Huomasin tuossa pari viikkoa sitten ajettuani kouvolasta lahteen, että vasen takajarru laahaa. Levy oli kuuma ja jarrupalatkin jo antoivat palaneen hajua. Kotona olen asiaa tutkinut ja varmistanut, että mäntä liikkuu hyvin. Muutenkin viime keväänä tuli uudet levyt sekä palat taakse. Jarrut olivatkin tähän asti oikein hyvän tuntuiset, oli tuntumaa, pitoa ja pehmeyttä sopivasti. Eli takajarrut on huollettu ja paikat herkät (palat liikkuu ja liukutapit rasvattu)
Tilanne on tällä hetkellä se, että auto jarruttaa lähinnä takarenkailla tavallisessa kaupunkiajossa. Syylliseksi olen päätellyt sähköisen käsijarrun, joka ei palauta (vapauta) tarpeeksi. Moottorit toimii, mutta palat jäävät liian lähelle levyä.
Vaihtoehdot lienevät vähissä. Todennäköisesti ostettava jostain uudet satulat moottoreineen.
Jos moottorit saisi käymään hiukan pidempään käsijarrua vapautettaessa, voisi ongelma kenties korjautua. Onkohan merkkiliikkeessä mahdollista pidentää aukaisuaikaa ohjelmoimalla? Epäilen kylläkin.
Onko kenellekään tullut sama ongelma esiin. Nythän autolla on ikävä ajaa, koska jarrut tarraavat liian helposti ja vielä takajarruilla, koska palat ovat niin lähellä levyjä.