Autoracing  KL-varaosat

940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty

  • 20 Vastauksia
  • 5723 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ari71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty
« : 04.08.2016, 16:06:56 »

Moi,

Sytytystulpille tulee kipinä.

Polttoainepumppu pyörähtää, bensalinjassa ei painetta, eikä tule bensaa kun starttaa ennen polttoainesuodatinta eikä tietysti suutintukillekkaan.

Bensapumpulta tankkilaitteelle sekä tankkilaitteelta suodattimelle tuleva linja puhallettu paineilmalla, ei ole tukossa.

Polttoainepumppuja kaksi kokeiltu , ei muutosta asiaan.Kummallakin irrallaan bensa virtaa iloisesti.

Suuttimille EI tule virtaa.

IMM - liitin irroitettu, ei vaikutusta.

Vikakoodit A2 ja A6 : 1 - 1 - 1.

Vaihdetut merkkiliikkeestä ostetut osat : polttoainepumpun rele paikka sulakerasian takaosa + suutinten rele paikka konehuone kuskin iskaritolpan jälkeen.

Viime keväänä vaihdettu ennakkoon hellan kampiakselin asentotunnistin ja se vielä vaihtuu merkkiliikkeen osaan.Auto toimi osan vaihdon jälkeen ok.

Missä on maadoitusjohdot joita olisi syytä vilkuilla?

Mitä muita osia olisi syytä tutkia ja miten niiden kunnon voi tarkistaa?

T. Kyllästynyt menemään vesisateella polkupyörällä töihin.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty
« Vastaus #1 : 04.08.2016, 17:30:12 »
Mites tuo ajonestolaite? Joko tässä on sirullinen avain? Omassani 96´ssa oli kerran tuo siru syynä samantapaisiin.

Poissa ari71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty
« Vastaus #2 : 04.08.2016, 18:03:24 »
Tietääkseni ei vielä tässä vuosimallissa ole ajonestoa.

The moose

  • Vieras
Vs: 940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty
« Vastaus #3 : 04.08.2016, 19:26:03 »
Avaimen ulkonäkö paljastaa onko sirua vai ei.

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty
« Vastaus #4 : 04.08.2016, 22:24:52 »
Jos ei pyöritä bensapumppuja startatessa, tekeekö säännöllisen kipinän koko ajan? Jos tekee, tuleeko suuttimille kumpaankaan pinniin +12V tässä vaiheessa? Jos kyllä ja kyllä, vika on akselilla ajonesto-LH-virransyöttö.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty
« Vastaus #5 : 05.08.2016, 09:25:56 »
Jos sulla on alkuperäinen vara-avain tallella niin sillä tuon sirun toimivuuden vois testata? (niin mikäli siinä on tuo ajonesto)

Poissa ari71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty
« Vastaus #6 : 05.08.2016, 11:01:02 »
Mistä vuosimallista eteenpäin 900 - sarjassa on ajonesto?

Avaimet näyttää samalta kuin 200 sarjalaisessa, ts. ulkonäön perusteella ei ole ajonestoa.

Testattu vara - avaimilla, ei lähde käyntiin.

 Osanumero 35 28 909.Lähtee maajohtoja 2 kappaletta, virranjakajalle, sylinterikanteen.Paikka rintapelti keulasta katsottuna virranjakajan oikea puoli.Musta muovinen kantikas reilu 10 cm suuntaansa.Mikähän tuo osa on?

Bensapumppu 1 kappale, tankkilaitteessa.Auton alla vain suodatin.Virrat kun kääntää päälle silloin pumppu pyörähtää, startatessa vieressä kuunnellen ei kuulu mitään.

Jos pumppaisi linjassa olisi paine.

Sytytystulpille tuleva kipinä on mielestäni säännöllinen ja ns. voimakas.

Mie 5w ehjällä lankapolttimella olen testannut ettei startatessa yhdellekkään suuttimelle tule virtaa, pitäisi tulla kaikille jos tulisi yhdelle virta.

Tänään testattu toisella varmasti ehjällä kampiakselin asentoanturilla, eikä lähtenyt käyntiin.

Konehuoneen maadoituksia kateltu eikä sattunut silmään mitään poikkeavaa.

Lambda oli löysällä pakoputkessa, tiukattu, onko muille käynyt samoin, löystyy.Ite en ole siihen puuttunut, auton olen omistanut vuodesta 2013.En vaihtanut uutta alkuperäistä kun en keksinyt miten liittimen saa ehjänä irti.

Voiko virtalukon pohja olla viallinen vaikka starttaa ja moottori saa kipinän mutta suuttimelle ei tule sähköä?

« Viimeksi muokattu: 05.08.2016, 11:26:27 kirjoittanut ari71 »

Poissa ari71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty
« Vastaus #7 : 05.08.2016, 11:33:58 »
Moi TVS,

Mikä LH on / mikä hänen hommansa on ja missä LH sijaitsee?

Vai tarkoitatko LH : lla ecu eli bensaboksia,  EZK : ta ja johdotuksia tai lisäksi jotain muuta?

Mitä laitteita tarkoitat virransyötöllä?

T.Ari
« Viimeksi muokattu: 05.08.2016, 11:51:02 kirjoittanut ari71 »

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4537
Vs: 940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty
« Vastaus #8 : 05.08.2016, 18:25:31 »
LH:lla tarkoitetaan tossa varmaan ECU:ta. Se musta boksi on vain paino, joka pitäisi vähentää tulipellin liikkumista/värähtelyä.

Poissa ari71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty
« Vastaus #9 : 06.08.2016, 06:07:24 »
LH:lla tarkoitetaan tossa varmaan ECU:ta. Se musta boksi on vain paino, joka pitäisi vähentää tulipellin liikkumista/värähtelyä.
Ok, kiitos.Mie laitoinkin jo aiemmin ostoilmoituksen ECU : sta.Pitää jäädä odottelemaan.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty
« Vastaus #10 : 06.08.2016, 19:36:36 »
Tekaiseppas LH:n toimilaitetesti ja laita yhden suuttimen tilalle se hehkulankapolttimo.
Ohjeet löytyy takapotkujen FAQ:sta LH-vikakoodi topicista (nastoitettu topic).

Jos se ei vilku suutintestin ollessa meneillään, kaivelisin sen järjestelmäreleen (suutinreleeksikin kutsuttu) sieltä kuskin etulokarista esiin ja tarkastaisin sen.

Nimittäin B230FT/K se huolehtii myös monesta muustakin virransyötöstä. Hyvä ehdotus on myös bensapumpun rele, jonka juotokset repeävät vanhuuttaan hyvin usein. Tosin tarvikerele saattaa pettää parissa vuodessa.

Outoa on nimittäin se, jos järjestelmässä ei ole bensanpainetta sen jälkeen kun pumppu on pyörähtänyt virtojen päällelaiton yhteydessä. Painetta pitäisi olla, jos bensanpaineen säädin on ehjä.

Ja ei, autossasi ei ole käynnistyksen estoa jos avain on musta eikä ole ns. harmaa pullukka, vaan kuten 200-sarjalaisessa. Käynnistyksen esto tuli 1996 eteenpäin (esiintyy göranismia, eli suottaapi olla, suottaapi olla olemati).

Ns. suutinrele syöttää turbossa suuttimet ja puolan sähköt, bensapumpun rele bensapumpun, IMMun, suutinreleen ohjaussähkön, TK-servon ja lambdan lämmityksen ja vähän muutakin.

LH:n vikaan en usko, sillä ne ovat joko sellaisia, että suutin trankku on palanut tai sitten koko purkki on mykkä. Jos vikakoodiksi tulee 1-1-1 A2 pinnistä, LH:n mielestä kaikki on kunnossa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ari71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty
« Vastaus #11 : 07.08.2016, 01:19:33 »
Tekaiseppas LH:n toimilaitetesti ja laita yhden suuttimen tilalle se hehkulankapolttimo.
Ohjeet löytyy takapotkujen FAQ:sta LH-vikakoodi topicista (nastoitettu topic).

Jos se ei vilku suutintestin ollessa meneillään, kaivelisin sen järjestelmäreleen (suutinreleeksikin kutsuttu) sieltä kuskin etulokarista esiin ja tarkastaisin sen.

Nimittäin B230FT/K se huolehtii myös monesta muustakin virransyötöstä. Hyvä ehdotus on myös bensapumpun rele, jonka juotokset repeävät vanhuuttaan hyvin usein. Tosin tarvikerele saattaa pettää parissa vuodessa.

Outoa on nimittäin se, jos järjestelmässä ei ole bensanpainetta sen jälkeen kun pumppu on pyörähtänyt virtojen päällelaiton yhteydessä. Painetta pitäisi olla, jos bensanpaineen säädin on ehjä.

Ja ei, autossasi ei ole käynnistyksen estoa jos avain on musta eikä ole ns. harmaa pullukka, vaan kuten 200-sarjalaisessa. Käynnistyksen esto tuli 1996 eteenpäin (esiintyy göranismia, eli suottaapi olla, suottaapi olla olemati).

Ns. suutinrele syöttää turbossa suuttimet ja puolan sähköt, bensapumpun rele bensapumpun, IMMun, suutinreleen ohjaussähkön, TK-servon ja lambdan lämmityksen ja vähän muutakin.

LH:n vikaan en usko, sillä ne ovat joko sellaisia, että suutin trankku on palanut tai sitten koko purkki on mykkä. Jos vikakoodiksi tulee 1-1-1 A2 pinnistä, LH:n mielestä kaikki on kunnossa.
moi,mie oon vaihtanut uudet merkkiliikkeestä ostetut järjestelmä ja bensapumpun releet, ehjällä sivuvilkkupolttimolla testanut niin että toinen starttaa ja jokaisen suuttimen käynyt läpi,ei välky ts ei kulje sähkö.ohjeet ottanut täältä.Sen teen vielä uudestaan toisella polttimolla.Kahteen kertaan katsonut A2 ja A6 navat 1 - 1 - 1, kun en kerrasta itseeni luottanut.Ohjeet tulostin täältä siitä vikakoodin luku topicista.Kun tein sitä järjestelmätarkistusta irroitin bensapumpun sulakkeen paikasta 1, en saanut järjestelmätarkistusta menemään läpi.Yritän uudestaan, ohjehan löytyy samasta tulostetusta vikakoodin luku paperinivaskasta.Mie oon sit varma ettei tässä ole käynnistyksen estoa, musta avain, ei oo pullukkaa harmaata eikä muunkaan väristä.Bensapaineet mitattu ennen suodatinta ja tukilta sekä avattu liittimet ennen suodatinta ja suutintukilta, ei mittarissa painetta / bensaa ruikkinut avatusta liitoksesta.Polttoaineen paineensäädin jos olisi rikki niin edelleen ei tule virtaa suuttimille.Kiva vika.Asian kruunaa se että reilu viikko sitten oli sovittu treffit huomiseksi Varkauteen kohde 945 230ft 1998 ajettu noin 270tkm.Eilen omistaja soitti akku oli tyhjä,latasi sen ei lähde käyntiin.




Poissa ari71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty
« Vastaus #12 : 07.08.2016, 01:43:44 »
Miekin arvelin et vika ois bensapumpun releessä kun volvolta sano et se rele on kaksi toiminen, eipä auttanut.Auto ökähti normi starttauksessa ja ihan kuin olisi hieman moottori potkaissut takaisin.Sen jälkeen startatessa hetken kesti käynnissä vaivalloisesti kun pumppasi kaasupoljinta.Sitten ei edes luvannut.Mie hankin täältä toisen tankkilaitteen mut siitä oli katkottu takakontin vasemmalle sivulle olevalle liittimelle menevä johto, vaik ko irroittajalta kysyin et ootko aiemmin irroittanut, kerto olleensa.Siitä irroitin pumpun ja laitoin omaan tankkilaitteeseen.Siksi hankin sen et ois ollu helppo vaihtaa pumppua, mut ei täs tapauksessa ole, enkä aio katkoa alkuperäisen tankkilaitteen johtosarjaa ja nysväillä kolvijuotoksia niinkuin myyjän mielestä voi tehdä...Ihmetteln kun irrallaan kummatkin pumput pumppaa reippaasti.

Poissa ari71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty
« Vastaus #13 : 07.08.2016, 01:57:11 »
Eli jos järjestelmärele olisi viallinen ei tulisi puolalle virtaa eikä siis tulpille kipinää, vai kuinka?Tulpille tuli vanhallakin releellä kipinä, uudella en ole tarkistanut sitä.Bensapumpun rele jos olisi viallinen niin bensapumppu ei pyörisi, järjestelmärele ei saisi ohjausta jolloin ei puolakaan saisi sähköä.Pitäisiköhän palata alkupisteeseen ja hankkia uusi bensapumppu ja bensapaineensäädin?Mut edelleenkään suuttimille ei tuu virta, teen vielä uusintatarkistuksen suuttimille.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 230FK - 1995 Starttaa, ei käynnisty
« Vastaus #14 : 07.08.2016, 21:54:29 »
Eli jos järjestelmärele olisi viallinen ei tulisi puolalle virtaa eikä siis tulpille kipinää, vai kuinka?Tulpille tuli vanhallakin releellä kipinä, uudella en ole tarkistanut sitä.Bensapumpun rele jos olisi viallinen niin bensapumppu ei pyörisi, järjestelmärele ei saisi ohjausta jolloin ei puolakaan saisi sähköä.Pitäisiköhän palata alkupisteeseen ja hankkia uusi bensapumppu ja bensapaineensäädin?Mut edelleenkään suuttimille ei tuu virta, teen vielä uusintatarkistuksen suuttimille.


Jos jännite uupuu suuttimilta ja esim puolalle tulee, niin ainoa oikeastaan järkevä vikapaikka olisi suuttimien etuvastukset ja niiden johdotukset. Joskus oon nähnyt murtuneen liitoksen suuttimien etuvastukselta, että vilkaseppas se?

 

Proturbo  Autodiagnoosi