Sanoisin että yksi suurimpia syitä käyttää noita 10W30 yms öljyjä raskaissa on se että ne 5w öljyt on kuitenkin luokkaa 4x kalliimpia. 0W öljyjähän ei noissa ACEA E luokan öljyissä tietääkseni edes ole.
5W öljyn pumpattavuusraja on -35°C kun 10W öljyllä se on -30°C. Käytännössä noita koneita raapaistaan aika harvoin alle -30°C lämpötiloissa käyntiin oikeasti kylmiltään. En ole asiaa tutkinut, mutta epäilen että yönyli seisotuksella öljyt ei välttämättä ole vielä samoissa lukemissa ulkolämmön kanssa.
Jep. Vaikka j.nestettä lämmittää niin kyllä se lämpö johtuu muuallekkin 
Nojaa.. Edellisessä Sisussa kun yksi pakkasaamu 4h lohkiksen käytön jälkeen kesti 2 minuuttia että öp merkkivalo sammui, niin laitettiin siihen sitten öljylämmitin. Siis öljypohjassa oli ihan roppu johon laitettiin saman näköinen vastus kuin lohkoonkin. Sen jälkeen siirryttiin käyttämään 15w40 öljyä ympäri vuoden, kun sitä tuli vähemmän koneesta muuten läpi.