Tässä hieman mietiskellyt tulevan moottorin kokoonpanoa.
Siitähän en ole edes sen kummemmin esirippua raottanut.
Ostin loppukesästä 400tkm ajetun B230FK moottorin, jonka mukana tuli moottorin lisäksi imu- ja pakosarjat, vakio ahdin, ahtoputket ja -letkut, välijäähdytin, turbon suuttimet ja downpipe. Moottorinohjauksena pysyy LH 2.2, johon ostin turbon boksit. Vaihteistona pysyy AW70L, johon täytynee ostaa lisäjäähdytin. Katsotaan sitten tilanteen mukaan miten se kestää.
Ajattelin, että paras olisi, kun leväyttäisi moottorin auki ja vaihtaisi sinne männänrenkaat ja kaikki laakerit. Jos lohko täytyy porauttaa niin sittenhän koko homma karkaa lapasesta. Kanneksi tulee todennäköisesti aiemmin ostamani hieman läpikäyty -530.
Nälkä tunnetusti kasvaa syödessä, joten silloinhan täytyisi vaihtaa koko moottorinohjaus. LH 2.2:een en ole ainakaan vielä löytänyt mistään lastuja, tai että kukaan niitä edes näihin tekisi. Nytkin tuntuu todella haastavalta, kun täytyy ilmamassamittarin johdot jatkaa toiselle puolelle ja suuttimille tehdä etuvastus.
Missä kohdassa 2.2:ssa on fuelcut?
Ostoslista:
-Moottorin tiivistesarja
-Männänrenkaat
-Laakerit
-Suuttimien etuvastus
-Vaihteiston lisäjäähdytin
-Turbon bensapumppu?
-Nokka-akseli?
Muuta?
