Proturbo  Autodiagnoosi

TTL 960 Turbo. Edistyy hiljalleen.

  • 188 Vastauksia
  • 61956 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gearbox

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #45 : 24.08.2015, 18:16:13 »
Pakko kirjoittaa tunnustus. Minä en näistä vanhemmista Volvoista ole oikein koskaan perustanut,mutta tämä sinun on KAUNIS (pakko kirjoittaa isolla). Nuo vanteet kruunaavat kokonaisuuden. Ei voi muuta sanoa kuin että nam !! :smitten:

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #46 : 24.08.2015, 18:37:43 »
Jaa, siinäkö on ollu joskus joku suojamuovikin?  ;D
Faceliftissä ei ole enää tuota muovia. Vanteet sopii hyvin
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #47 : 24.08.2015, 20:08:14 »
Ihmettelinkin, että oiskai tuo joskus sattunu silmään korvakkeita suojamuoville. Enkä ole uudemmissa nähnyt koskaan lisäsuojia. Aika siististihän nuo romut on tehtaalta lähtiessään laitettu, ei tarvii musta isompia suojia lisäksi.

Aikasempaa kommentontia ollu vanteista, joidenkin mielesä liika leveet. Eihän nuo nyt ole kuin pari tuumaa leveemmät, kuin yleiset vannekoot. Ei niin älyttömät ylilyönnit, mitä näkee esim. käännetyissä peltivanteissa.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #48 : 12.09.2015, 22:35:03 »
Halloota.
Isoja ei ole päässyt tapahtumaan, normaali käyttöajoa ajanu lähes päivittäin.
Alkanut tässä suunnittelemaan hommaisko jonkun talviauton, mutta aina tulee mieleen ettei kai sitä paljoa parempaa talviautoa olekkaan  ;D

Jotakin edistystä sen sijaan moottorien kanssa tullu, pakosarjan suunnittelua

Volvo 960 2.5 -95

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #49 : 13.09.2015, 17:02:15 »
Mitä jäbä duunaa? Meinatko silveriin laittaa föönin  :)

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #50 : 13.09.2015, 22:02:32 »
Noo saas nähdä. Ainakin paineistettu tekniikka aikomuksena ois tehä, loppusijoitus vielä vähän auki käyttäiskö tässä vai jossain muussa korissa.

Suunniteltu aikataulukin on aina kun kehtaa, eli ei niin kiireinen. Jotakin puuhastelua pitkään talveen ::)

Volvo 960 2.5 -95

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #51 : 14.09.2015, 01:17:43 »
Hieno homma, itelläkin sama homma mielessä että ahtaisi tinakutonen. Tietotaitoa tuntuu löytyvän hyvin, myöskin tältä forumilta.

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #52 : 14.09.2015, 16:10:30 »
Näinpä. kovemmat tekniikkavelhot on jo kokeillu, mikä toimii käytännössä. Näiden tietojen jaosta suuri kiitos foorumilla vaikuttaville.
Helpottaa huomattavasti kanssa rakentelijoita projekteissa. :hello:

Volvo 960 2.5 -95

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #53 : 14.09.2015, 16:17:57 »
Tämä on kyllä todella komea yksilö.
Tästä sain ideoita oman Volvoni (S80) tulevaan lookkiin.

Eli pussihousut ovat menneet hukkaan.


Millaiset kumit noissa 10" vanteissa on?
« Viimeksi muokattu: 14.09.2015, 16:19:40 kirjoittanut hukka »
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #54 : 14.09.2015, 17:24:17 »
Fööni tähän, riisut sisustan sekä hitsaat perän niin olis kiva luisupulkka. Sovitaan näin, jookos?  S*

Tuosta turboprojektista ehdottomasti enemmän juttua, mukava seurailla. Mites tommosen paineistetun kans katsastus vaan mahtanee onnistua helpoiten/halvimmin?
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 280
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #55 : 14.09.2015, 19:08:16 »
Omaan mieleeni tämä on kyllä hienoin 9xx  minkä olen nähnyt  S* Penkit minusta sopii kyllä tähän ulkonäköön todella hyvin. Tuo vähän semmosta kisaisuutta lookkiin mitä peräkin antaa vaikuttaa.  :) Ihan 5/5  P>
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #56 : 14.09.2015, 20:11:43 »
Kiitoksia kehuista! Ei silti passaa olla liian hyvillään, sillä tyytyväisyyshän tappaa kehityksen.  :D

Renkaina on tarkemmin hankookin ventus v12, koossa 245/35R17. Omasta mielestä sopivan venyt, ei kummiskaan liiaksi veny enää tuon levyinen rengas kympille.

Mietiskelin jo aikaisemmin, että tais tulla liian nuoriso bmw-tyylinen tästä volvokansan mielestä. Paljon oli toivottu alkuperäisempää penkkiä ja hitusen hillitympää ulkonäköä.

Koneen rakentelusta ajattelin jotain tänne kirjoitellakkin. Pitänee opetella malttamaan ottaa kuvia välistä. On ollu paha tapa aina liian innolla tolskata ja unohtaa kuvailut kokonaan. Vielä kummiskin kovin alkutekijöissä koko homma, kun vasta pako+imusarjaa aloitettu, toinen kone levitetty ja vähän osia hommattu.

Leimaamisen kannalta mikä tahansa muu kone ois ollu fiksumpi laittaa ja muutoskatsastaa. Vähäpäästöisemmän aahtomoottorin (tottakai tehojen sisässä) ois vaan julistanu papruihin. Vaikkei tässä mikään estä vielä hommaamasta neljättä konetta jos sopiva sattuu vastaan. Tämmöisen "omavalmistemoottorin" muutto näin uuteen jo hankaleempi?

Voi olla että tulee vain suljetulle alueelle turbotekniikka ja käyttää aina välistä vakiokonetta leimalla  ;)

Volvo 960 2.5 -95

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #57 : 14.09.2015, 20:33:36 »
Voi olla että tulee vain suljetulle alueelle turbotekniikka ja käyttää aina välistä vakiokonetta leimalla  ;)

Saattaahan se olla että tämänkin ikäisen kopan saa kohta muutoskatsastaa omavalmistemoottorilla ihan normaalill katsastuksen päästömittauksella.  ;)

Voi sitä ahdettujen tinakutosten määrää jos nuo pykälät menee läpi... :2funny:
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #58 : 16.09.2015, 20:24:19 »
Toivoa saa, että jotakin lievennystä tulis näihin päästörajotuksiin.
Ei kyllä varmaan liiaksi kannata toivoa herätellä asian suhteen.  :idiot2:

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #59 : 18.11.2015, 21:08:54 »
No lievennyksiähän onneksi tuli. Kävi jokseenkin tuuria, koska leimausta ei ollut isommin suunniteltu aloittaessa. Nythän se ois mahdollista muutoskatsastaa paineistettunakin.  :)

Hitaasti mutta epävarmasti on edistystä tapahtunut. Pakosarja olisi kokonaisuudessaan kasassa hitsausta vaille, pitää vaan sovittaa ensiksi koriin. Mahtuuko se sellaisenaan ollenkaan ahtimen kanssa. Nykytilasta ei ole kuvaa, mutta lähimmäksi taitaa osua tämä.
Hukkaportti tuli pystyyn/ pakosarjan alle.

Ahdin vaihtoehtoja pohdiskelin laidasta laitaan. Isommin en viitsinyt alkaa kyselemään. Näkyi ahdinkeskustelut päättyvän poikkeuksetta tulokseen: kaikki paitsi holsetti on paskaa.  ;D  Leimaantuu hulluksi jos haluaa koittaa jotain muuta hyrrää. Noh, kuhan mutka tulee niin laitan mietteitä siitä. En löytänyt juurikaan kokemuksia suomesta kyseisestä merkistä.

Imusarjaa aloittelin myös. Valmista tavaraa siihen tulee näillä näkymin vain imukurkut runnereiden päihin + alkuperäinen laippaosa.
Alumiinista ekaksi pohjalevy. Sitten 2mm alumiinipellistä mankelissa putkea, mistä sai kotelon laidat leikeltyä.
Tämä koko komeus kasaan tepillä koska ei lähistöllä tiggiä. Tässä välissä tarkoitus hahmotella koriin sopivuutta.
Kaasuläppä tulee vielä lähemmäksi koteloa ja pitää hiukan pienentää koko komeutta, uskoisin.



Ei sitä muista ikinä ottaa kameraa mukaan. Kuvat luokattoman huonoja, särkinäisen puhelimenkameran otoksia.
Noh muistinpa etes jollakin koittaa kuvata.

Seuraavaksi auto seisontaan ja vakio pako- ja imusarjat irti, niin pääsee sovittelemaan.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2015, 21:10:42 kirjoittanut TTL »

Volvo 960 2.5 -95

 

KL-varaosat  Race.fi