusen vaikeampi temppu.   :o

Ja kyllä nuo fläpit rattipylväässäkin toimivat, sillä aika harvoin on tarvetta vaihtaa vaihdetta fläpeistä siten, että ratti on 90 astetta vinossa. Ja kun vaihteistossa on kuitenkin vaihto-ohjelma, tuossa tilanteessa sitten lienen se hoitaa homman kuten pitääkin.


Laatikko-modi on sellainen, että se kiinnostää itseänikin piparin lisäksi pirskatin paljon!

Sähkö-puolihan siinä ei ole vaikea mutta tuo mekaniikka temppu täytyy teetättä boostilla, sillä omat eväät eivät siihen riitä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2303
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #16 : 30.07.2015, 21:32:57 »
Juu, videon hetkellä sytty-kartta oli äärimmäisen konservatiivinen, eli pahasti persiillään.  :facepalm:

Nyt kun se alkaa olla tontilla, ei paikat enää kestä sitä lisääntynyttä vääntöä.

Se ratin piuhahässäkän vaihtaminen useampikaapeliseksi voikin olla hitusen vaikeampi temppu.   :o

Ja kyllä nuo fläpit rattipylväässäkin toimivat, sillä aika harvoin on tarvetta vaihtaa vaihdetta fläpeistä siten, että ratti on 90 astetta vinossa. Ja kun vaihteistossa on kuitenkin vaihto-ohjelma, tuossa tilanteessa sitten lienen se hoitaa homman kuten pitääkin.


Laatikko-modi on sellainen, että se kiinnostää itseänikin piparin lisäksi pirskatin paljon!

Sähkö-puolihan siinä ei ole vaikea mutta tuo mekaniikka temppu täytyy teetättä boostilla, sillä omat eväät eivät siihen riitä.

Kaapelin saa luultavasti kyllä vaihdettua, mutta vastaavan kaapelin (missä pari johtoa enemmän) on vähän kiven alla... Samoiten, jos sitä löytää niin maksaa "aivan helv" varsinkin kun sitä tarttee metreittäin, ei pieniä 30cm pätkiä...  :D
(lue: en itse löytänyt järkevästi muuta kuin tämän)

Siksi valitsin isot läpykät (paremmat tuohon kiinteeseen rattiakseli viritykseen)

Tarkotus avata tätä laatikko juttua muillekkin, jos tämä edes onnistuu  ;) ;D
Eiköhän boost rahaa vasten tee noita lisääkin.  :)
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 899
  • Lensu Power Shop
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #17 : 31.07.2015, 08:25:23 »
Pikku plaanaukset mittaansa.




Kasasin jo vinokoneen perään jigin kanssa osat, sitten alkoikin ihmetys asennosta, unohdin meinaan toiseen talliin 960 kopan etupätkän. No jäi hitsaamatta. Katotaan jos tänään kerkiän.

Jos tämä setti alkaa pelaa niin miksi en tekisi muita, kun nyt on osat sovitukseenkin olemassa.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2015, 08:27:48 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2303
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #18 : 31.07.2015, 13:39:07 »
Pikku plaanaukset mittaansa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kasasin jo vinokoneen perään jigin kanssa osat, sitten alkoikin ihmetys asennosta, unohdin meinaan toiseen talliin 960 kopan etupätkän. No jäi hitsaamatta. Katotaan jos tänään kerkiän.

Jos tämä setti alkaa pelaa niin miksi en tekisi muita, kun nyt on osat sovitukseenkin olemassa.

Koneistuspornoa  S*
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4230
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #19 : 31.07.2015, 14:51:25 »
Jos tämä setti alkaa pelaa niin miksi en tekisi muita, kun nyt on osat sovitukseenkin olemassa.

Tämän vuoksihan puliukko on koe-kaniinina. 

Jos se rokkaa, olen jonossa, sillä tämä on se säätämisen osa-alue joka pitää jonkun muun läpikäydä ensin, sillä omat taitoni eivät riitä tien raivaamiseen.   :)

Ctrl+C ja Ctrl+V temput osaan kyllä.  ;)

Koneistuspornoa  S*

Kaikki insinööri-pornon osa-alueet ovat  :smitten:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2303
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #20 : 02.08.2015, 18:31:40 »
Väsyneenä yöllä kotiin päästyäni (Nissanin koppa maalauksessa) muistin mitata AW71L ja AW30 pituuseron... Täsmälleen sama.  :pomo:
Vois tietty varmistaa vielä, mutta näyttää hyvältä.  :)
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 899
  • Lensu Power Shop
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #21 : 04.08.2015, 08:19:26 »
Koppa valmis.




Tuo on varmuus plaanattu vielä hitsaamisen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2015, 08:22:00 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2303
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #22 : 04.08.2015, 18:12:41 »
Koppa valmis.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tuo on varmuus plaanattu vielä hitsaamisen jälkeen.

Helvetti. On se kova äijä!  :)

Tänään töissä tapahtui beta 0.1 versio läpyttimistä!

-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2303
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #23 : 05.08.2015, 20:18:00 »
Yleisön pyynnöstä (ihan totta, joku jopa lukeekin tätä...  :idiot2:) 0.2alpha vaiheesta muutama kuva:






Kaipais muoveja tai jotain tuohon päälle... Pitää miettiä jotain  :(
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 775
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #24 : 07.08.2015, 10:46:38 »
no nyt on omaperäinen projekti!  :) Hauska lukea tällä foorumilla erilaisuuksiakin .
Itsellä tulisi ensimmäisenä mieleen laittaa semmonen vaihekeppi jota vois työntää ja vetää, vaikka vaihdevalitsemen viereen.
« Viimeksi muokattu: 07.08.2015, 10:53:38 kirjoittanut lakeshead »

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2303
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #25 : 07.08.2015, 17:04:10 »
no nyt on omaperäinen projekti!  :) Hauska lukea tällä foorumilla erilaisuuksiakin .
Itsellä tulisi ensimmäisenä mieleen laittaa semmonen vaihekeppi jota vois työntää ja vetää, vaikka vaihdevalitsemen viereen.

Kävi mielessä... Ja tuhosinkin 960 vaihdekepukka systeemin kokeillen erilaisia sivuttain liikkuvia keppiviritelmiä.

Tämä ehkä helpoin, kuullut kyllä huhua yhdestä sankarista joka ajattelee samaa swappia ja airbag kierukkaa virittelemällä laittaa napit rattiin kiinteästi.
Itse pidän kiinteistä läpyköistä ehkä enemmän.  :)
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #26 : 08.08.2015, 00:44:48 »
Tämä on hieno projekti... Tiedon imijöitä riittää varmasti... o/

Tämä ehkä helpoin, kuullut kyllä huhua yhdestä sankarista joka ajattelee samaa swappia ja airbag kierukkaa virittelemällä laittaa napit rattiin kiinteästi.
Itse pidän kiinteistä läpyköistä ehkä enemmän.  :)

Ööh, tässä tänään istuin oman projektin istuimella ja mietin myös kyllä samaa, eli yksi sanĤĤĤ... siis lähes ilmoittautuu harkitsemaan tämmöistä... Ehkä eri kantilta ohjaimia mietin jo ja käyttäisin itse kyllä hyväkseni noita valmiina olevia tööttäys -painikkeita (en paljasta vielä miten mutta enivei...) - Ei kai laki määrää, millaiset noi tööttinapit pitää olla??? Tai missä?

Mikähän on hinta-arvio tuolle sovitteelle? boost? - ja myös sille ohjausvermeelle... ja laatikolle (näähän vaihtelee) - vois sitten kysellä vastaavasti 'sieltä jostain' sitä 722.6 "-paketin" hintaa...

"If I die... I die..." <- joku

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2303
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #27 : 08.08.2015, 01:03:54 »
Haen kytkinkopan boostilta maanantaina jollon paljastuu hinta, mutta alustavasti oli 150-200€.

Eli:

Aski 150€
Kytkinkoppa boostilta (pelkät kytkinkopat viety putsattuna) 200€
Megashift 250€
Megashift muutoksia 10€
Läpykät (oisko ollu 40€ posteineen)
Johtoja (johtosarjaksi, kutistesukkaa jne jne jne) 60€
ATF öljyä 20litraa 89€
Jeepin ylivaihdeplaneetta hässäkkä 80€

=879€

Suunnilleen tuossa kaikki tähän mennessä, jos vain kaikki muistan.  :)

Juu töötti saa olla missä vaan, ja tööttien tilalle saa vaihtonappulat. Siinäkin vähän rakenneltavaa kun ne käyttää vaan yhtä "pinniä" ratissa. Ja tarttis kaksi.  :)
Tämä idea tuolla yhdelläkin sankarilla ollut ilmeisesti mielessä (piparin lisäksi), mitä rivien välistä kuuntelin ja yhdistelin omassa mielessäni.  :)

Ideana tässä topicissa olla jakaa tietoa muutoksesta, eikä pihistellä itsellään perus suomalaiseen tyyliin. Varsinkin jos ja kun saa paketin toimimaan...

Varsinkin ohjauksen kanssa piti vähän miettiä mistä saan kuormatiedon, kun LH 2.4 ei käytä TPS anturia, vaan tyhjäkäyntikytkintä. Ja pelkällä TPS ei saisi edes todellisuutta kuormasta. Immusta osaapi lukea tuo Mega, jotenka koitetaan sieltä.

Palaan asiaan kyllä aina kun saan jonkun asian etiäppäin. Pelkkä teksti kun on kovin tylsää "luettavaa".  :)

Niin ja kysyä saa, vastaan parhaimpani mukaan.  :hello:
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #28 : 08.08.2015, 01:10:26 »
Hienoa tiedonjakoa - Kiitos!

Eihän tuo materiaalikustannuksiltaan niin pahalta vaikuta jos vain tosiaan löytää aihiot sopivaan hintaan... Työtä luonnollisesti vaatii ja vielä enemmän tämmöiseltä aloittelijalta ... Jään seuraamaan tilannetta...
"If I die... I die..." <- joku

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #29 : 11.08.2015, 22:27:50 »
Joko sait kopan haettua? Tais olla lämmin päivä ;D ;D ;D
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

 

Carcom Oy  Ateho