Tässä muutama kuva näin tiivistettynä:

Alakerta kasattuna

Vakiokansi tuli nyt toistaiseksi paikalleen että sai vehkeet ajoon, venttiilit sekä palotilat ja vähän myös kanavia putsailin karstasta, sekä uudet venttiilinvarren kumit laitoin.

Konehuone maalattuna

Lämmityslaitteenkin purin ja putsailin/maalasin sekä tiivistelin saumoja toiveena että pääsisi eroon autonpesussa tulevista vesivuodoista sisälle. Lopputuloksena nyt se vuotaa jostain eri välistä kuin ennen


Sitten kun Hammerite kuivui konehuoneesta, sujahtikin alakerta paikalleen.

.... Sen päälle kansi, johon tilasin motonetista 0.8mm tiivisteen, mutta tulikin 1.2mm Payen. En jaksanut jäädä odottelemaan useita päiviä vaan laitoin sen sitten paikalleen


...loput osat paikalleen ja jännityksellä ensistarttiin että onko kaikki varmasti kiinni vai kilahtaako heti, elämäni ensimmäinen koneremontti kun oli kyseessä..
Käynnistyihän se, lämpimäksi käyttö jonka jälkeen suoritin kannen jälkikiristyksen.
Vähän päälle sadan kilsan perästä vaihdoin vielä varmuudeksi öljyt. Hyvin tuo tuntuisi pelaavan. Kylmänä hieman kalkattaa, oiskoon piston slappia kun kasasin niillä vanhoilla männillä, häviää lämmettyä niin en ole jaksanut huolesta senkummemmin

En muista oonko aiemmin kirjoitellut, mutta K-nokan sijasta sinne tulikin vähänajettu C.
Sen K-nokan etummaisen laakerin otsapinta oli kulunut kartioksi ja tämän ansiosta päittäisvälys jäi yli puoleen milliin. Jätin sen sitten hyllyyn kun sain samalta harrastajatoverilta sen C:n.
Kaasariksi tuli myös toistaiseksi juuttuvakurkkuinen. Weber DGV odottelee hyllyssä kunhan jaksan sen jossain välissä kunnostaa.



Sytkäpuolen päivitin tolla BMW M10-moottorin kärjettömällä roottori-mallisella jakajalla, se tuntuisi pelaavan ihan kivasti




Tähän edellissä postauksessani mainitsemaan pääsylinterin vuotoon löytyi siis ratkaisu BMW/Ford Ate 20.64mm tiivistesarjalla, kuvissa uudet tiivisteet paikallaan.
....mitähän vielä, seuraavana listalla olisi laittaa etupäätä. Etupalkkiprojektissa laitoin uudet puslat tukivarsiin, ylätukivarsien kumit on yhden kesän ajoilla jo ihan p*skana(tähän ei kuvaa)



Elokuussa leimaus, etupäätä pitänee hieman jollain konstilla nostaa viimeistään silloin. Nuo iskarin alapäät kun ovat tuolla kupinkääntö-konstilla vaan 5.5cm maasta, eivät mahda oikein tykätä
