Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo s60R

  • 5 Vastauksia
  • 1755 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Blade_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Volvo s60R
« : 07.11.2015, 23:24:57 »
Noniin, tuli hommattua 2004 s60R 185tkm ajettu. Kauan ei iloa kestänyt, tänään vedättäessä kytkimestä antautui jokin.. 3 vaihdettaessa 4 vaihteelle hävisikytkimestä kaikki pito kesken vedätyksen. Löi vaan kierrokset tappiin ja siitä rullailtiin pikkuhiljaa tutkimaan paikkoja. Kytkin alusta tunnoton, puolessa välissä on "jäykkä" kohta ja loppua kohden taas löystyy, välillä ei palauta ylös vaan jää puoleen väliin. Liikkeelle lähtiessä täristää h*lvetin paljon. Rauhassa ajettaessa toimii mutta kiihdyttäessä luistaa pahasti. Myös välillä vaihdetta päälle laittaessa rahisee.  Onko ideoita mitä lähtisi etsimään? Kytkinlevyt tuskin tollain yhtäkkiä hajoaisi vaan todennäköisemmin työsylinteri porsi? Laatikkoa varmaan irti ja tutkimaan? Vaikkei kytkimessä olisi pahaa kulumaa niin silti varmaan kannattaa vaihtaa samalla kun on laatikko irti? Vapaalla ei mitään meteliä eikä kytkintä polkiessa mitään meteliä kuulu.

Poissa Blade_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s60R
« Vastaus #1 : 09.11.2015, 08:25:13 »
No missäs kaikki vrcf gurut ovat? :) osaisko joku auttaa mikä kytkin olisi toimiva ja lyödä sisään? Ilmeisesti jossain vaiheessa Volvoon tuli parannettu kytkimen työsylinteri vai olenko väärässä? Ja jos tuli niin koska?

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Volvo s60R
« Vastaus #2 : 09.11.2015, 14:21:56 »
Vika lienee kytkimessä jos polkimen tuntuma muuttui tuossa tilanteessa erilaiseksi. Kuitenkin esim vetoaksel(e)issa saattaa olla vikaa. Jos tuossa on täysi teho ollut vaihteen vaihtotilanteessa niin voi sieltä kytkimestä levykin hajota vaikka niin että 300hv teholla luistaa hetken. Muutaman sekunnin päästä luistaakin jo paljon ;). Alkuperäisosilla saattaa lopputulos olla hyvä ilman suurempaa ihmettelyä.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2015, 14:23:31 kirjoittanut Nortti »

Poissa Blade_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s60R
« Vastaus #3 : 09.11.2015, 15:51:58 »
Joo tähän alkuperäiseen kytkimeen päädyttiikin. Vetoakselistoon en usko kun auto toimii suht ok kun kytkintä ei käytä, jossei pientä luistamista oteta laskuihin. Nestettä myöskin vaihteiston ja koneen välissä joka viittaa ilmeisesti työsylinteriin?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s60R
« Vastaus #4 : 09.11.2015, 15:59:31 »
Mun järjellä työsylinteri ei voi kesken vedon hajota siten, että kytkin alkaisi luistamaan. Asetelmassa (tai levyssä) varmaankin jokin pettänyt, joka on toki saattanut myös rikkoa työsylinterin mennessään.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Blade_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s60R
« Vastaus #5 : 09.11.2015, 16:09:00 »
No koko kytkin soppa tilattu niin tuleepahan se kuntoon, tänään otan auton työnalle niin näkee mitä kaikkea hajonnut. Eiköhän vika jokatapauksessa ole kytkimessä ja kun sinne tulee kaikki niin pääsee nauttimaan ärrän pehmeästä kyydistä  8) S*

 

Kulkukoira  Proturbo