Minulla V70 T5 ja -01 mallinen. Siinä on DSTC nappi. Automaattilaatikko.
Monia kertoja olen käynyt pyörittämässä eräällä parkkipaikalla kunnon munkkia talvella. Kun otan DSTC:n pois päältä, auto pyörii ihan miten päin vain ja sutii niin paljon kun viittii kaasuu painaa.
Eli siis siitä kytkeytyy kaikki ajonhallinta pois päältä, ei mitään rajoituksia pyöritellä lumella.
DSTC päällä, rajoittaa tehoa HETI kun rupee sutimaan, esim. liikkeelle lähtiessä. Samoin kun jos polkasee vaikka 150km/h vauhdissa liukkaalla kaasua kunnolla, rupee kolmio vilkkumaan, eikä anna sutia, eikä kiihtyä. Kiihtyy vasta kun pitoa löytyy, muuten pysyy nopeus/kierrokset samana.
Ja tuo DSTC ainakin mulla, pitää auton todella hyvin hallinnassa liukkaalla. Ihan olen kokeillut ajella mutkiin "liian kovaa" ja kyllä on kummasti DSTC pitänyt auton tiellä, kun on pikkuisenkin tapahtunut puskemista/sivuluisua, oikeastaan ei edes päästä lähtemään sivuluisuun. Ja vaikka kuinka kääntelisi rattia 50km/h vauhdissa jyrkästi, niin ei pyörähdä ympäri. Joka pyörä vaan kuuluu jarruttelevan itsekseen ja pitää auton hallinnassa.