Noin 3 kertaa viikossa ja ihan elannon ansaitsemisen takia. Enkä ole aivan yksin kun muiden kaupparatsujen kanssa on farkkujen tilavuuksia puitu shellin baarissa. Kyseessä ei ole kiihkoaminen, vaikka kuinka provosoit, vaan ihan käytännöllisyyden hakeminen autolta jolla rullataan yli 80tkm/v.
Peräkärryn kanssa aika ankee taival nyhtää 80km/h....
Ehkä sun käytössä tuo on käytännöllisyyttä, mutta omasta näkökulmastani ajateltuna, en viitsisi ajaa farkulla jos noin usein tarvisi farkku täyteen lastata. Paku on kuitenkin niin paljon käyttökelpoisempi isoinen sivuovineen ym. tuossa tilanteessa. (juu, sellainenkin oli hetken aikaa käytössä...)
Mulla tulee ehkä 5-10 kertaa vuodessa tilanne, jolloin työn takia on farkun kontti täyteen pakattuna tietotekniikkaa kun asiakkaan luokse mennään asennukselle. Harvoin ihan takalasia ja kattoa myöden, mutta niitäkin tilanteita on. Suoraan sanottuna se on aika hiton epäkäytännöllistä lastata ja purkaa. Mutta koska noita tilanteita on harvoin ja useimmin tarvin kuitenkin henkilöautoa, tilava farkku on ollut hyvä kompromissi.
Nykyään kun ajelen sedanilla, jos tulee tarve viedä niin paljon ettei sedaniin mahdu, Schenker saa hoitaa lavallisen tavaraa paikan päälle. Huomattavasti mukavampaa.

Peräkärryn kanssa työmatkojen ajamisesta olen tismalleen samaa mieltä. Tosin talvella se ei nyt juurikaan matka-aikaan vaikuta...