Carwist  Race.fi

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2508 Vastauksia
  • 367982 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10038
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2070 : 16.11.2015, 21:52:23 »
Uusi T6 AWD oli tullu volvon suunnittelu työkaluun. Summumissa nelivedon lisähinta oli karvan päälle 2 tonnia. Jos sitten on lopulliset hinnat.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Kisko

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 871
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2071 : 17.11.2015, 08:46:21 »
Olisivatko vain samalla rekisteröineet kaikki variaatiot ettei kukaan ehdi ensiksi. Villi arvaus että Volvo on rekisteröinyt samalla tuon kun S90 ja V90 merkinnätkin. C40 ja C60 nimien kohdalla vain sattunut unohdus ja nyt korjasivat sen.
Eiköhän näin ole. Luin joskus että Peugeot on rekisteröinyt jo joskus ammoisina aikoina itselleen kaikki kolminumeroiset numerosarjat, joissa on nolla keskellä. Tämä asia tuli Porschelle vastaan 1960-luvulla, kun uudesta mallista piti alun perin tulla 901. Mallinumero vaihtui sitten 911:ksi.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC90 D5 -05

Poissa TPK1980

  • Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -4041
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2072 : 17.11.2015, 09:52:38 »
Eiköhän näin ole. Luin joskus että Peugeot on rekisteröinyt jo joskus ammoisina aikoina itselleen kaikki kolminumeroiset numerosarjat, joissa on nolla keskellä. Tämä asia tuli Porschelle vastaan 1960-luvulla, kun uudesta mallista piti alun perin tulla 901. Mallinumero vaihtui sitten 911:ksi.
Volvohan olisi aikanaan halunnut S4 ja V4 käyttöön, mutta joutuivat laittamaan nollat perään ettei S4 pikku volvoa sekoitettaisi tehokkaaseen saksalaiseen.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 938
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2073 : 18.11.2015, 21:48:23 »
Tunnin sisään Volvo pitää esittelytilaisuuden Los Angelesin Auto Show:ssa. Jokin konsepti siellä pitäisi olla esillä.
Toyota Yaris T-Sport 2005 Flexfuel
Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Volvo V50 1.6D Drive 2011, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00

Poissa Paul t4

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1724
  • Valtra Racing Club Finland
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2074 : 20.11.2015, 22:13:50 »
"En liity yhdistyksiin jotka ottavat kaltaisiani jäseniksi" G Marx

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9787
  • Press Space Bar to continue!
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2075 : 03.12.2015, 11:51:18 »
S90 keskustelu jaettu tästä omakseen.
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10038
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2076 : 07.12.2015, 20:20:00 »
Alkaa nämä uudet mallit kuulostamaan hyvältä
http://teknavi.fi/autot/volvolta-luvassa-iso-coupe-saksalaisten-kiusaksi
Varsinkin se coupe concepti oli aika nätti :)

Edit: ja taisi swdespeedin sivuilla olla linkkiä juttuuj jossa puhuttiin shooting break tyyppisestä farkusta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10038
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2077 : 14.12.2015, 20:10:20 »
Uutta tekniikkaa vähentämään turboviivettä dieseleissä
http://youtu.be/WuwuXyuyfEw
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1136
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2078 : 15.12.2015, 00:38:34 »
Ei huono idea. Jokunen aika sitten ajamani Mersun E250CDI oli aivan luokaton tuossa suhteessa, mallia tasanopeudesta maantiellä hana pohjaan NYT ja automaatti alkaa vaihtaa, yhtä pienemmälle... yksi lisää... yksi vielä ja NYT tulee koneesta sitä voimaa. Vaihdot ehti helposti näkemään mittaristosta, aikaeroa polkimen mattoon tallaamisesta siihen kun auto lähti kunnolla vetämään oli lähemmäs pari sekuntia. Ei oikein antanut premium-kuvaa moinen.

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2079 : 15.12.2015, 01:25:46 »
Ei huono idea. Jokunen aika sitten ajamani Mersun E250CDI oli aivan luokaton tuossa suhteessa, mallia tasanopeudesta maantiellä hana pohjaan NYT ja automaatti alkaa vaihtaa, yhtä pienemmälle... yksi lisää... yksi vielä ja NYT tulee koneesta sitä voimaa. Vaihdot ehti helposti näkemään mittaristosta, aikaeroa polkimen mattoon tallaamisesta siihen kun auto lähti kunnolla vetämään oli lähemmäs pari sekuntia. Ei oikein antanut premium-kuvaa moinen.

Yksi alasvaihto kun tuosta otetaan pois, niin sama pätee ajallisesti mun V70 D5:n tomaattiin. Tarttee aina muistaa niksauttaa geartronic manuaaliasentoon ettei se vaihda pienemmälle.
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa aksim97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2080 : 15.12.2015, 23:08:44 »
Ei huono idea. Jokunen aika sitten ajamani Mersun E250CDI oli aivan luokaton tuossa suhteessa, mallia tasanopeudesta maantiellä hana pohjaan NYT ja automaatti alkaa vaihtaa, yhtä pienemmälle... yksi lisää... yksi vielä ja NYT tulee koneesta sitä voimaa. Vaihdot ehti helposti näkemään mittaristosta, aikaeroa polkimen mattoon tallaamisesta siihen kun auto lähti kunnolla vetämään oli lähemmäs pari sekuntia. Ei oikein antanut premium-kuvaa moinen.

Tämä juuri... Huomaa että mersu on tehty hevoskopin vetoon tai vanhemman polven taksareille.  :2funny:
Järkytyin kun käyttöautoni Bmw 530xdA:n jälkeen kävin ajamassa E300 hybridin eli käytännössä tuo 250cdi+pieni sähkömoottori.
Bemarihan lähtee heti kun polkaset, vaihtaa kerralla oikean pykälän ja sitten mennäänkin jo kovaa. Sitten tuo mersulla ajelu tuntui siltä ettei sieltä saa sitä voimaa ulos ikinä kun nimenomaan tuo automaattilaatikko hämmentää oikeaa pykälää sisään tuntitolkulla. Siinä vaiheessa kun alkoi vaihtamaan pienempiä vaihteita, olikin kaasu jo äärimmäisen syvällä lattiassa. Paperilla autot ovat yhtä tehokkaita ja ripeitä mutta mersussa se voiman käyttöön saaminen on toivottoman vaikeaa.  >:(

Olen vahvasti sitä mieltä että jopa 2003-mallinen D5 geartronic on huomattavasti mukavampi auto ajaa kuin tuo mersu sillä siinä kaikki tehot ovat nopeasti sekä ilman turhia vaihtoja käytössä. Olkoonkin niin että tuon ikäluokan D5 jääkin sitten tosipaikan tullen mersun taakse. Itseasiassa olisi hauskaa käydä testaamassa 2010-> D5 automaattivolvo. Itsellä ei ole kokemusta kuin taksin takapenkiltä mutta sieltä seuraillen vaikutti siltä että volvon laatikosta olisi liika kuminauhamaisuus hävinnyt.  :)

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2081 : 16.12.2015, 10:04:01 »
Lainaus
Itseasiassa olisi hauskaa käydä testaamassa 2010-> D5 automaattivolvo. Itsellä ei ole kokemusta kuin taksin takapenkiltä mutta sieltä seuraillen vaikutti siltä että volvon laatikosta olisi liika kuminauhamaisuus hävinnyt. 

Ainakin XC60:ssa vm. 2010 Geartronic toimii paljon jämäkämmin vrt. vm. 2009 kuminauhamaisuuteen. Kannattaa vertailla, mutta jättää ehkäpä vm. 2015 D4 8-pykäläinen Aisin kokeilematta. Aisinin jälkeen kaikki Geartronic:it vaikuttavat aataminaikuisilta kapistuksilta eli pisteet japaninpojille D4:n hyvistä kulutuslukemista, vaikka moottoria sinänsä on kehuttukin ja palkittu.
XC60 D4 MY18

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10038
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2082 : 16.12.2015, 10:30:45 »
Ainakin XC60:ssa vm. 2010 Geartronic toimii paljon jämäkämmin vrt. vm. 2009 kuminauhamaisuuteen. Kannattaa vertailla, mutta jättää ehkäpä vm. 2015 D4 8-pykäläinen Aisin kokeilematta. Aisinin jälkeen kaikki Geartronic:it vaikuttavat aataminaikuisilta kapistuksilta eli pisteet japaninpojille D4:n hyvistä kulutuslukemista, vaikka moottoria sinänsä on kehuttukin ja palkittu.
Ikävä paljastaa, mutta se 6-vaihteinen geartronic on myös Aisinin valmistama :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa aksim97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2083 : 16.12.2015, 10:55:56 »
Kehitys kehittyy :D
Tänään tuolla 2003 geartronicilla ajellut niin ei sekään tunnu huonolta, se on vain erilainen kuin nykyaikaiset automaatit. Pehmeämpi toimimaan tuo kuminauhaloota on kuin monet uudemmat.
Sekin on kehittynyt, että xc70-volvossa on joku sutimisenesto toisin kuin tuossa vuosimallissa. Tuo on oikea penkanlevitin  ;)

Poissa TPK1980

  • Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -4041
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2084 : 16.12.2015, 19:17:46 »
Ei huono idea. Jokunen aika sitten ajamani Mersun E250CDI oli aivan luokaton tuossa suhteessa, mallia tasanopeudesta maantiellä hana pohjaan NYT ja automaatti alkaa vaihtaa, yhtä pienemmälle... yksi lisää... yksi vielä ja NYT tulee koneesta sitä voimaa. Vaihdot ehti helposti näkemään mittaristosta, aikaeroa polkimen mattoon tallaamisesta siihen kun auto lähti kunnolla vetämään oli lähemmäs pari sekuntia. Ei oikein antanut premium-kuvaa moinen.

Uus C200CDI oli manuaalina jo ihan hirveä, en edes uskalla kuvitella miten se 1.6l pata "toimisi" tomaattilaatikon jatkeena.
Soppakauhaa hämmentämällä sai jonkun vaihteen sisään, mutta kaasua painaessa ei tapahtunut mitään, tai no moottorin murina vaan lisääntyi kabiinissa :-X
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

 

Futurez  Proturbo