Autodiagnoosi  Carcom Oy

Moottorin lämpöviisari puuttuu joistain uudemmista malleista...

  • 27 Vastauksia
  • 20227 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
No mikä on sinun näkemyksesi miksi mittari on jätetty pois?
En lähde asiasta spekuloimaan, kun en asiasta tiedä. Niin kuin kirjoitin, niin nykyään tuo lämpötila löytyy mittaristosta ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Ei se vanhojen 960 jne Volvojen lämpömittarikaan kauhean informatiivinen ole. Taitaa näyttää suoraan ylös jos lämmöt 75-105c asteen välissä  ::) OBD2 mittarilla voi sitten seurailla lämpötilaa asteen tarkkuudella...
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Eräs kaverini harmittelee jo ahtopainemittarin puuttumista uudemmista, ei ole alkuperäisenä sellaista...
Yritä siinä sitten pitää osoitinta mustassa kentässä, kun ei ole koko kenttää saati osoitinta. Ei ollut omassa ysikantissakaan mokomaa, niin kustomoin sen itse siihen ja nyt voin ajaa taloudellisesti autollani.

Ei se vanhojen 960 jne Volvojen lämpömittarikaan kauhean informatiivinen ole. Taitaa näyttää suoraan ylös jos lämmöt 75-105c asteen välissä  ::)
Siinä vaiheessa kun mittari liikahtaa, on peli jo yleensä menetetty.  ;D

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6236
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
No mikä on sinun näkemyksesi miksi mittari on jätetty pois?

Ainakin nykydieselissä talvipakkasella moottorin lämpömittari on "hyödytön". Pieni kulutus -> pieni hukkalämpö niin moottorin lämpötila vaihtelee ajotilanteen mukaan 50-90asteen välillä. Mittari pois jättämällä jää yhteydenotot huoltoon vähäisemmäksi "Tää on rikki lämpömittari seikkailee 50-90 asteen välillä..." "Ei ole vika, se on ihan normaalia toimintaa!"
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Ainakin nykydieselissä talvipakkasella moottorin lämpömittari on "hyödytön". Pieni kulutus -> pieni hukkalämpö niin moottorin lämpötila vaihtelee ajotilanteen mukaan 50-90asteen välillä. Mittari pois jättämällä jää yhteydenotot huoltoon vähäisemmäksi "Tää on rikki lämpömittari seikkailee 50-90 asteen välillä..." "Ei ole vika, se on ihan normaalia toimintaa!"

Tästä tulee mieleen väkisinkin F-Securen kouluttajan (jos joku on noissa ollut, niin Juhiksesta puhun...) suuri viisaus: mitä vähemmän tavalliselle käyttäjälle kerrotaan mitään, varoitetaan mistään tai kysytään mitään, sen parempi. :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Ainakin nykydieselissä talvipakkasella moottorin lämpömittari on "hyödytön". Pieni kulutus -> pieni hukkalämpö niin moottorin lämpötila vaihtelee ajotilanteen mukaan 50-90asteen välillä. Mittari pois jättämällä jää yhteydenotot huoltoon vähäisemmäksi "Tää on rikki lämpömittari seikkailee 50-90 asteen välillä..." "Ei ole vika, se on ihan normaalia toimintaa!"

Tätähän minäkin kirjoitin, mutta kun sen kirjoitin minä, niin pakko oli olla jotain vikaa  ::)

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6236
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Tätähän minäkin kirjoitin, mutta kun sen kirjoitin minä, niin pakko oli olla jotain vikaa  ::)
Mutta kun sulla on ne BMW-lasit päässä!!!
Ja et käytä oikeanlaisia pussihousuja!

;)
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
kyllä siellä uusissa esim v70:ssä on lämpötilamittari

« Viimeksi muokattu: 21.10.2015, 17:58:13 kirjoittanut Kaide »

Poissa ReijoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • Audilla ja Toyotalla mennään
Taitaa tuo lämpömittari olla vain noissa "digimittaristoissa". Niissäkin performance ja elegance teemoissa.
Audi A6 quattro              

Toyota Corolla Touring 1,2 T

Poissa lilleri85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Mulla on V40 kinetic- varustetasolla, josta puuttuu moottorin lämpomittari. Hieman tuo häiritsee, mutta se voi johtua enemmän tottumisesta, kuin sen mittarin tarpeellisuudesta.

Poissa armas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Itsekään en ymmärrä tätä puutetta. Itselle karavaanarina ihan oleellinen juttu ja olenkin käyttänyt OBD lukijaa vaunua vedettäessä. 110 astetta kuumemmaksi en ole lämpöjä päästänyt (tämä Alppien nousuissa) ja ainakaan silloin ei vielä varoituksia ole syttynyt... Huvikseni myös katsoin aamusella lämpötilaa webaston lämmitettyä kylmää ruotsin ihmettä 20min. OBD näytti 75 astetta. (ulkona pakkasta -4 astetta).

Uskon mittarin puutteen johtuvan nimenomaan tuosta talvella aiheutuvasta lämpötilan heilahduksista. Tosin senkin olisi voitu ratkaista mittarin logiikkaa muuttamalla...
V70 D3 aut. -11

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 375
  • www.vrcf.fi
Minusta kyllä lämpömittari on hyvä olla, helpommin huomaa jos käy alilämpösenä, osaa laittaa pahvia keulaan :)
Olen samaa mieltä, saisi tietoa miten pakkasella kone lämpenee,vaikka mulla -10 S80 D5:ssa on webasto mikä menee päälle jos kone on liian  kylmä !
Mutta eipä ole enää öljy tikkuakaan  ::) autoa ostaessa olis ollu kiva vilkaista miltä öljyt näyttää mut jäi kattomatta  :-\

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Uskon mittarin puutteen johtuvan nimenomaan tuosta talvella aiheutuvasta lämpötilan heilahduksista. Tosin senkin olisi voitu ratkaista mittarin logiikkaa muuttamalla...

Huijaussofta? Ei tuu toimiin...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

Proturbo  Autodiagnoosi