Jees, ongelma ollut jo about vuoden, tai no siitä lähtien kun auton ostin. Kylmällä kelillä ei tahdo käynnistyä, vaihdoin akun vuosi sitten ja ei auttanut. Samaan kasaan vaihdatin jakopään+apulaitehihna+ruiskupumpunhihna. Hehkut tarkistettiin ja polttoainesuodatin vaihdettiin. Sitten paukkui MAP ja MAF anturit jne, mutta ne tuskin liittyvät tähän ja ne on korjattu. Vaihdoin taas viikko sitten uuden 100AH akun, joka antaa noin 700-800A, viikon verran luulin, että ongelma on poissa, mutta ei. Tänään aamulla -4c eikä tahdo käynnistyä. Akussa kyllä riittää puhtia ja jaksaa sahata, mutta ei se siitä kyllä käynnisty. Tolpan päästä lähtee kuin legendaarisen palmun alta, mutta tuota tolppaa on vaikea raahata mukana. Mitä nyt kannattaa tarkistaa seuraavaksi? Olen opiskelija, joten lompakko ei taivu korjaamon vikaselvityksiin ja muuhun kalliiseen, joka ei välttämättä kuitenkaan ratkaise ongelmaa. Voiko starttimoottori oireilla noin, että +5c toimii hienosti, mutta -5c ei jaksaisi pyörittää tarpeeksi nopeasti?
Edit 8.12.2016: Startti vaihdettu, mutta kylmäkäynnistystä en ole vielä päässyt kokeilemaan. Lämpimänä ainakin käynnisty aivan eri tavalla kuin ennen. Nyt startti on ns. räjähdysmäinen aikaisemman laiskan pyörityksen sijaan.
Edit 9.12.2016: Aamulla -1c ja auto lähtee kylmänä ilman tolppaa samalla tavalla, kuin lämpimällä koneella. Homma siis ratkaistu, wohoo!