Ostin ko. auton tuossa jokusia viikkoja sitten, etupäästä kuului jo silloin semmoinen jurina kuin etupyörän laakeri olisi ollut rikki.
No, kyllähän nuo laakerit väljiä ja ääntä antavia olivatkin, mutta vaikka molemmat etupyörien laakerit vaihdettiin, tämä jännä jurina ei vain loppunut.
Eli, kun autolla kiihdyttää, niin etupäästä kuuluu samanlainen jurina kuin etupyörän laakeri olisi viallinen (nyt molemmat on uusittu), tai kuten pakoputki ottaisi runkoon kiinni (ei ota, tarkastettu), tai kuten joku ottaisi runkoon kiinni ja välittäisi tuota jurinaa tms. (moottorin ääni tms??) runkoon. Asiasta mielenkiintoisemmaksi tekee se, että kun pitää moottorin vetoa tasaisena, ja kaartaa vasempaan, niin ääni kuuluu silloinkin, ja taas kun kaartaa oikeaan, niin ääntä ei kuulu.... Eli, ihan kuin laakerivaurio, mutta laakerit on uusittu, ja ääni oli jo autossa ennen laakerien vaihtoakin, eli uskottavaa on, että uudet laakerit on kunnossa.
Ääni on suoraan verrannollinen siihen, että autolla kiihdytetään, tai veto on päällä ja ja sillä kaarretaan/kurvataan vasemmalle (painoa enemmän siis oikealle). Kumityynyt näyttäisi kumminkin ehyiltä, mutta myös moottorijarrutuksesta kevyesti kiihdyttämällä etupäästä kuuluu sellainen napsahdus, joten kovin outo on tämä etupään ääntely.
Onko etujousien yläpään laakeroinnissa mitään kumivaimennusta jonka särkyessä siellä pääsisi metalli metallia vasten ja mekaaniset äänet välittymään runkoon?? Kuten jo aiemmin kirjoitin, tuo autolla kaartaminen aiheuttaa ko ääntä joka on poistuu kun kaasun laskee pois...