Samppasport  Futurez

PNP-switch

  • 49 Vastauksia
  • 17593 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9027
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: PNP-switch
« Vastaus #15 : 14.07.2011, 18:12:30 »
joo kyllä se tuttua hommaa on ja helvetin kylmää, ei TOK:lla sattuis olemaan ko osaa jemmassa?

Ei löydy... Muutenkaan ole kuin seiskan osia, 760:stä tuskin passaa 960:een.

Poissa club75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: PNP-switch
« Vastaus #16 : 14.07.2011, 18:59:47 »
joo ei taia...
xc70, 945, 850,  mini -72, mini -65
vikakoodin lukua torniossa kirjain volvoihin

twin

  • Vieras
Vs: PNP-switch
« Vastaus #17 : 19.12.2011, 19:00:53 »
Kuinkas paljon tulee harmia jos ton koko pnp hässäkän ohittaa niin että ottaa heräte virran startille suoraan virtalukolta?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9027
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: PNP-switch
« Vastaus #18 : 19.12.2011, 20:15:45 »
Kuinkas paljon tulee harmia jos ton koko pnp hässäkän ohittaa niin että ottaa heräte virran startille suoraan virtalukolta?

Teoriassa leima jää saamatta. Moottoria ei saa pystyä käynnistämään kuin P- ja N-asennoissa.

Eihän se PNP-kytkin kovin monimutkainen laite ole. Jos on ongelmia saada riittävä virta läpi niin että startin solenoidi jaksaa vetää, niin laittaa releen solenoidin herätteen ja solenoidin väliin. Näin itse tein (760).

twin

  • Vieras
Vs: PNP-switch
« Vastaus #19 : 19.12.2011, 20:51:09 »
Ok... eli jos leima konna ei hoksaa kokeilla niin ei mitään hätää!  ;D onkos kellään hyvää kuvatusta siitä vehkeestä?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9027
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: PNP-switch
« Vastaus #20 : 19.12.2011, 21:06:43 »
Ok... eli jos leima konna ei hoksaa kokeilla niin ei mitään hätää!  ;D

Heitä samantien turvavyötkin mäelle, eihän niitäkään tarvi kun ei vaan aja kolaria...

twin

  • Vieras
Vs: PNP-switch
« Vastaus #21 : 19.12.2011, 21:27:57 »
Vähän eri asia... meillä ei oo muuta ollut kun automaatteja vuosiin niin on kyllä tiedossa että parkilla sammutetaan ja käynnistetään! Onhan se jossain vaiheessa ehjättävä jos/kun ton koslan myy mutta en tosiaan ole maksamassa 150e moisesta kikkareesta!
« Viimeksi muokattu: 19.12.2011, 21:41:35 kirjoittanut twin »

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: PNP-switch
« Vastaus #22 : 19.12.2011, 22:13:08 »
"Teoriassa leima jää saamatta. Moottoria ei saa pystyä käynnistämään kuin P- ja N-asennoissa."
Onko automaateilla tuollainen oikeasti?
Saahan manuaalinkin käyntiin melkein millä pykälällä vaan. ???
Ai niin olen ostamassa ensimmäistä automaattia(940) niin kiinnosti.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

twin

  • Vieras
Vs: PNP-switch
« Vastaus #23 : 19.12.2011, 22:21:37 »
Juu onhan siinä kai joku lakipykälä kun automaattihan lähtee heti ryömiin eteenpäin jos saat käynnistettyä vaihde päällä etkä seiso jarrulla...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: PNP-switch
« Vastaus #24 : 21.12.2011, 20:34:25 »
Onko automaateilla tuollainen oikeasti?

Kyllä! Merikontti automaagilla ei edes yritä startata, jos vaihdevipu ei ole P tai N asennossa.

Taitaa olla niin, että se on jo ikivanhoissa jenkkikoslissakin joissa on automaagi...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

twin

  • Vieras
Vs: PNP-switch
« Vastaus #25 : 22.12.2011, 00:20:14 »
Kyl mut american joe on toteuttanut sen systeemin mekaanisesti eli avain ei vaan käänny muussa asennossa... Ainakin kun on ratti karahka.

Poissa Teme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: PNP-switch
« Vastaus #26 : 22.12.2011, 00:27:09 »
Kuulemma sille kikkareelle riittää puhastus, kun kilometrien lisääntyessä tuppaa kuulemma likastuun kontaktipinnat. Tuossa oli juttua kun pakkivalot ei syttyny "kylmällä koneella". Kai tuosta puhastamisesta on täälläkin juttua ollu jo...
Mä ajan vain,
Mun Volvollain.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: PNP-switch
« Vastaus #27 : 22.12.2011, 00:35:12 »
Taitaa vaan hyppyjohtokorjaus aikaansaada laatikon vikakoodin?

Muok: niin tai ei kai, jos se tunnistus muuten pelaa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: PNP-switch
« Vastaus #28 : 28.01.2012, 12:38:59 »
Hyvin alkoi mullakin volvon kanssa taival, pnp kytkin alkoi kettuilemaan kun ensimmäisen kerran olin lähdössä pihasta, lähtee nyt sillä tavalla käyntiin että avain starttiasentoon ja liikuttelee keppiä niin alkaa starttaamaan jossain vaiheessa.
Mihin väliin se hyppyjohto täytyy laittaa? Ajattelin sen laittaa nyt siksi aikaa että saa uuden kytkimen laitettua.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa 244 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: PNP-switch
« Vastaus #29 : 29.01.2012, 22:18:38 »
ei kannata mitään hyppy virityksiä tehä ohjaus boksi voi kärvähtää eikä sitten ihan halpa elikkä PNP puhistus tai jos navat kulunu niin eikun vaihtoon
« Viimeksi muokattu: 29.01.2012, 22:20:59 kirjoittanut 244 V8 »
PV -65.AMAZON -67 ja 68. 142-69.164-70.144-73.242-75.244GLD/V8-80.343 1,4-79 ja-80 ja-83.360 -84.740 2,3 -85.760-85.960 2,5 -95.S90-97. S90-98 V8 +JENKIT ja monet muut.

 

KL-varaosat  Race.fi