Jos hienostella haluais niin pitäisi saada puhallin kytkeytymään päälle vasta kun veden lämpö ylittää esim 20astetta. 
Tuossa tulee vaan se ongelma, että jos kokoonpano jätetään noin ja auton lämmöt yli 20*C niin on puhaltimen pakkosyöttö päällä.. Mutta jos laittaa katkaisijan väliin niin no problemo

Itse ajattelin unohtaa koko ylläpitolaturin. Minun mielestä puhallin ei voi ottaa niin paljoa sähköä kahden tunnin aikana että akku loppuisi.
Tuota en edes tullut ajatelleeksi
Ja nyt kun vähän pengoin nettiä niin löysin jonkun opiskelijan opinnäytetyön, jossa oli mitattu tarkalleen kuinka paljon auto syö virtaa. (3 autoa mitattavana) Puhaltimen mehunsyönti vaihteli välillä 22-162W. Myöhemmin oltiin esitelty taulukko jostakin Boschin käsikirjasta jossa mainittiin että puhallin vie keskimäärin 120W, mutta perään mainittiin että keskiarvo on noin 50W, eli tuon 120W täytyy olla maksimiteholla ilmoitettu menekki. Eli 1-teholla puhallin veisi 30W (5- nopeuksinen puhallin. 1-asento on 0) ja se taas vastaa 30W/12V =
2.5A / hEi tuo nyt kyllä suurelta tunnu

Toki jos ajaa paljon lyhyttä matkaa niin sitten tuntuu, mutta tarvii kyllä sitten olla oikeasti lyhyttä matkaa..
EDIT: löytyi vielä netin syövereistä, että joku oli laskeskellut, että kun sahaa autoa käyntiin (Audi A4 1.8T) 10s niin virtaa kuluu keskimäärin 0.054Ah. Eli virtaa kuluu akusta kokonaisuudessaan 0.054 Ah*90A= 4.86A
Ja kaiken huippu oli se, että tuo virta oli työnnetty takaisin akkuun 90A laturilla 41s kuluttua, kun auto oli startattu.. Mitään ylläpitolatureita tarvi

tieto tuolta--->
https://groups.google.com/forum/embed/#!topic/sfnet.harrastus.autot/TLTK7BvpaY0