Akku tuli ilmeisesti tiensä päähän. Pitänee vielä kokeilla elpyisikö hieman vettä lisäämällä.
Ylläpitolaturilla se näyttää vielä lataantuvan vihreälle, mutta ei tunnu pitävän varaustaan. Sunnuntaisen Vantaan reissun (n. 300 km) jälkeen ajattelin, että kyllä se aamulla jaksaa ilman ylläpitolaturia startata vaikka Ardic onkin päällä. Noh...eipä jaksanut. Akkua on verottanut kyllä työmatkan lyhentyminenkin, joka on enää 10 km per siivu.
Miltähän vuodelta tämä vanha akku on? Osaako joku sanoa sen tuosta akun koodista? Auto on 2006 käyttöönotettu ja arvelen akun olevan alkuperäinen, mutta googlen ihmeellinen maailma tuotti niin monta eri vastausta sille, mikä pätkä koodista on valmistusvuosi, etten ole enää varma.


Tilalle tuli Exide EK950. Starttauksessa, joka on mielestäni ollut koko omistukseni ajan onnettoman laiska, on selvä ero vanhaan verraten. Hörähtää niin nopeasti käyntiin, että

. Toivottavasti tällä mennään taas hetki, pitänee vaan käytellä ctekkiä ahkerammin. Varmaan joka toinen päivä.

Autolle annettiin näin joulun alla vähän hyvää ja käytin sen TJ Detailingilla pesussa, kiillotuksessa ja pinnoituksessa. Pintaan laitettiin Cartec Wax Guard -pinnoite. Palvelu on kyllä loistavaa ja jälki erinomaista, käykäähän tsekkaamassa
https://www.facebook.com/TJDetailingKouvola/. Kuvia löytyy omastakin koslasta tuolta,