ja tänään oli vuorossa lukkoperän vaihtoa 940 perästä 240 perään.
eli ensimäisenä perä irti, sitten vetarit pois, peräkoppa auki ja laakeripukit irti. sitten jollain (esim vasaran puuvarrella) kampeamalla murikka irti.
sitten kun molemmat murikat on irti......
vanha avoin:

tuleva liikkeellelähtölukko:


¨poskiaakerit¨ lähtee hyvin ehjänä sopivalla ulosvetimellä siten että laittaa ruuvipenkkiin siten että leuat puristaa ulosvetimen leukoja, siitä ei ikäväkyllä tullut kuvaa

laakerit ja shimmilevyt kun on irti.....

... niin sitten lautaspyörä irti molemmista, lähtee näillä kuvasa näkyvillä pulteilla:

lautaspyörät vaihdetaan murikoista ristiin:

sitten päinvastaisessa järjestyksessä takaisin, ottaen huomioon että peräkohtaiset laakerit ja shimmilevyt laitetaan takaisin.

ja perät valmiina asennettaviksi:

ja paikalleen sujahti:

nopeusanturin kehä samalla silvottiin että toimii nykyisellä mittaristolla, eli joka 4 ripa jätettiin paikalleen.
sitten muutama kuva, kun noilla kaasuiskareilla tuo takapää nousi jopa siedettävälle korkeudelle:


Edit:
ensimäistä postausta päivittelin yks päivä vähä järkevämmäks.....