Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo V70 D5 2008 takajarrusatulat ja sähköinen käsijarru

  • 48 Vastauksia
  • 27164 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jumu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 2008 takajarrusatulat ja sähköinen käsijarru
« Vastaus #45 : 13.06.2020, 14:39:24 »
Samaa huomiota- just vaihdoin -15 xc60 kaikki levyt ja takaset oli kuluneemmat huomattavasti.. ajettu 127tkm.


Lämpeneekö takaset remontin jälkeen mitenkään erityisesti?
XC60 D4 (181hv 5cyl.) AWD aut. vm.2014. 200tkm. 235/60R18

Poissa Hegetti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 2008 takajarrusatulat ja sähköinen käsijarru
« Vastaus #46 : 22.11.2020, 09:56:26 »
Vaihdoin taakse levyt ja palat. Onnistui melko helposti. Muutama huomio ja neuvo kokemattomille, jollaisena itseänikin pidän.

- Sähköisen käsijarrun liitin irtoaa liittimen alapuolella/takapuolella olevan pienen lipareen nostamisella. Jos oikein likainen niin tuota ei helposti huomaa.
- 9v patterilla pystyy ajamaan sähköisen käsijarrun mutta se pitää tehdä kun satula on irti. Paikallaan surahtaa mutta ei lähde aukeamaan kokeili kumpaan suuntaan tahansa.
- osa jossa on liukutapit ja kiinnittyy napaan on paikallaan kahdella liimatulla pultilla ts. kannattaa vastaan koko kiertämisen ajan. Minulla oli ainakin ikävän tiukassa ja totesinkin toisella puolella että levyn saa irti ja uuden paikalleen vaikka on osittain paikallaan. Lämpö auttaisi tietenkin liimaan.
- jarrulevyn torx aukesi kun laitoin kulma-avaimen ja naputtelin lekalla. Jos ei muuten auta niin kannattaa pyytää kaveria kampeamaan jarrupalat levyä vasten. Nämä kannattaa löysyttää mielestäni ekana kun ottaa renkaan irti.
- uusien palojen kuuluu mennä paikalleen ihan leppoisasti sormilla, ei runnomalla.

Minulla palat oli niin jumissa että sai vääntää ihan kunnolla ruuvimeisselillä. Ei ihme että hankaa ja kuumenee.

Poissa Zekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 2008 takajarrusatulat ja sähköinen käsijarru
« Vastaus #47 : 20.12.2020, 09:09:18 »
Ihan hyvä huomio tuo, että takajarruissa tosiaan palat lämmittää molemmin puolin samaa levyä. Etujarruissa välissä on ilmarako. Kiitos avusta. Kai se pieni laahaus on ominaisuus sitten. Katsotaan meniskö seuraavilla paloilla nyt vähän pidempään... :)

Voisi laittaa tähän päivitystä vähän. Eli 40tkm on nyt ajeltu satuloiden vaihdon jälkeen. Kyllä mulla vika oli niissä. Nyt ei oo enää paloja syönyt.

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 2008 takajarrusatulat ja sähköinen käsijarru
« Vastaus #48 : 31.03.2021, 09:49:11 »
Mä oon noita seurannut kahden S60:n osalta. Ihan samanlaisia havaintoja, että etulevyt kylmät ajojen jälkeen ja takalevyt n.30 astetta. Eivät kyllä kuumene maantieajossa olleskaan, vaan vaan keskusta-ajossa
Omassa aj.127tkm   S60 D5 AWD:ssä kuskin puoleinen taka jarru laahaa koska levy on huomattavasti kuluneempi kuin toinen puoli ja palat on liki puolet kuluneemat, eli olisiko sama ongelma käppärin kanssa, 20km ajo nopeudella  n.60km/h ajon jälkeen mittasin levyjen lämpötilan oikea 39astetta ja vasen 92 astetta  :-\
« Viimeksi muokattu: 02.04.2021, 10:01:10 kirjoittanut zombiland »

 

RallyBaron  Samppasport