Pah. Alle 2500rpm aika kuollutta
Joo, nämä setit ovat kyllä kuolleita alle 2500rpm, koska se vetoa välittävä elin siellä tunnelissa ei tykkää hirvittävästi siitä vedosta alle 2500rpm, kytkimistä puhumattakaan.

Eilen eräs foorumilainen asiaa kommentoikin, että hän kuulee jo tutun jyrinän tuolta tunnelista, kun lähdin liikkeelle puolikaasulla.

Wiinamäen miesten pontikkapannuissa on manne-öljyä käyttävien veto, mutta tuplaten isommalla kierrosluku-alueella vailla manne-öljyn veroja tms. Kulutus sitten on sen pontikan omituisuuksista johtuen isompaa mutta loppukustannus sama, jos samalla tavalla pitää liikkua.
Tehokäyrä laskee kuitenkin kuin lehmän häntä yläkierroksilla. Kai se vaan sitten tuo nokka sen aiheuttaa???
Tehokäyrä on harvinaisen tasainen +4000rpm lukemista, vääntö laskee loppua kohden kauniin tasaisesti.
Saatte muuten kaivella nätimpää vääntökäyrää (lue: tasaisesti muuttuvaa) hitusen aikaa.
Maksimin maksimia en pysty kadulla vääntämään esiin, en sitten millään.
Ihan aidossa jarrupenkissä sen saisi esille, mutta vaatisi päivien sessiota siellä per moottori.
Vääntökäppyrä on sitten nokan määräämä, pois lukien alle 2500rpm rajoitukset.
