Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 854 T5 "huoltomuistio" ja museoinnilta pelastus (Stance)

  • 26 Vastauksia
  • 10894 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Pari vuotta meni väärien merkkejen parissa, mutta oli aika palata Volvoon. Neljäs 850 T5 tosin tällä kertaa sedan  8)

Tuli nettiautosta bongattua tämä ja heti piti lähteä katsomaan, paikan päällä vasta tajusin että tämähän on isälläni ollut 10 vuotta sitten. Auto oli mitä piti joten mukaanhan se tarttui. Kori on erittäin siistissä kunnossa, sisutaan vähän uusin pisteosia. Jossain vaiheessa matkaa autoon on vaihdettu nahkajakkarat. Kattoikkunan puute jäi harmittamaan, muuten tästä löytyykin kaikki lisäherkut. Autoon asensin myös Stage3 lastun, mukavasti toi lisäpotkua :3/4 jättää sen:

Volvo 850 2.0 T5 1996



Huoltokirja:

-Jakopää 290tkm
-Raidetangon päät 291tkm
-Öljyt,Öljynsuodatin ja polttoaineensuodatin 293tkm
-Tulpat,ahtoputket,bypass kalvo,tulpanjohdot,virranjakajan kansi + pyörijä ja alipaineletkut 294tkm
-Käsijarru kamat ja nelipyöräsuuntaus 295tkm
-Öljyt + Öljynsuodatin + Jäähdytinnesteet 300tkm

Tekniikka:

-Mitsubishi TD04HL-15G #7
-BSR 3" DP ja katti + 2.5" Catback
-BSR Stage lastu


To do lista:

-Alustasarja (D2 Street) ON
-Pohjapanssari ON
-Ikkunoiden tummennus (Kaikki 50% tai 35%)
-Uudet vanteet ensi kesäksi
-Volvo 960 puskurin lippa eteen
-Ovipahvien + kattoverhoilun maalaus mustiksi
-Jenkkivilkut
-Ledit ajovaloihin
-Ovien ja kontin äänieristys
-PALJON BASSOA


Listoja päivittelen ja tänne kirjoittelen sitä mukaa kun edistyy.

« Viimeksi muokattu: 02.04.2017, 00:50:41 kirjoittanut Verkku »

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Vs: Volvo 850 T5 "huoltomuistio" ja museoinnilta pelastus
« Vastaus #1 : 07.09.2016, 16:12:50 »




Kattolistat sekä haalistuneet kylki- ja puskurinlistat maalasin rubbercompilla. Konehuoneelle suoritin myös pikapesun.

Ulkomaille lähti myös 300€ tilaus, ja tietysti vain laatu osia:

Virranjakajan kansi,pyörijä,tulpat,tulpanjohdot,ahtoputket,bypassin kalvo ja kaikki alipaineletkut.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2016, 16:16:50 kirjoittanut Verkku »

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Vs: Volvo 854 T5 "huoltomuistio" ja museoinnilta pelastus
« Vastaus #2 : 08.09.2016, 16:35:23 »


No nyt oli nopeaa toimintaa, tilasin Keskiviikkona aamyöstä ja tänään aamupäivällä DHL toi paketin. Eikä ollut edes mikään pikatoimitus  :idiot2:. Ja tilasin siis briteistä.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2016, 16:39:08 kirjoittanut Verkku »

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Vs: Volvo 854 T5 "huoltomuistio" ja museoinnilta pelastus
« Vastaus #3 : 13.09.2016, 12:41:10 »


Vielä jäi uupumaan virranjakajan kansi ja pyörijä.

Vanha omistaja ollut aika niksipirkka, nykyiset tulpat ovat jotkut boschin rimpulat ja kaksi tulpanjohtoa ovat alkuperäiset ja kolme muuta ovat kaikki eri merkkisiä tarvikejohtoja  :idiot2:

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Vs: Volvo 854 T5 "huoltomuistio" ja museoinnilta pelastus
« Vastaus #4 : 15.09.2016, 19:35:10 »


Uutta palikkaa jälleen, kyllähän se taas käynti parani  8)

Tuli myös eilen asennettua varashälytin ja keskuslukon kapula, mukavampi nyt kun saa kapulasta ovet kiinni ja auki.

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Vs: Volvo 854 T5 "huoltomuistio" ja museoinnilta pelastus
« Vastaus #5 : 03.10.2016, 20:20:11 »


Alustaksi tuli tällä kertaa D2 Street. Vanhassa kasipätkässä oli Bc Racing BR, niin on nyt hyvä vertailla kumpi parempi omasta mielestä  8).

Poikkitukea vielä ja alustaan uretaani puslaa. Vanteetkin pitäisi ensi kesäksi hommata, mutta kun keksisi millaiset tähän sopii?

Tässä myös mietinässä jos hommaisi mitsun 15g turbon (Olisi täysin kunnostettu myynnissäkin juuri sopivasti).. Koska nykyinen 13g vaatisi huollon, niin miksei suoraan vähän isompaa?
« Viimeksi muokattu: 03.10.2016, 20:22:46 kirjoittanut Verkku »

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
..
« Viimeksi muokattu: 22.04.2017, 20:42:43 kirjoittanut Verkku »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Tuskin niistä alustoista kummoisia eroja löytyykään normaalissa katuajossa, eiköhän noiden erot paljastu vasta radalla ja viimeisiä säätöjä hakiessa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Ei se suuntauslappu vakiokorkeutta tarvi. Kulmien säätäjä merkkaa vaan sen hetkisen navasta kaareen mitan, kirjoittaa lappuun että säädetty alustasarjalla, sekä leima perään ja konttorille. Tällä tavalla parit alustat jo leimannut, viimeisin kolme viikkoa sitten. Ja vie sitten keitaalle, niin ei tuu turhasta sanomista  :P
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Kiitos selvennyksestä.

Race.fi vaan sanoi että tarvitsee merkitä myös vakio korkeus. Ja keitaan konttoria olenkin käyttänyt.

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Joo keitaalla ei ainakaan oo tarvinnut muuta ku hyväksyntäpaperit ja suuntauslapun sen hetkisellä korkeudella. Toi mun käyttis passattiki jäi pohjasta kii nosturille, mut kelpas silti  ;D
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327


Pohjapanssari asennettu.

« Viimeksi muokattu: 22.04.2017, 20:43:07 kirjoittanut Verkku »

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2188
  • Näillä mennään
Ei täälläpäin ole tarvinut ollenkaan olla suuntaus lapussa korkeutta kun olen muutoskatsastanut.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Ei täälläpäin ole tarvinut ollenkaan olla suuntaus lapussa korkeutta kun olen muutoskatsastanut.

Tälläiset ohjeet sain race.fistä:

"Hei,

Toki saa, tosin nämähän eivät ole TUV-hyväksyttyjä. Maahantuojan hyväksyntä tieliikenteeseen saadaan raaputettua, mutta eipä ne trafilla ole enää tarvinnut tuveja sitten viimevuoden loppupätkän. :) Alla tiedot mitä tarvitaan lappua varten:

Alustasarjan katsastustodistusta varten tarvitsemme seuraavat tiedot:
1.) Mitta pyörännavasta/vanteen keskeltä pystysuorassa lokasuojan kaareen vakioalustalla edessä ja takana. Jos autossa on alustasarja, mainitse alustasarjan tyyppi.
2.) Auton akselimassat edessä ja takana (rekisteriotteelta, tai auton käyttöohjekirjasta).
3.) Pyöränsuuntaustodistus. Tässä pitää Trafin uusimman ohjeen mukaan mainita myös alustasarjan tyyppi (D2). Pyöränkulmat tulee säätää alkuperäisiin arvoihin, tai mahdollisimman lähelle niitä.
Huomaathan että suurin sallittu madallus muutoskatsastuksessa on 51mm vakiokorkeudesta. Normaalikatsastuksessa voidaan otteeseen merkitystä korkeusmitasta poiketa +-20mm."

Ja tottakai siihen vaikuttaa katsastusmieskin, joku varmaan merkkaa otteeseen ilman mitään lappuja.

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Nelipyöräsuuntauksessa käyty ja lysti maksoi 108€  :2funny:..

Vielä täytyy vaihdella käsijarrukengät ja normi halogeenit keulille ja Keskiviikkona leima hakeen. Toivottavasti menee läpi kun on viimeinen päivä.
Eipä tässä ole autolle tullut mitään nyt tehtyä kun ollut vähän kiirusta. Mutta kyllä parani ajettavuus on suunnattu oikein.


 

Futurez  Kulkukoira