Toukokuun lopulla tuli ostettua tuollainen otsikonmukainen V70 2.0D Kinetic vuodelta 2008, mittarilukema oli maltillinen noin 134500 km ostohetkellä. Tätä kirjoitettaessa mittari näyttää lukemaa 151700 km, eli ajosuoritettu on kertynyt reilut 17000 km vain pulskan kolmen kuukauden aikana... Toki auto on kokenut pieniä muutoksia että korjauksia tämän suoritteen aikana ja lisää on tulossa

Jotta tämä ei olisi puhtaasti pelkkää tarinaa, niin jokainen tietää että kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa

Osa kuvista on otettu puhelimella, osa kameralla että yrittäkää pärjätä niiden kanssa.
Lähtökohta oli siis tämä:




Ensimmäisenä viikonloppuna tuli lasit kalvotettua ja siitä pari viikkoa eteenpäin ostin Tuningkauppa.comista työreissullani takaspoilerin. Maalit ostin Varkauden Koneesta ja hiontahommat sekä maalaukset / asennuksen hoitelin itse.

Ruotsista tilasin Bildelsbasenin kautta hieman uudemmanmallisen keskikonsolin, antoi kivasti uudempaa sisäilmettä. Nyt sitten pitäisi hommata uudempi ratti ja airbag...


Väliaikakuva, tuli pestyä!

Tuli vahingossa särjettyä etupuskurin alla oleva musta lippa heinäkuun lopulla, niin sitä lippaa etsiessä tuli sitten idea että josko maalaisi omaa silmää erittäin vahvasti häiritsevät mustat muoviosat korin väriin. Aikani etsin Bildelsbasenista sekä Varaosahausta, kyselin kustannusarviota osien maalaamiselle (en ole sitä vieläkään saanut) ja mietin osien maalaamista itse. Sitten löysin yksityisellä purussa olevan V70:n, joka oli vieläpä samanvärinen kuin tämä oma!
Siispä hierottiin kaupat kokonaisesta takapuskurista parkkitutkien + johtosarjan + boxin kanssa, helmamuoveista, ovien alalistoista, etupuskurin alalistasta, täysnahkapenkeistä ja kromilistoista... Kuva autosta, kun mustat muoviosat ovat irroitettu. Tuossa vaiheessa kesärenkaisiin on vaihtunut MK4 Mondeosta jääneet vanteet alle, minusta sopivat aika mukavasti


Kuvia ostetuista osista:




Auto nipussa korinvärisillä osilla, pätkän matkaa on jo kromilistoja paikoillaan:

Täysnahkajakkarat kabiinissa, kuskin penkki vieläpä täyssähköinen. Tuon asentamisessa oli sähköjen puolesta hieman vaikeusastetta, mutta täältä foorumilta löytyi jäsen joka pystyi auttamaan tässä asiassa. Ilmoittautukoon hän itse, jos haluaa.

Tuli hieman modifioitua noita vanteiden keskiökuppeja:

Vielä yksi näpsy aamuauringossa kuvattuna:

Tänään haen taas lisää osia siitä purkuautosta, mm. loput kromilistat sisältäen takalasit ja Summumissa olevat kiiltävämmät kattokaiteet. Näistä sitten kuvia ja tarinaa myöhemmin.
Joitakin korjauksiakin / huoltoakin / muuta modausta tämä on vaatinut ja saanut osakseen:
- kaikki pyörännavat
- etu alatukivarret
- vasemmanpuoleinen vetari
- iskarit (Monroe Reflex) joka nurkkaan ja eteen kääntölaakerit
- pitkittäisten takatukivarsien puslat
- ohjaustehostimen öljyt vaihdetty
- normaalin huolto-ohjelman mukainen öljynvaihto 140 tkm:n kohdalla
- raitisilmasuodatin ja moottorin ilmansuodatin
- uudet kesärenkaat, itse asiassa kolme eri sarjaa...
- sisävalot LEDistetty
- etukaiuttimet vaihdettu, nyt paikoillaan Hertzin tuotteet
- lisä-äänieristetty kattoa vaille
- EGR:n liitin irti, mittaristossa palaa vikavalo mutta muuten toimii OK
Näin. Tarinaa lisää kun aihetta on.