Elekma  Autoracing

Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 493 Vastauksia
  • 101011 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1683
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #15 : 23.07.2015, 13:50:46 »
Kyllä kai nämä AW:t saisi kestämään, ainakin jotkut mallit, kunhan vähän parantelee?

Luistoa pienemmäksi tappimodilla ja lämmöt tarkkailuun mittarilla (alkuperäinen lisäjäähdytin on helppo vaihtaa isommaksi tarpeen vaatiessa)

Mutta mihin tuo tuo mittarin anturin tulis laittaa, öljypohjaan propun paikalle löytyy varmaan sopiva anturillinen versio?

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4229
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #16 : 23.07.2015, 14:14:44 »
Kyllä kai nämä AW:t saisi kestämään, ainakin jotkut mallit, kunhan vähän parantelee?
Luistoa pienemmäksi tappimodilla ja lämmöt tarkkailuun mittarilla (alkuperäinen lisäjäähdytin on helppo vaihtaa isommaksi tarpeen vaatiessa)
Mutta mihin tuo tuo mittarin anturin tulis laittaa, öljypohjaan propun paikalle löytyy varmaan sopiva anturillinen versio?

Em. laatikossa on suhteellisen agressiivinen shift-kitti, joten vika ei ole siellä. Jäähdytyselementti on myös melkoisen kokoinen mihinkään orkkikseen verrattuna (+4*).

Jos perhe-farkku pysyy E39 M5 tahdissa 4 äijän kuormalla, niin jonkun verran sitä papua siellä pitää olla....   ::)
Tai onhan siinä vaihtoehtona sekin, että M5 suorituskyky on pahasti liioiteltu?

Jossain momenttilukemassahan se AW lakkaa pitämästä ja selvästi se lukema on saavutettu!  :3/4 jättää sen:
« Viimeksi muokattu: 12.10.2015, 13:17:11 kirjoittanut Taavi.H »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1296
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #17 : 23.07.2015, 14:35:30 »
Uusilla kitkalevyillä vois kestää paremmin, noista +300tkm ajetuista ei aina tiedä.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3197
  • 195hv/406Nm
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #18 : 23.07.2015, 14:43:32 »
Uusilla kitkalevyillä vois kestää paremmin, noista +300tkm ajetuista ei aina tiedä.
Tähän meinasin tarttua myöskin...Esim tuo oma loota tuskin noissa vehkeissä kestäis ees ekaa vetoa enää  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4229
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #19 : 23.07.2015, 14:54:42 »
Uusilla kitkalevyillä vois kestää paremmin, noista +300tkm ajetuista ei aina tiedä.

Laatikolla on ajettu vähemmän kuin 300tkm....    :hello:
Lisäksi siitä on muiltakin osin pidetty hyvää huolta, eli öljyt on vaihdettu usein yms...

Em. katiskan laatikko "ongelmat" alkoivat sytty-kartan viimeistelystä....   :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

The moose

  • Vieras
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #20 : 23.07.2015, 19:57:51 »
Kyllä kai nämä AW:t saisi kestämään, ainakin jotkut mallit, kunhan vähän parantelee?

Luistoa pienemmäksi tappimodilla ja lämmöt tarkkailuun mittarilla (alkuperäinen lisäjäähdytin on helppo vaihtaa isommaksi tarpeen vaatiessa)

Mutta mihin tuo tuo mittarin anturin tulis laittaa, öljypohjaan propun paikalle löytyy varmaan sopiva anturillinen versio?

Öljykiertoon T - haara johonka lämpöanturi. Ja lauhduttimeksi jotain muuta kun kuparikierukka.

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4229
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #21 : 23.07.2015, 20:27:29 »
Öljykiertoon T - haara johonka lämpöanturi. Ja lauhduttimeksi jotain muuta kun kuparikierukka.

Minulla noita laatikko ongelmia ei ole punaisessani, mutta ei minulla papuakaan ole niin paljoa kuin tuolla laatikko-ongelmaisessa.

Minulla se kuparikierukka on riittänyt oikein hyvin punaisessa vaihteiston jäähdytykseen vakion lisänä, sillä sitä on sentään 10m verran ja se on 12mm putkea.

Vaihdevammaisessa on taas oikea öljyn jäähdytin, joka on kooltaan n. 80% ilmastoinnin laudutin kennosta.

Kyllä sen AW:n saa lipsahtamaan ihan vääntömomentillakin, MOT!

Mutta mihin tuo tuo mittarin anturin tulis laittaa, öljypohjaan propun paikalle löytyy varmaan sopiva anturillinen versio?

Laatikon öljypropun kohdalta se anturin piuha kuolee minulla hyvin nopeasti, eli katkeaa jollekkin metsätielle tms. Koska sitä ei saa järkevästi kiinni ja suojaan siinä kohdassa.

Mutta öljynlämpötilan mittaamiseksi riittää oikein oivasti laatikolta tulevaan putkeen laitettu anturi, sillä putken ulkopinta korreloi riittävän hyvin eristetyn anturin kanssa putken sisällä virtaavaan öljyyn, sillä sen verran kiivaasti se kiertää jäähdyttimessä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Orlov

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1683
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #22 : 24.07.2015, 00:00:58 »
Näkyis olevan lanka valmiina http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=41780.0

Jatketaanko siellä? Kiinnostaisi kovasti tämä(kin) asia :)

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #23 : 24.07.2015, 00:33:47 »
Olisiko hyvä esim. tänne koota aw7x faktaa, on kovin kiinnostavaa tekstiä,
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=18868.0

Sori ot, laitathan Mikan dokumenttia mikä meni aw:ssa rikki jahka saatte pelin pukeille!

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4229
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #24 : 28.07.2015, 22:03:03 »
Nostin muuten €2,- turboni arvoa!  ;D

Laitoin näet by-passin jousisysteemin alle €2 kolikon, jotta pässin esijännitys olisi hitusen suurempi.

Ja vanha vaiva keväältä palasi sunnuntai iltasella, pysyen pois useita kuukausia.

Eli LH tykkää kytkeä ajoittain nakurikastuksen päälle tietyissa kiihdytystilanteissa 3500rpm kohdalla.
Ongelma katoaa 99% varmuudella, sammuttamalla kone ja käynnistämällä se uudelleen. Tilanteeseen liittyy myös "pitkä vieteri" startissa.

Silti EZK:ta luetaan normaalisti.
Mutta olen tehnyt havainnon, että tuossa naku-herkässä tilanteessa EZK-LH välinen nakurikastus piuhan jännite on ~0,7V normaalia matalampi.

Täytyy vissiin nyt tosissaan ryhtyä vaihtamaan sitä virtalukon pohjaa, sillä minulla on aikas vetävä lotto-järjestelmä virtalukko vian puolelle.

Joten EZK saa ilmeisesti matalampaa jännitettä virtalukolta "vika-tilassa", jolloin nakutuksen tunnistuksen tekevä AD-muuntimen referenssi-jännitekkin on matalampi, jolloin se lukee naku-anturista suurempia arvoja kuin normaalisti, vaikka koneen kolinat ovat täsmälleen entisenlaisia.

Mutta ihmisen laiskuushan on tunnetusti ehtymätön resurssi, joten olen sitä jo pitkään hyödyntänyt.  ;D
« Viimeksi muokattu: 12.10.2015, 13:20:31 kirjoittanut Taavi.H »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #25 : 28.07.2015, 23:23:31 »
Nostin muuten €2,- turboni arvoa!  ;D

Laitoin näet by-passin jousisysteemin alle €2 kolikon, jotta pässin esijännitys olisi hitusen suurempi.


olikos tuolla kikalla jotain oleellista eroa?
« Viimeksi muokattu: 12.10.2015, 13:20:48 kirjoittanut Taavi.H »
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2300
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #26 : 29.07.2015, 12:01:33 »
olikos tuolla kikalla jotain oleellista eroa?

On. Vaikuttaa ahtojen nousuun suuresti. Mulla ja kavereilla 4 autossa vuotanut sinne 0.2bar asti.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Chall

  • Hallituksen jäsen - Porilainen Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1878
  • Muoviämpäri
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #27 : 29.07.2015, 12:24:05 »
On. Vaikuttaa ahtojen nousuun suuresti. Mulla ja kavereilla 4 autossa vuotanut sinne 0.2bar asti.
Täällä myös laitettu iso prikka (Vastaa kooltaan juuri 2€ kolikkoa  :P) onhan se vähän hankalampi laittaa paikalleen mutta kyllä se vaikuttaa  :)

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4229
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #28 : 04.08.2015, 17:20:21 »
Täällä myös laitettu iso prikka (Vastaa kooltaan juuri 2€ kolikkoa  :P) onhan se vähän hankalampi laittaa paikalleen mutta kyllä se vaikuttaa  :)

Olisin laittanut itsekkin prikan, mutta kun pakissa ei sellaista sattunut olemaan ja olin tuon tempun tehdessäni pöndellä, jossa työkaluvalikoima on rajallisempi.



ja nyt kun olin taas pöndellä pitkän viikonlopun, tein jotain harvinaista emännän kanssa.....   ;)

Kummatkin pesivät/vahasivat/imuroivat katiskansa. Kyllä kiiltävät kuin ***talaisen munat!
Tuollaista urakkaa ei jaksa tehdä kuin kerran/pari vuoteen.  :buck2:



Olen tässä pitkän aikaa havainnoinut tietyillä osakaasu-kiihdytyksillä, että kaasua höllätessä polttoainekartta vetäisee hitusen paksulle. Tai voihan syy olla myös PID-säätimessä tai lambda tresholdissa.
Lisää aavistuksen kulutusta varmuudella ja tilanteet esiintyvät vain kiihdytettäessä alipaineilla muun liikenteen seassa, jossa kaasua käytetään korkeintaan 2cm painalluksen verran.

Omissa normi kiihdytyksissäni mennään laiskoissa stoikassa ja rivakammissa sopivasti paksulla.

Joten tässä tappi-raja säätämisessä ei näköjään pääse koskaan lopullisiin säätöihin, siksipä tämä onkin sitä saatanallista säätämistätm;D


Btw, äärimmäisellä mielenkiinnolla odotan koeajoa puliuk0n paviaani wagonilla, sillä näyttää sille, että laatikon ensisavut lähestyvät hyvää vauhtia!  :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #29 : 21.08.2015, 13:06:19 »
Mitäs täälläpäin on touhuiltu? Joko isompi ahdin päivitetty? :)
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

 

TamCar  KKD Motorsport