Autodiagnoosi  Carcom Oy

2.5tdi ei edes hörähdä!

  • 29 Vastauksia
  • 10107 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
2.5tdi ei edes hörähdä!
« : 09.01.2016, 23:58:25 »
V70 '01 2.5TDI 439tkm M56 lodjulla. Entinen kone leipo ja nyt uusi tilalla. Polttoainesuodin vaihdettu sekä pumppu ollut irti. Letkut työnsin täyteen dieseliä ruiskulla ja suotimen täytin piripintaan. Läpinäkyvässä letkussa näkyy ilmakupla joka ei poistu. Ruiskauttaa parikertaa polttoaineputkesta suuttimelle ja saa ilman pumppuun niin ei tule enää mitään. Starttauksen loputtua ilma nousee pumpusta takaisin letkuun. Koitettu startata putkia auki/kiinni ei auta. ECU rele naksahtaa startatessa. Uusi akku ja moottoripyörii hyvin. Pakokaasua tulee putkesta kun starttaa. Ei vaan edes hörähdä. Neuvoja?
240 '85 T5

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: 2.5tdi ei edes hörähdä!
« Vastaus #1 : 10.01.2016, 03:55:40 »
Juuri tupla tsekattu ajoitukset. Nokan pyöräm merkki kohdallaan. Vauhtiksen merkkikohdallaan. Nokka ylöspäin 1. Pytyllä. Åumpun pyörä pari mm. Ennakkoa. Eli niinkuin pitäisikin. Hihnat on ajamattomat.  Nyt alkaa olla vitsit vähissä. Miten asentoanturi oireilee jos paskana? Saisiko sitä miten mitattua?
240 '85 T5

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 910
Vs: 2.5tdi ei edes hörähdä!
« Vastaus #2 : 10.01.2016, 09:47:17 »
Ootko syöttöpumpun kantta irti käyttäny? Jos se on väärässä asennossa niin ei lähde.

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: 2.5tdi ei edes hörähdä!
« Vastaus #3 : 10.01.2016, 12:04:52 »
Ei ole kansia auottu.
240 '85 T5

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 2.5tdi ei edes hörähdä!
« Vastaus #4 : 14.01.2016, 18:35:10 »
Syöttöpumppu 180 astetta pielessä. Nokan merkki? Ei noissa ole nokkapyörissä merkkiä ja syöttöpumpun hihnapyörän merkkiin ei voi luottaa kun sen on joku voinut joskus käyttää irti.

Tuolla on ohjeet pumpun ajoitukseen.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa noviisivolvoilija

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5tdi ei edes hörähdä!
« Vastaus #5 : 14.01.2016, 19:01:00 »
Miksi ihmeessä ostit dieselin? Tällä palstalla suurin osa kysymyksistä ja ongelmista johtuu juurikin diesel-volvojen ongelmista! Vaihda pikimmiten Volvosi sellaseen joka syö vain ja ainoastaan 98-bensaa. Diesel Fucks. Täällä asuu tyytyväinen S80 T6 kuski joka tankkaa vain 98.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2.5tdi ei edes hörähdä!
« Vastaus #6 : 14.01.2016, 20:32:11 »
Miksi ihmeessä ostit dieselin? Tällä palstalla suurin osa kysymyksistä ja ongelmista johtuu juurikin diesel-volvojen ongelmista! Vaihda pikimmiten Volvosi sellaseen joka syö vain ja ainoastaan 98-bensaa. Diesel Fucks. Täällä asuu tyytyväinen S80 T6 kuski joka tankkaa vain 98.

Ja millä tavalla tämä mielipiteesi korjaamo-osiossa esitettyyn asialliseen kysymykseen edistää yhtään mitään?

Tahallisesta päänaukomisesta ja topicin sotkemisesta voitat nyt 20% varoitusta, tähän yhdistetään myös varoitus toisesta lähes yhtä turhasta päänaukomisviestistä. Ja kuten tavallista, palautetta moderoinnista voi antaa palauteosiossa, tässä asiaa ei jatketa tippaakaan.

Terveisin moderaattori, joka ajaa sekä diesel- että bensavolvoilla.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2016, 20:58:35 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa allu-85

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5tdi ei edes hörähdä!
« Vastaus #7 : 14.01.2016, 20:41:23 »
Jos asentoanturilta ei tule tietoa niin ei pumppu syötä tippaakaan suutinputkille.
V70N D5244T2

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: 2.5tdi ei edes hörähdä!
« Vastaus #8 : 14.01.2016, 20:49:24 »
Vihdoin joku on alkanut avittamaan  :o Eli asentoanturi toimii, koska ruiskuttaa sen pari kolme kertaa ennenkuin lopettaa. Ostin dieselin koska koko auto oli konerikkonaisena myynnissä 400€ ja jälleenmyyntiarvo toimivana siellä 3000€ kieppeillä ja rahaa korjauksiin mennyt hiukan yli 1000€ sis. auton hinnan. Tarvitsetko lisää perusteita vai riittääkö tämä? Kyllä minä bensavolvojakin omistan  ;) Voiko tuon pumpun ajoituksen (180astetta) todeta niin että ottaa lukite ruuvin alta peltilätkän pois ja pyörittää niin ei lukkiudu viivan kohdalle? Nimittäin isäni laittoi pumpun paikoilleen ja jälkeenpäin ilmoitti ettei lukitunut vaikka poisti peltilätkän pultin alta, joka tietenkin ihmetyttää.. Olisiko pulttia varten jokin tietty yksi lukite kohta akselilla vai miten tuo lukite toimii? Ja syöttöpumpun hihnapyörähän on kiilalla, eli ei mene kuin yhteen asentoon akselille. Kyllä minun molemmissa nokkapyörissä on merkit. 1. pytyn päässä moottoria jakopäänmuovissa on reikä jossa hakanen ja pyörässä sitä vastassa merkki. Ja toisessa päässä nokka-akselia pyörässä on hakanen jonka kuuluisi olla nokan kohdalla 1.sylinterin ykk:ssa. Mutta pumpunpuolen nokkapyörähän ei ole kiilalla eli voi olla missä vain. Olen ohjeita lukenut mielinmäärin ympäri internettiä, ja volvon moottori eroaa mm transporterista paljon, joten pumpunsäätö ei ole sama.
240 '85 T5

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5tdi ei edes hörähdä!
« Vastaus #9 : 14.01.2016, 20:57:40 »
Tarkista ettei ole sitä 180 astetta pielessä. Et olis ensimmäinen jolle näin käy.

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: 2.5tdi ei edes hörähdä!
« Vastaus #10 : 14.01.2016, 22:24:16 »
Isäukolta tietenkin perus kommentti, ei voi olla kun minä sen laitoin  ::) no pitää itse tarkistaa.. Päivitän perjantaina lisää
240 '85 T5

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 2.5tdi ei edes hörähdä!
« Vastaus #11 : 15.01.2016, 10:18:13 »
Vihdoin joku on alkanut avittamaan  :o Eli asentoanturi toimii, koska ruiskuttaa sen pari kolme kertaa ennenkuin lopettaa. Ostin dieselin koska koko auto oli konerikkonaisena myynnissä 400€ ja jälleenmyyntiarvo toimivana siellä 3000€ kieppeillä ja rahaa korjauksiin mennyt hiukan yli 1000€ sis. auton hinnan. Tarvitsetko lisää perusteita vai riittääkö tämä? Kyllä minä bensavolvojakin omistan  ;) Voiko tuon pumpun ajoituksen (180astetta) todeta niin että ottaa lukite ruuvin alta peltilätkän pois ja pyörittää niin ei lukkiudu viivan kohdalle? Nimittäin isäni laittoi pumpun paikoilleen ja jälkeenpäin ilmoitti ettei lukitunut vaikka poisti peltilätkän pultin alta, joka tietenkin ihmetyttää.. Olisiko pulttia varten jokin tietty yksi lukite kohta akselilla vai miten tuo lukite toimii? Ja syöttöpumpun hihnapyörähän on kiilalla, eli ei mene kuin yhteen asentoon akselille. Kyllä minun molemmissa nokkapyörissä on merkit. 1. pytyn päässä moottoria jakopäänmuovissa on reikä jossa hakanen ja pyörässä sitä vastassa merkki. Ja toisessa päässä nokka-akselia pyörässä on hakanen jonka kuuluisi olla nokan kohdalla 1.sylinterin ykk:ssa. Mutta pumpunpuolen nokkapyörähän ei ole kiilalla eli voi olla missä vain. Olen ohjeita lukenut mielinmäärin ympäri internettiä, ja volvon moottori eroaa mm transporterista paljon, joten pumpunsäätö ei ole sama.
Ne nokkapyörien merkit voivat näyttää ihan mihin sattuu (tai voivat olla kohdallaan, mutta nokat näyttää mihin sattuu) kun nokassa ei ole kiiloja, vain vauhtipyörän merkkiin ja pumpun hihnapyörän sisäpinnan merkkeihin voi luottaa (ellei joku ole käyttänyt pumpun hihnapyörää irti ja samalla rikkonut kiilaa). Volkkarissa ajoitus tehdään ihan samoilla periaatteilla, sama moottorihan se perusrakenteiltaan on.

-vauhtipyörä merkkiin
-etummainen nokkapyörä löysälle, takimmainen kokonaan irti
-pumpusta runkomerkki ja hihnapyörän sisäpinnalla oleva merkki kohdakkain ja lukitaan pumppu
-tarkistetaan, että nokan takapään ura on kannen tiivistyspinnan suuntaisesti, lovi on epäkeskeisesti, oikein ajoitetussa lovi on nokan keskipisteen yläpuolella, jotta ajoitus-/lukitustyökalun saa paikoilleen, jos on alapuolella kiristä etummainen nokkapyörä ja pyöritä kampiakselia kierros (jakohihna oltava paikoillaan) niin että vauhtipyörän merkki on kohdallaan, löysää etummainen hihnapyörä, tarkista ja tarvittaessa säädä nokan ajoitus nokkaa kääntämällä
-kiristetään etumainen nokkapyörä
-takimmainen nokkapyörä löysästi paikoilleen
-pumpun hihna paikoilleen ja kiristetään oikeaan kireyteen, ennakonsäätörullan nuoli kannen pykälän kohdalle
-kiristetään taaempi nokkapyörä
-avataan pumpun lukitus ja laitetaan peltiläpyskä takaisin
-jos hieromaan aletaan niin pumpun ajoitus hienosäädetään heittokellon avulla

Jos pikaisesti kokeilee sitä 180 asteen heittoa niin vauhtipyörä merkkiin, lukitaan pumppu, takapään hihnapyörä löysälle, pyöritetään kampiakselia kierros kunnes vauhtipyörä on merkissään, kiristetään takimmainen hihnapyörä ja avataan pumpun lukitus.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: 2.5tdi ei edes hörähdä!
« Vastaus #12 : 15.01.2016, 14:16:11 »
Kiila on kunnossa, hihnapyörä on ollut irti, koska tekniikka on vaihdettu autosta toiseen. Mutta vw pumppu on eri kuin volvon.
240 '85 T5

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: 2.5tdi ei edes hörähdä!
« Vastaus #13 : 15.01.2016, 14:19:13 »
Ja ainakin minun moottorissani on 1.pytyn päässä nokka-akselia hihnapyörä kiilalla.
240 '85 T5

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: 2.5tdi ei edes hörähdä!
« Vastaus #14 : 15.01.2016, 21:48:45 »
Ajoitus katsottu ainakin 8kertaa nyt. Se on kohdallaan. Kellonkanssa räplätty pumppua. Vika ei sieltä löydy. Pitänee jatkaa polttoainelinjojen vaihdolla ja tankata piripintaan. Koodeja luettiin. Autocom: 00320 Unknown fault code.
240 '85 T5

 

Kulkukoira  Proturbo